Biznes

Budżet 2024: 5% GST na pojazdy elektryczne musi być kontynuowane przez następne 10 lat: Mercedes-Benz – Wiadomości samochodowe

  • 11 lipca, 2024
  • 4 min read
Budżet 2024: 5% GST na pojazdy elektryczne musi być kontynuowane przez następne 10 lat: Mercedes-Benz – Wiadomości samochodowe


Dyrektor zarządzający i dyrektor generalny Mercedes-Benz India, Santosh Iyer, omawia w Express Drives oczekiwania dotyczące budżetu na rok 2024 oraz sektor pojazdów elektrycznych w Indiach.

Wiodący indyjski producent luksusowych samochodów, Mercedes-Benz, nadal wspiera cele rządu w zakresie zrównoważonego rozwoju, wprowadzając na rynek swój najbardziej przystępny cenowo pojazd elektryczny (EV), EQA. W rozmowie z Santoshem Iyerem, dyrektorem zarządzającym i CEO Mercedes-Benz India, ujawnił, że rynek pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorem (BEV) rozszerzył się o 60 procent. Ten wzrost skłania firmę do wprowadzenia dwóch dodatkowych pojazdów elektrycznych, EQS i EQG, do końca roku. Iyer omówił również oczekiwania budżetowe i główne wyzwania stojące przed rynkiem pojazdów elektrycznych w Indiach.

Mercedes-Benz: Oczekiwania budżetowe

Bez owijania w bawełnę Iyer uważa, że ​​obecna polityka i stawki GST muszą być utrzymane przez następne 5–10 lat. „Rząd musi wydać oświadczenie intencyjne, że ta polityka i stawki GST będą kontynuowane przez 5–10 lat, ponieważ tylko wtedy producenci OEM będą mogli inwestować znacznie więcej w pojazdy elektryczne” — wyjaśnia Iyer.

Mercedes-Benz EQA
Mercedes Benz EQA wprowadzony w Indiach przez Santosha Iyera, dyrektora zarządzającego i dyrektora generalnego Mercedes-Benz India

Niezłomne zaangażowanie w rewolucyjny 5% GST na pojazdy elektryczne, w przeciwieństwie do 50% na pojazdy z silnikiem spalinowym, pomoże w osiągnięciu wizji ekosystemu neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla. Mercedes-Benz jest przekonany, że pojazdy elektryczne stanowią najbardziej wykonalną technologię do osiągnięcia tego celu. Do końca tego roku Mercedes-Benz planuje mieć co najmniej sześć pojazdów elektrycznych w swojej ofercie na rynku indyjskim. Obecnie Mercedes-Benz oferuje cztery modele elektryczne: EQS, EQE, niedawno zaktualizowany EQB i EQA 2024.

Mercedes-Benz: Główne wyzwania dla pojazdów elektrycznych

Mercedes-Benz zyskał wczesną przewagę, wchodząc do sektora pojazdów elektrycznych (EV) w 2020 r., pośród pandemii COVID-19. Od tego czasu firma poczyniła znaczne postępy, co zakończyło się wprowadzeniem na rynek lokalnie produkowanego EQS.

Niektórzy twierdzą, że Mercedes-Benz był wolniejszy niż oczekiwano w dołączeniu do rynku luksusowych kompaktowych SUV-ów elektrycznych z modelem EQA, biorąc pod uwagę, że jego rywale są już obecni w tym segmencie. Iyer zauważa, że ​​EQA jest najlepiej sprzedającym się na świecie pojazdem elektrycznym w ofercie Mercedes-Benz, a celem było wprowadzenie najnowszej wersji EQA w Indiach. Dodał: „W przypadku pojazdów elektrycznych nie chodzi o liczby ani wolumeny, ponieważ stanowią one 5 procent całkowitej sprzedaży, w porównaniu z 2 procentami w zeszłym roku. Nacisk powinien zostać położony na rozwój ekosystemu i demokratyzację infrastruktury ładowania”. Zwrócił również uwagę, że postrzeganie pojazdów elektrycznych musi ewoluować i że wszyscy interesariusze muszą współpracować. Ostatecznie celem jest osiągnięcie mobilności bezemisyjnej.

Warto przeczytać!  Najbardziej zadłużony deweloper świata do likwidacji. Tak kończy Evergrande

Mercedes-Benz kieruje swoją ofertę do młodszej widowni, ponieważ lepiej rozumie ona ekosystem. Iyer dodał również: „Mówi się, że kobiety również szybciej dostosowują się do zmian i spodziewamy się, że liczba klientek wzrośnie z 8 do 15 procent, wliczając nabywców pojazdów elektrycznych”.




Źródło