Marketing

„Budżet marketingowy Honda Motorcycle & Scooter India wzrośnie o 25% w RO24”

  • 20 marca, 2023
  • 4 min read
„Budżet marketingowy Honda Motorcycle & Scooter India wzrośnie o 25% w RO24”


Honda Motorcycle & Scooter India, dyrektor zarządzający, prezes i dyrektor generalny Atsushi Ogata oraz szef operacyjny (sprzedaż i marketing), Yogesh Mathur przemawiał na marginesie nowej premiery firmy „Shine 100”

przez

Kanchan Srivastava



Opublikowany – 20 marca 2023 09:05

|
4 minuty czytania

Indyjski oddział japońskiej firmy zajmującej się pojazdami dwukołowymi, Honda Motorcycle and Scooter India (HMSI), wkroczył w środę na wysoce konkurencyjny rynek motocykli o pojemności 100 cm3, wprowadzając na rynek Shine 100.

Mając na uwadze 300 000 sprzedaży w pierwszym roku, HMSI ma nadzieję, że Shine 100 pomoże mu pokonać lidera rynku Hero MotoCorp.

Wyceniony na 64 900 Rs (ex-showroom Mumbai), Shine 100 będzie jednym z najtańszych motocykli do samodzielnego uruchamiania w tej kategorii. Motocykl wejdzie do produkcji w kwietniu 2023 roku, a pierwsze dostawy rozpoczną się w maju.

Podróż HMSI oparta na Gurugram w Indiach była spektakularna. W ciągu 25 lat stał się drugim co do wielkości producentem jednośladów w kraju, z udziałem w rynku wynoszącym 27 procent i przychodami sięgającymi 24 000 crore Rs.

„Obietnicą Hondy dla każdego dojeżdżającego do pracy w Indiach jest przekroczenie ich oczekiwań poprzez zaoferowanie niezrównanej wartości. Dzięki niezawodnym osiągom, komfortowej jeździe i przystępnej cenie chcemy dać ludziom swobodę poruszania się do przodu, odkrywania nowych horyzontów i realizacji marzeń” — mówi Yogesh Mathur, Honda Motorcycle & Scooter India, dyrektor zarządzający i prezes.

Warto przeczytać!  Badania rynku mogą pomóc w podjęciu decyzji dotyczących życia seniora na kilka sposobów

Prognozy sprzedaży

Motocykle o pojemności 100 cm3 stanowią około 28 procent całego rynku jednośladów, na którym HMSI nie było obecne. Shine 100 jest porównywany z czterema produktami swojego rywala Hero — HF 100, HF Deluxe, Splendor Plus i Splendor Plus XTEC — które kosztują od 55 000 do 75 000 Rs.

Najwyraźniej Honda ma trudne zadanie, aby stworzyć miejsce w tej kategorii. Mathur rozumie ostrą konkurencję i dlatego unika dzielenia się prognozami sprzedaży.

„To nowa premiera i zrozumienie rynku zajmie nam trochę czasu” Mathur odpowiedział pragmatycznie.

CEO Atsushi Ogata i szef operacyjny (sprzedaż i marketing), jednak ma duże cele: „Chcemy sprzedać co najmniej 3 lakh jednostek Shine 100 w ciągu roku. Może wzrosnąć do 6 lakh jednostek w ciągu najbliższych trzech lat. Żartobliwie rozkazał Mathur aby osiągnąć wyznaczony przez firmę cel.

Strategia marketingowa

Firma rozpoczęła kampanię Shine 100 w kilku językach z aktorem Jimmy’m Shergilem jako ambasadorem marki.

Shine 100 został opracowany z aż 12 zgłoszeniami patentowymi w celu zwiększenia niezawodności. Shine 100 to ulepszona, paliwooszczędna i 100-centymetrowa wersja istniejącej gamy Hondy Shine, która jest dostępna na rynku od 2006 roku.

Warto przeczytać!  Rok hiperlokalnych influencerów

„Dziedzictwo marki Shine i cena Shine 100 to nasze USP. Ponieważ Shine 100 jest najtańszy w swojej kategorii, ci, których nie było stać na model 125cc, mogą teraz kupić nasz pojazd. Nasza strategia marketingowa byłaby mniej więcej taka sama”, mówi Mathur.

Dla Hondy północne i środkowe Indie to dwa największe rynki, mówi Mathurdodając: „Dzięki Shine 100 firma kieruje się na rynek wiejski, który stanowi ⅔ całkowitej sprzedaży jednośladów w Indiach”.

Budżet marketingowy

Zapytany o obecny budżet marketingowy i alokację na rok obrotowy 24, Mathur odmówił ujawnienia szczegółów. Ujawnił jednak, że firma planuje zwiększyć budżet marketingowy o aż 25% w nadchodzącym roku fiskalnym.

Warto zauważyć, że firma obniżyła wydatki na reklamę i promocję do 160 crore rupii za rok fiskalny zakończony 31 marca 2022 r. w porównaniu z 170 crore rupii w roku budżetowym 21 i 335 crore rupii w roku budżetowym 2020, zgodnie z danymi finansowymi firmy, do których dostęp uzyskała platforma analizy biznesowej Toflera.

W Media Mixie

„Cyfryzacja to prawie ⅓ naszego budżetu marketingowego od wybuchu pandemii. Reszta trafia do tradycyjnych mediów. Będziemy nadal inwestować w technologię cyfrową w ten sam sposób, przynajmniej w nadchodzącym roku fiskalnym” Mathur stwierdził.

Warto przeczytać!  Akcje Paytm: Motilal Oswal inicjuje pokrycie akcji, widzi wzrost o 34%; dwutorowa strategia zwiększania rentowności, mówi broker

Zapytany o udział TV w jego AdEx, Mathur powiedział, że ciągle się zmienia w zależności od rodzaju startów.

Która platforma cyfrowa oferuje najlepszy zwrot z inwestycji? Mathur żarty – YouTube. „YouTube radzi sobie bardzo dobrze. Koncentrujemy się na marketingu opartym na wynikach, aby uzyskać najlepszy zwrot z inwestycji z platform cyfrowych” Mathur powiedział.

Przeczytaj więcej wiadomości na temat (wiadomości marketingowe, najnowsze wiadomości marketingowe, marketing internetowy, marketing w Indiach, marketing cyfrowy w Indiach, marketing medialny w Indiach, wiadomości reklamowe)

Aby uzyskać więcej aktualizacji, bądź z nami w kontakcie społecznościowym
Instagrama, LinkedIna,
ŚwiergotFacebooka i Youtube’a


Tagi