Świat

Byli piloci Air India

  • 8 stycznia, 2023
  • 4 min read
Byli piloci Air India


Nie rób z kapitana załogi „kozłów ofiarnych” w Pee-Gate: byli piloci do Air India

Dyrektor generalny Air India w swoim oświadczeniu nie podał żadnego powodu do podjęcia działań przeciwko całej piątce.

Nowe Delhi:

Część służących i emerytowanych pilotów ostro skrytykowała odwołanie kapitana i załogi lotu Nowy Jork-Delhi, w którym mężczyzna lotnik oddał mocz na współpasażerkę w stanie pijanym.

W sobotę dyrektor generalny i dyrektor zarządzający Air India, Campbell Wilson, wydał oświadczenie, w którym powiedział, że czterech członków personelu pokładowego i jeden pilot otrzymali zawiadomienia o przyczynach i zostali usunięci z listy oczekujących na dochodzenie.

Pan Wilson w swoim oświadczeniu nie określił żadnego powodu do podjęcia działań przeciwko całej piątce.

W rzeczywistości jego oświadczenie dalej pokazuje, że linia lotnicza była świadoma incydentu zaledwie dzień po tym, jak miał on miejsce 26 listopada, jak napisał: poszkodowanej rodziny pasażera w dniu 30 listopada”.

Nie ujawnił, czy skarga wpłynęła przez załogę lotniczą i kapitana, czy przez kogoś innego.

Jednak źródła w Air India potwierdziły, że kiedy samolot AI102, o którym mowa, wylądował w Delhi, odpowiedzialny personel pokładowy sporządził szczegółowy raport o tym, co się stało i został podpisany przez kapitana.

Warto przeczytać!  Izraelski urzędnik wojskowy twierdzi, że Hamasu nie można zniszczyć, w miarę jak pogłębia się rozdźwięk z Netanjahu

„Zgodnie z ustaloną procedurą, po każdym locie odpowiedzialny personel pokładowy wypełnia raport z tego, co wydarzyło się w kabinie podczas lotu. Jest on odczytywany i kontrasygnowany przez kapitana” – kapitan SS Panesar, były pilot i były dyrektor ds. bezpieczeństwa lotów i szkolenia niegdysiejszych indyjskich linii lotniczych.

„Jeśli dział personelu pokładowego i Air India nie przeczytały raportu ani nie zareagowały na niego natychmiast, jak mogą teraz obwiniać kapitana? Wycofanie z listy obecności i powiadomienie kapitana o pokazie jest absolutnie niesprawiedliwe i śmieszne” – dodał kapitan Panesar.

Jest głęboko przekonany, że Air India robi z członków załogi i kapitana kozła ofiarnego, aby uniknąć zakłopotania i własnej winy.

„Funkcjonariusze, tacy jak dyrektor służb pokładowych i inni przełożeni w organizacji, którzy siedzieli w raporcie lub próbowali pośredniczyć w ugodzie między oskarżonym a ofiarą, powinni raczej zostać ukarani” – powiedział.

Bractwo pilotów jednoczy się za załogą i kapitanem, ponieważ uważają, że gdyby potrzebne były jakiekolwiek działania przeciwko nim, zostałyby podjęte 27 listopada lub bezpośrednio po incydencie.

Powiedzieli, że odwołanie załogi jest wyraźną próbą ze strony linii lotniczej, aby odwrócić uwagę i rozproszyć winę.

Warto przeczytać!  Malawi: Żołnierze szukają zaginionego samolotu wojskowego na pokładzie wiceprezydenta i byłej pierwszej damy

„Kierownictwo zostało poinformowane o incydencie przez załogę w pisemnym raporcie z lądowania. Kierownictwo mogło poprosić o więcej szczegółów, gdyby raport nie był jasny. Zamiast tego linia lotnicza próbowała ukryć problem, negocjując z zainteresowanymi pasażerami” Kapitan Ajay Ahlawat, weteran sił powietrznych, powiedział.

Kapitan Ahlawat, obecnie zatrudniony jako szef ds. bezpieczeństwa lotów przez operatora nieregularnego, powiedział: „Kiedy sprawa została ogłoszona w mediach i wyczuła negatywną prasę, linia lotnicza próbowała obwiniać załogę, zamiast zaakceptować to sama. wahadło, które przechylało się od bezczynności do przesadnej reakcji. Działania pasażera, który dopuścił się przestępstwa, były haniebne i odrażające, zasługiwały na surową karę. Jednak obwinianie pilotów za bezczynność linii lotniczej jest zawodowym linczem” – powiedział.

Zgadzając się z kapitanem Ahlawatem, kapitan Amit Singh, założyciel organizacji pozarządowej o nazwie Safety Matters Foundation, powiedział: „Główną przyczyną jest dominująca niska kultura bezpieczeństwa w linii lotniczej. Chociaż załoga może zostać pociągnięta do odpowiedzialności, jeśli incydent nie zostanie zgłoszony, ale kierownictwo jest winne, jeśli raporty”.

Dodał: „Kierownictwo wyraziło ubolewanie, ale nadal nie przeprosiło. Wyrażenie ubolewania omija centralną kwestię winy, której przyznania się przecież domaga się pokrzywdzony”.

Warto przeczytać!  Ukraińscy żołnierze piechoty morskiej posuwają się naprzód i rozbudowują przyczółek nad Dnieprem

(Z wyjątkiem nagłówka, ta historia nie została zredagowana przez personel NDTV i została opublikowana z kanału konsorcjalnego).

Polecane wideo dnia

Indie są obecnie trzecim co do wielkości rynkiem samochodowym na świecie po Chinach i USA: raport


Źródło