Motoryzacja

BYD realizuje plany dotyczące meksykańskiej fabryki pojazdów elektrycznych

  • 22 sierpnia, 2024
  • 3 min read
BYD realizuje plany dotyczące meksykańskiej fabryki pojazdów elektrycznych


Chiński producent pojazdów elektrycznych (EV) BYD czyni znaczne postępy w realizacji swoich planów ustanowienia obecności produkcyjnej w Meksyku, zawężając potencjalne lokalizacje do trzech stanów i aktywnie przeglądając proponowane zachęty. Rozwój ten następuje w złożonym tle międzynarodowych stosunków handlowych i globalnego nacisku na adopcję EV.

Jorge Vallejo, dyrektor generalny BYD w Meksyku, ujawnił w wywiadzie w środę, że firma jest na końcowym etapie wybierania lokalizacji dla swojego nowego zakładu. Trzy państwa-finaliści, których nazw nie wymieniono, zaoferowały kompleksowy pakiet zachęt, w tym korzyści fiskalne, przepisy dotyczące gruntów, wsparcie zarządzania i preferencyjne ustalenia cenowe.

„Fabryka to nie tylko przestrzeń, ale logistyka, cały rozwój, infrastruktura miejska, która jest generowana, woda, gaz, wszystko, co jest potrzebne dla fabryki samochodowej” – wyjaśnił Vallejo. Podkreślił, że proces podejmowania decyzji obejmuje dogłębną analizę wielu czynników, w tym rozważań logistycznych kluczowych dla produkcji samochodowej.

Firma zamierza sfinalizować lokalizację zakładu do końca roku, utrzymując ambitny harmonogram ekspansji na rynek meksykański. Jednak ekspansja ta odbywa się na tle napięć geopolitycznych, a meksykański rząd federalny podobno trzyma chińskich producentów samochodów na dystans z powodu presji ze strony Stanów Zjednoczonych. Według doniesień z kwietnia władze federalne powstrzymały się od oferowania chińskim firmom zachęt, takich jak tanie grunty publiczne lub obniżki podatków na inwestycje w produkcję pojazdów elektrycznych.

Warto przeczytać!  Szykuje się! 5 samochodów, które zrujnowały branżę motoryzacyjną w 2023 r. | Oferta specjalna na koniec roku 2023

Pomimo tych wyzwań na szczeblu federalnym, rządy stanowe wydają się chętne do przyciągnięcia inwestycji BYD. Podczas gdy Vallejo nie ujawniło konkretnych stanów będących w sporze, obserwatorzy branży zauważają, że północny stan Nuevo Leon w Meksyku, będący już centrum motoryzacyjnym, w którym znajdują się zakłady Tesli i Volvo, może być silnym kandydatem. Stany centralne, takie jak Puebla i San Luis Potosi, z ugruntowaną obecnością w produkcji motoryzacyjnej firm takich jak Volkswagen i BMW, są również potencjalnymi kandydatami.

Planowany zakład ma być znaczącą operacją, z początkowymi celami produkcyjnymi wynoszącymi 150 000 jednostek w pierwszym etapie, podwajającymi się do 300 000 jednostek w drugim etapie. Vallejo wskazał, że zakład może ostatecznie osiągnąć roczną zdolność produkcyjną na poziomie 400 000 do 500 000 jednostek w kolejnych latach. Co ważne, powtórzył, że produkcja zakładu ma służyć rynkowi meksykańskiemu, rozwiewając spekulacje na temat potencjalnego wejścia na rynek amerykański.

W ramach działań mających na celu nawiązanie współpracy z nowym kierownictwem politycznym, kadra kierownicza BYD zabiega o spotkania z zespołem prezydent-elekt Claudii Sheinbaum i ministerstwem gospodarki w niedalekiej przyszłości. Dyskusje te mają na celu przedstawienie strategii produkcyjnych i marketingowych BYD oraz zaprezentowanie potencjalnego wkładu firmy w rozwój narodowy Meksyku.

Warto przeczytać!  Aktualności motoryzacyjne Nagrody PACE w Detroit: 6 zwycięzców

Postępy w realizacji planów BYD zbiegają się z szerszym rozwojem meksykańskiego sektora motoryzacyjnego. Francusko-włoski producent samochodów Stellantis niedawno rozpoczął produkcję pojazdów elektrycznych w swojej fabryce w stanie Meksyk, co minister gospodarki Meksyku Raquel Buenrostro uznała za krok w kierunku wzmocnienia globalnych łańcuchów dostaw.


Źródło