„Budżet marketingowy Honda Motorcycle & Scooter India wzrośnie o 25% w RO24”
Honda Motorcycle & Scooter India, dyrektor zarządzający, prezes i dyrektor generalny Atsushi Ogata oraz szef operacyjny (sprzedaż i marketing), Yogesh Mathur przemawiał na marginesie nowej premiery firmy „Shine 100”
Kanchan Srivastava
Opublikowany – 20 marca 2023 09:05
|
4 minuty czytania
Indyjski oddział japońskiej firmy zajmującej się pojazdami dwukołowymi, Honda Motorcycle and Scooter India (HMSI), wkroczył w środę na wysoce konkurencyjny rynek motocykli o pojemności 100 cm3, wprowadzając na rynek Shine 100.
Mając na uwadze 300 000 sprzedaży w pierwszym roku, HMSI ma nadzieję, że Shine 100 pomoże mu pokonać lidera rynku Hero MotoCorp.
Wyceniony na 64 900 Rs (ex-showroom Mumbai), Shine 100 będzie jednym z najtańszych motocykli do samodzielnego uruchamiania w tej kategorii. Motocykl wejdzie do produkcji w kwietniu 2023 roku, a pierwsze dostawy rozpoczną się w maju.
Podróż HMSI oparta na Gurugram w Indiach była spektakularna. W ciągu 25 lat stał się drugim co do wielkości producentem jednośladów w kraju, z udziałem w rynku wynoszącym 27 procent i przychodami sięgającymi 24 000 crore Rs.
„Obietnicą Hondy dla każdego dojeżdżającego do pracy w Indiach jest przekroczenie ich oczekiwań poprzez zaoferowanie niezrównanej wartości. Dzięki niezawodnym osiągom, komfortowej jeździe i przystępnej cenie chcemy dać ludziom swobodę poruszania się do przodu, odkrywania nowych horyzontów i realizacji marzeń” — mówi Yogesh Mathur, Honda Motorcycle & Scooter India, dyrektor zarządzający i prezes.
Prognozy sprzedaży
Motocykle o pojemności 100 cm3 stanowią około 28 procent całego rynku jednośladów, na którym HMSI nie było obecne. Shine 100 jest porównywany z czterema produktami swojego rywala Hero — HF 100, HF Deluxe, Splendor Plus i Splendor Plus XTEC — które kosztują od 55 000 do 75 000 Rs.
Najwyraźniej Honda ma trudne zadanie, aby stworzyć miejsce w tej kategorii. Mathur rozumie ostrą konkurencję i dlatego unika dzielenia się prognozami sprzedaży.
„To nowa premiera i zrozumienie rynku zajmie nam trochę czasu” Mathur odpowiedział pragmatycznie.
CEO Atsushi Ogata i szef operacyjny (sprzedaż i marketing), jednak ma duże cele: „Chcemy sprzedać co najmniej 3 lakh jednostek Shine 100 w ciągu roku. Może wzrosnąć do 6 lakh jednostek w ciągu najbliższych trzech lat. Żartobliwie rozkazał Mathur aby osiągnąć wyznaczony przez firmę cel.
Strategia marketingowa
Firma rozpoczęła kampanię Shine 100 w kilku językach z aktorem Jimmy’m Shergilem jako ambasadorem marki.
Shine 100 został opracowany z aż 12 zgłoszeniami patentowymi w celu zwiększenia niezawodności. Shine 100 to ulepszona, paliwooszczędna i 100-centymetrowa wersja istniejącej gamy Hondy Shine, która jest dostępna na rynku od 2006 roku.
„Dziedzictwo marki Shine i cena Shine 100 to nasze USP. Ponieważ Shine 100 jest najtańszy w swojej kategorii, ci, których nie było stać na model 125cc, mogą teraz kupić nasz pojazd. Nasza strategia marketingowa byłaby mniej więcej taka sama”, mówi Mathur.
Dla Hondy północne i środkowe Indie to dwa największe rynki, mówi Mathurdodając: „Dzięki Shine 100 firma kieruje się na rynek wiejski, który stanowi ⅔ całkowitej sprzedaży jednośladów w Indiach”.
Budżet marketingowy
Zapytany o obecny budżet marketingowy i alokację na rok obrotowy 24, Mathur odmówił ujawnienia szczegółów. Ujawnił jednak, że firma planuje zwiększyć budżet marketingowy o aż 25% w nadchodzącym roku fiskalnym.
Warto zauważyć, że firma obniżyła wydatki na reklamę i promocję do 160 crore rupii za rok fiskalny zakończony 31 marca 2022 r. w porównaniu z 170 crore rupii w roku budżetowym 21 i 335 crore rupii w roku budżetowym 2020, zgodnie z danymi finansowymi firmy, do których dostęp uzyskała platforma analizy biznesowej Toflera.
W Media Mixie
„Cyfryzacja to prawie ⅓ naszego budżetu marketingowego od wybuchu pandemii. Reszta trafia do tradycyjnych mediów. Będziemy nadal inwestować w technologię cyfrową w ten sam sposób, przynajmniej w nadchodzącym roku fiskalnym” Mathur stwierdził.
Zapytany o udział TV w jego AdEx, Mathur powiedział, że ciągle się zmienia w zależności od rodzaju startów.
Która platforma cyfrowa oferuje najlepszy zwrot z inwestycji? Mathur żarty – YouTube. „YouTube radzi sobie bardzo dobrze. Koncentrujemy się na marketingu opartym na wynikach, aby uzyskać najlepszy zwrot z inwestycji z platform cyfrowych” Mathur powiedział.
Przeczytaj więcej wiadomości na temat (wiadomości marketingowe, najnowsze wiadomości marketingowe, marketing internetowy, marketing w Indiach, marketing cyfrowy w Indiach, marketing medialny w Indiach, wiadomości reklamowe)
Aby uzyskać więcej aktualizacji, bądź z nami w kontakcie społecznościowym
Instagrama, LinkedIna,
ŚwiergotFacebooka i Youtube’a
Tagi
Hero motocorp Honda Atsushi Ogata Yogesh Mathur Shine 100
Reklama internetowa Reklama internetowa Indie Marketing Marketing internetowy Kampania marketingowa Reklama internetowa Reklama internetowa Reklama internetowa wiadomości internetowe marketingowa reklama Indie marketingowe Indie