Motoryzacja

Burmistrz Windsor o fabryce akumulatorów Stellantis EV: „Zrealizuj ten projekt”

  • 29 maja, 2023
  • 4 min read
Burmistrz Windsor o fabryce akumulatorów Stellantis EV: „Zrealizuj ten projekt”


Windsor, Ontario, burmistrz Drew Dilkens ma prostą wiadomość dla premiera Justina Trudeau, jeśli chodzi o wartą 5 miliardów dolarów fabrykę akumulatorów do pojazdów elektrycznych NextStar Energy:

„Zrealizuj ten projekt”.

Dilkens wystosował apel w poniedziałek, otoczony przez około 40 interesariuszy, w tym urzędników z Unifor, Invest Windsor-Essex, rady miasta i innych.

stellantis i LGES wstrzymana praca na części placu budowy NextStar Energy o powierzchni 220 akrów (88 hektarów) 12 maja, mówiąc, że rząd kanadyjski „nie dotrzymał” obietnic dopasowania kredytów produkcyjnych oferowanych w amerykańskiej ustawie o redukcji inflacji (IRA).

Ustawodawstwo USA, które zostało uchwalone w Waszyngtonie zeszłego lata, kilka miesięcy po tym, jak firmy ogłosiły budowę elektrowni Windsor o wartości 5 miliardów dolarów, oferuje ulgi podatkowe w wysokości 35 USD za każdą kWh wyprodukowanych ogniw akumulatorowych oraz 10 USD za każdą kWh modułów.

Stellantis spędził ponad dwa tygodnie, grożąc przeniesieniem produkcji modułów, jeśli nie otrzyma więcej pieniędzy rządowych.

Dilkens stwierdził, że „cały projekt jest zagrożony”.

„Każdy mijający dzień zwiększa prawdopodobieństwo, że nie otrzymamy podjętych zobowiązań” – powiedział.

Warto przeczytać!  Atak na dostawcę akumulatorów do GM, Ford idzie do sądu piątego dnia

„Nie możemy sobie pozwolić na krótkie zmiany” – powiedział Dilkens. „Wywiązaliśmy się ze wszystkich naszych zobowiązań i nie tylko”.

Miasto zapłaciło 53 miliony dolarów za zakup gruntów pod fabrykę.

Dilkens w poniedziałek przedstawi radzie miasta zawiadomienie o wniosku „wzywającym rząd federalny do szybkiego działania w celu sfinalizowania umowy”.

Dilkens 26 maja uruchomiła petycję na Change.org aby zaoszczędzić fundusze federalne.

„Nadszedł czas, aby wypełnili swoją część umowy” – powiedział Dilkens o rządzie federalnym.

Prezes Unifor Local 444, Dave Cassidy, który reprezentuje tysiące pracowników przemysłu samochodowego w Windsorze, stanął na podium po Dilkensie i szybko zauważył, że „nie wszystkie prace budowlane zostały wstrzymane”.

Trwają prace w części fabryki zajmującej się produkcją ogniw.

Cassidy powiedział, że rozmawiał w weekend z Markiem Stewartem, dyrektorem operacyjnym Stellantis w Ameryce Północnej, który powiedział mu, że „mamy jeszcze trochę czasu” na osiągnięcie rozwiązania.

ORYGINALNY PLAN „PRAWDOPODOBNY”

Jednak jest mało prawdopodobne, aby Stellantis przeniósł produkcję modułów akumulatorów do pojazdów elektrycznych z Windsoru do Stanów Zjednoczonych, twierdzi jeden z analityków motoryzacyjnych.

Sam Fiorani, wiceprezes ds. globalnych prognoz pojazdów w firmie AutoForecast Solutions z siedzibą w USA, podwoił jego poprzednie zapewnienie, że producent samochodów ma niewielką — jeśli w ogóle — możliwość przeniesienia planowanej placówkijuż w budowie.

Warto przeczytać!  Jeff Farrah z grupy AV: Najwyższy cel ram polityki federalnej

„Prawdopodobnie potoczy się to tak, jak pierwotnie planowano” — powiedział po raz kolejny Wiadomości motoryzacyjne Kanada 26 maja. „Potencjalnie zbliża się moment, w którym mogliby zmienić kierunek dla fabryki akumulatorów, ale są bardzo blisko”.

Zgodnie z AutoForecast Solutions, zakład akumulatorowy ma służyć jako centrum dla fabryk w Ameryce Północnej, w tym zakładów montażowych w Windsor i Brampton, Ont., z których oba mają budować zelektryfikowane pojazdy.

Jednak producent samochodów ma nieczynną fabrykę w pobliskim Belvidere w stanie Illinois i może przenieść produkt planowany do Brampton na południe od granicy.

„Jest potencjał. Mają otwartą roślinę. Zawracanie tego statku jest bardzo późne — powiedział Fiorani. „Gdyby mieli więcej czasu, potencjalnie mogliby zdobyć więcej pieniędzy. W tym momencie po prostu grają na fakcie, że inne firmy dostały pieniądze, a one nie.

Stellantis ogłosił w maju 2022 r., że pobliski zakład montażowy Windsor zostanie przezbrojony, począwszy od końca tego roku. Produkcja pojazdów elektrycznych z akumulatorami ma się rozpocząć w 2024 r., powiedział Fiorani, ale będzie polegać na ogniwach i modułach z nowej fabryki akumulatorów.

Warto przeczytać!  Dlaczego kolejne zwolnienia w firmie Ford Europe są nieuniknione

Stellantis twierdzi, że przezbrojenie tej fabryki przebiega zgodnie z harmonogramem.

Stellantis ma nadzieję wycisnąć więcej gotówki ze wszystkich szczebli rządowych, aby osiągnąć porozumienie podobne do tego, jakie Volkswagen otrzymał za wartą 7 miliardów dolarów fabrykę akumulatorów, którą zamierza zbudować w St. Thomas w Ontario.

niedawno w Ottawie zobowiązał się do dopasowania kredyt komórkowy IRA w wysokości 35 USD w ramach udanej próby przyciągnięcia Grupy Volkswagena do St. Thomas, ale umowa ta nie obejmowała modułów, według Innovation, Science and Economic Development Canada (ISED).

Według ISED rozmowy ze Stellantis na temat finansowania motywacyjnego trwają od czasu wprowadzenia IRA, a porozumienie z Volkswagenem tylko zwiększyło ich pilność.


Źródło