Motoryzacja

Były dyrektor Toyoty, GM, Magna Mark Hogan umiera

  • 17 kwietnia, 2023
  • 3 min read
Były dyrektor Toyoty, GM, Magna Mark Hogan umiera


TOKIO – Zmarł Mark Hogan, były dyrektor generalny General Motors, który pomógł założyć spółkę joint venture Nummi amerykańskiego producenta samochodów z Toyotą, zanim został liderem mega-dostawcy Magna i ostatecznie dołączył do Toyoty jako członek zarządu pod ówczesnym dyrektorem generalnym Akio Toyodą.

Wieloletni pomost między amerykańskim i japońskim światem motoryzacyjnym minął 16 kwietnia. Miał 71 lat.

Hogan został powołany jako dyrektor największego japońskiego producenta samochodów w 2013 roku jako jeden z pierwszych zewnętrznych członków zarządu, który wstrzyknął dawkę amerykańskiego sposobu myślenia biznesowego.

W tamtym czasie Hogan był pierwszym obcokrajowcem w zarządzie Toyoty od 2007 roku i pierwszym zewnętrznym dyrektorem w historii, co było częścią próby tchnięcia świeżego spojrzenia w japońskiego producenta samochodów.

Dołączył do Toyota Motor na zaproszenie Akio Toyody, z którym pracował w fabryce New United Motor Manufacturing, prowadzonej wspólnie przez Toyotę i GM w Kalifornii.

Hogan pracował w Nummi w latach 1997-2002, Akio w Nummi w latach 1998-1999.

W ciągu 30 lat zarządzania w GM Hogan miał doświadczenie w produkcji, rozwoju pojazdów, planowaniu małych samochodów, handlu internetowym i rozwoju rynków zagranicznych.

Warto przeczytać!  Auto News Roundup Mid Week Edition

Nadzorował również operacje GM w Brazylii, zanim opuścił producenta samochodów, aby zostać prezesem dostawcy Magna International w 2004 r., co trwało trzy lata. Hogan został później prezesem Dewey Investments. Wieloletni lider motoryzacyjny odszedł z zarządu Toyoty w 2018 roku.

„Z głębokim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci naszego przyjaciela i byłego członka zarządu Toyota Motor Corporation, Marka T. Hogana” – napisała Toyota w oświadczeniu. „Nasze myśli są z rodziną i przyjaciółmi Marka w tym trudnym czasie. Będzie nam go wszystkim brakowało”.

Hogan, mówiący łagodnie dyrektor z dyplomatycznym talentem do wrażliwości międzykulturowej, został wysłany przez GM jako „Nummi Commando”, aby wytropić sekrety Toyoty Way.

Wśród obserwacji Hogana było to, że Toyota wykorzystywała więcej pracy fizycznej, niż oczekiwał GM, ale wydajność niegdysiejszego japońskiego rywala wynikała z zwiększania produktywności pracowników fabryk.

Hogan zauważył, że podczas gdy kierownicy zakładów GM liczyli od 30 do 35 osób, zespoły NUMMI składały się z pięciu lub sześciu osób. Później powiedział, że pracownicy NUMMI „uczeni byli zasadniczo inżynierów przemysłowych”, którzy wykonywali wiele zadań. Pracownicy UAW w fabrykach GM pracowali w ramach sztywnych klasyfikacji stanowisk.

Warto przeczytać!  Aktualności Gasgoo Auto - Gasgoo

Jego ocena: Dopasowanie Toyoty wymagałoby zmian w całej firmie w GM.

Prosta rozmowa i dociekliwe pytania Amerykanina zyskały szacunek Akio, który był pod takim wrażeniem, że później skorzystał z jego wiedzy, aby pomóc japońskiemu producentowi samochodów.

Jako dyrektor Toyoty, jedną z ról Hogana było doradzanie w sprawach biznesowych Toyoty w Ameryce Łacińskiej.

Pracując w Magna w Aurora w Ontario, Hogan był znany z poprawiania widoczności firmy Magna w branży motoryzacyjnej i zwiększania sprzedaży firmom azjatyckim. Był także orędownikiem wysiłków zmierzających do wprowadzenia europejskiej koncepcji montażu kompletnych pojazdów firmy Magna w Ameryce Północnej.

Hogan uzyskał tytuł licencjata na Uniwersytecie Illinois oraz tytuł magistra zarządzania biznesem na Uniwersytecie Harvarda. Do General Motors dołączył w 1973 roku.


Źródło