Motoryzacja

BYD zastanawia się nad własną fabryką w Europie, zamiast przejmować fabrykę Forda

  • 7 lutego, 2023
  • 4 min read
BYD zastanawia się nad własną fabryką w Europie, zamiast przejmować fabrykę Forda


BYD rozważa założenie własnej fabryki w Europie, powiedział jeden z dyrektorów, sugerując, że chiński gigant samochodowy jest bardziej skłonny założyć własną fabrykę niż przejąć fabrykę od Forda w Niemczech.

„Nie koncentrujemy się na obiektach niektórych firm” — powiedziała wiceprezes BYD Stella Li w wywiadzie przeprowadzonym w nowej centrali firmy w Ameryce Północnej w Pasadenie w Kalifornii. Powiedziała, że ​​producent samochodów jest bardziej zainteresowany budowaniem własnych fabryk niż przejmowaniem fabryk innych firm.

„Robimy studia wykonalności, aby zobaczyć nasze plany na przyszłość” – powiedział Li. „Na przykład, jeśli otworzymy nasz zakład w tym regionie, jakie jest najlepsze rozwiązanie?”

Chociaż „nie ma jeszcze krajów docelowych do budowy obiektów”, BYD chce mieć solidne sieci sprzedaży i dealerów w Europie, wraz z centrami serwisowymi, aby zapewnić zaufanie konsumentów do marki, powiedziała.

Ford rozmawiał z około 15 potencjalnymi inwestorami w swojej fabryce w Saarlouis w Niemczech, w tym z BYD, jak powiedzieli ludzie zaznajomieni z tą sprawą.

The dziennik „Wall Street po raz pierwszy poinformował o wstępnych dyskusjach w zeszłym miesiącu.

Po ogromnym sukcesie w sprzedaży samochodów elektrycznych w przystępnej cenie dla mas, BYD wychodzi poza Chiny. Firma ogłosiła już plany sprzedaży swoich pojazdów w całej Europie, w tym w Niemczech, Szwecji, Norwegii, Holandii, Francji i Wielkiej Brytanii.

Warto przeczytać!  Co dealerzy myślą o zmieniającym się krajobrazie motoryzacyjnym — Don Hall

W Azji BYD buduje swoją pierwszą fabrykę pojazdów elektrycznych w Azji Południowo-Wschodniej, w Tajlandii, i prowadzi sprzedaż do konsumentów w Australii, Japonii i Singapurze. Posiada również linię montażową w Indiach.

Jednak firma, której największym akcjonariuszem jest Berkshire Hathaway Warrena Buffetta, stoi w obliczu nasilających się obaw w Europie i Stanach Zjednoczonych dotyczących coraz bardziej konkurencyjnego przemysłu samochodowego w Chinach i postępów kraju w stawaniu się potęgą eksportującą samochody.

Nowa ustawa klimatyczna i energetyczna uchwalona w zeszłym roku przez prezydenta Joe Bidena ma na celu ograniczenie uzależnienia od minerałów z Chin w łańcuchu dostaw pojazdów elektrycznych i zachęcenie większej liczby firm do produkcji samochodów elektrycznych lokalnie w USA

Konkurencyjni producenci samochodów zastanawiają się również, jak konkurować kosztami: dyrektor generalny Stellantis, Carlos Tavares, powiedział w grudniu, że „aby walczyć z Chińczykami, będziemy musieli mieć porównywalne struktury kosztów”.

Firma BYD z siedzibą w Shenzhen, która w zeszłym roku sprzedała 1,86 miliona czysto elektrycznych i hybrydowych samochodów, głównie w Chinach, koncentruje swoje wysiłki głównie w Azji, Europie i Ameryce Łacińskiej w dążeniu do dominacji na rynku czystego transportu pasażerskiego.

Ustawa Bidena o redukcji inflacji nie „pomaga Stanom Zjednoczonym być konkurencyjnym w wyścigu EV ani pomaga konsumentom w USA cieszyć się najlepszą, najbardziej innowacyjną technologią”, powiedział Li, dodając, że BYD widzi Chiny i Europę jako liderów w zakresie wdrażania pojazdów elektrycznych i przechodzenia do wskaźników penetracji pojazdów elektrycznych w najbliższym czasie o ponad 30 proc.

Warto przeczytać!  Hyundai stosuje wielotorowe podejście do ożywienia działalności w Chinach

Li powiedział, że w Ameryce Łacińskiej BYD planuje być na każdym większym rynku, przyjmując agresywne podejście do zawierania umów dealerskich w celu sprzedaży nie tylko samochodów osobowych, ale także dostawczych, autobusów i taksówek.

„BYD chce podnieść wskaźnik adopcji pojazdów elektrycznych w Ameryce Łacińskiej do 10 do 20 procent w ciągu najbliższych trzech do pięciu lat, z mniej niż 2 procent obecnie” – powiedział Li. „Myślę, że ta zmiana rozpocznie się od flot korporacyjnych i rządowych”.

Oprócz zakładów produkujących samochody, BYD, który produkuje własne akumulatory i półprzewodniki, „zdecydowanie” chce zbudować zakład produkujący akumulatory poza Chinami, przewidując własny łańcuch dostaw, który jest prawdziwie globalny i zdolny do obsługi zakładów w Chinach. świecie, gdziekolwiek się znajdują.

Mimo że Li starał się osłabić zainteresowanie BYD przejęciem istniejących aktywów motoryzacyjnych innych firm, w przeszłości toczyły się dyskusje.

W listopadzie BYD powiedział, że rozmawia z brazylijskim stanem Bahia w sprawie przejęcia tam niektórych zakładów byłego Forda, aw grudniu firma powiedziała Bloombergowi, że rozważa potencjalnie więcej niż jedną europejską fabrykę produkującą osobowe samochody elektryczne.

Warto przeczytać!  Lithia rozważa kolejne możliwe przejęcie: brytyjską firmę Jardine Motors


Źródło