Rozrywka

Były dyrektor generalny Disneya, Bob Chapek, pozwany za straty w transmisji strumieniowej i wprowadzanie inwestorów w błąd – Termin

  • 16 maja, 2023
  • 4 min read
Były dyrektor generalny Disneya, Bob Chapek, pozwany za straty w transmisji strumieniowej i wprowadzanie inwestorów w błąd – Termin


Parafrazując Neila Younga, Bob Chapek odszedł z Disneya, ale nie został zapomniany.

Akcjonariusz pozywa byłego dyrektora generalnego wraz z byłym dyrektorem Kareemem Danielem, obecnym dyrektorem finansowym Christine McCarthy i samą firmą, zarzucając naruszenie prawa dotyczącego papierów wartościowych za wprowadzające w błąd wypowiedzi na temat Disney + i kondycji branży streamingowej.

Pozew złożony 12 maja przez Local 272 Labour Management Pension Fund, złożony w Sądzie Okręgowym Stanów Zjednoczonych dla Centralnego Dystryktu Kalifornii, dotyczy głównego powoda w pozwie zbiorowym reprezentującym nabywców akcji Disneya w okresie od 10 grudnia 2020 r. do 8 listopada 2022 r. , kiedy firma dramatycznie minęła się z prognozami dotyczącymi zysków, a akcje odniosły duży sukces po już nierównym roku.

Starając się o proces z ławą przysięgłych, gęsta skarga (przeczytaj tutaj) zarzuca:

Pozwani przez cały Okres trwania zajęć składali fałszywe i/lub wprowadzające w błąd oświadczenia i/lub nie ujawniali, że: (i) Disney+ odnotował spowolnienie wzrostu liczby abonentów, straty i przekroczenia kosztów; (ii) rzeczywiste koszty poniesione w związku z Disney+ zostały zatajone przez kierownictwo Disneya poprzez debiut pewnych treści przeznaczonych dla Disney+ początkowo w starszych kanałach dystrybucji Disneya, a następnie udostępnianie programów w Disney+ w celu niewłaściwego przesunięcia kosztów z segmentu Disney+; (iii) Disney podejmował decyzje dotyczące dystrybucji platformy nie w oparciu o preferencje konsumentów, zachowania konsumentów lub chęć maksymalizacji liczby odbiorców reprezentowanych treści, ale w oparciu o chęć ukrycia pełnych kosztów budowy biblioteki treści Disney+; oraz (iv) Disney nie był na dobrej drodze do osiągnięcia nawet obniżonych celów Disney+ w zakresie płatnej globalnej liczby abonentów i rentowności w 2024 r., takie cele nie były osiągalne, a takie szacunki nie miały racjonalnych podstaw.

Warto przeczytać!  Warner Bros. Discovery prowadzi rozmowy w sprawie licencji Netflix na oryginalne produkcje HBO – ostateczny termin

Konkretnie, 39-stronicowe zgłoszenie powołuje się na brak zarobków Disneya z 8 listopada w kwartalnych wynikach finansowych, w tym „monumentalną” stratę operacyjną w wysokości 1,47 miliarda dolarów z tytułu transmisji strumieniowej. Disney odnotował również spadek średniego przychodu na abonenta Disney+.

Bum! Akcje spadły — stąd ta akcja.

„Jesteśmy świadomi skargi i zamierzamy energicznie bronić się przed nią w sądzie” – powiedział dzisiaj Deadline rzecznik Walta Disneya. Obecnie powództwo prowadzone przez lokal 272 ma na celu uzyskanie orzeczenia sądu, aby stać się pozwem zbiorowym, a także szereg nieokreślonych odszkodowań.

Próby pozwów zbiorowych są często składane, gdy ceny akcji gwałtownie spadają i często nie rosną. Wyspecjalizowana firma prawnicza wnosi sprawę w imieniu jednego lub większej liczby akcjonariuszy, w tym przypadku poszukując większego akcjonariusza, który dołączy jako główny powód, a także innych posiadaczy, którzy również przyłączą się do pozwu. Sędzia musi zatwierdzić status pozwu zbiorowego.

Chociaż pod wieloma względami podobny do pozwów akcjonariuszy, ta sprawa jest nieco godna uwagi ze względu na wzywanie wysoko postawionych dyrektorów i strumieniowy czerwony atrament, o którym mówiono w branży rozrywkowej przez ostatni rok i nadal trafia na pierwsze strony gazet.

Warto przeczytać!  Earl Spencer potępia „dziwaczną” cenzurę „słynnie obraźliwego” Roalda Dahla

Oblężony od miesięcy, nagłe odejście Chapka zostało ogłoszone 20 listopada, w niedzielę, a były wieloletni dyrektor generalny Bob Iger natychmiast wrócił na bis. Kareem Daniel, którego Chapek postawił na czele nowego działu o nazwie Media & Entertainment Distribution, wyszedł następnego dnia. CFO McCarthy, o której mówi się, że agitowała za usunięciem Chapka, obejmuje oba reżimy i jest postrzegana w niektórych kręgach jako potencjalny materiał na CEO.

Sytuacja streamingowa Disney’a nie jest odosobniona.

Po włożeniu wielu żetonów w przejście na cyfrową transmisję online, reszta branży zmagała się z kosztownym przejściem na transmisję strumieniową, ponieważ liniowa oglądalność telewizji nadal spada. Prawdziwi władcy Hollywood na Wall Street początkowo nagradzali wzrost liczby abonentów, ale od tego czasu skupili się na rentowności przesyłania strumieniowego, podobnie jak firmy, które ograniczają wydatki na treści.

Disney poinformował w zeszłym tygodniu, że straty w transmisji strumieniowej spadły w marcowym kwartale.


Źródło