Marketing

Caferoz Coffee przekazuje dochody ofiarom przemocy domowej

  • 4 stycznia, 2023
  • 4 min read
Caferoz Coffee przekazuje dochody ofiarom przemocy domowej


APPLETON – Paul Wisneski, współwłaściciel New Morning Coffee Roasters w Appleton, rozpoczął swoją podróż, aby odwdzięczyć się ofiarom przemocy domowej ponad 11 lat temu.

W 2011 roku Wisneski został zaproszony do Hondurasu jako sędzia krajowych mistrzostw kawy. Podczas wizyty Wisneski natknął się na wyjątkową farmę kawy prowadzoną wyłącznie przez kobiety.

Po rozmowie z tymi kobietami Wisneski dowiedział się, że wszystkie kobiety przeżyły przemoc domową i po opuszczeniu toksycznych związków razem pracowały na farmie.

„To było jedno z najbardziej niesamowitych doświadczeń w moim życiu” – powiedział Wisneski. „Te kobiety były tak silne i zdeterminowane i naprawdę zrobiły coś, co było całkowicie radykalne, aby zostawić swoich oprawców i wyjść na własną rękę”.

Wisneski współpracował z Jimem Verem Voortem, współwłaścicielem firmy Gary’s Old Fashion Mix, LLC, w celu stworzenia i dystrybucji Caferoz Coffee, która oficjalnie rozpoczęła się w październiku, miesiącem świadomości przemocy domowej.

Caferoz Coffee pozyskuje ziarna kawy bezpośrednio z farmy prowadzonej przez kobiety w Hondurasie. Kobiety otrzymują uczciwą cenę za swoje ziarna, a dodatkowo część sprzedaży jest przekazywana na rzecz Narodowej Koalicji Przeciwko Przemocy Domowej w Denver w Kolorado.

Warto przeczytać!  Zatrudniamy celebrytów, którzy oddają sprawiedliwość narracji reklamowej, nie tylko patrząc na ich posturę: Sunder Balasubramanian z Myntra: Best Media Info

„Tego dnia złożyłem im obietnicę, że pewnego dnia chcę zaimportować ich kawę i teraz to robimy” – powiedział Wiśneski.

Firma Gary’s Old Fashion Mix z siedzibą w Freedom kupiła ostatnio Great Lakes Beverage, firmę zajmującą się dystrybucją napojów, która zajmuje się sprzedażą soków, kawy, napojów gazowanych typu bag-in-box oraz sprzętu do napojów gazowanych. Przejęcie pozwoli Ver Voortowi pomóc Wisneskiemu w marketingu i dystrybucji jego nowej marki kawy.

„(Wisneski) rozmawiał z nami o Caferoz i nie sprzedawali go nigdzie detalicznie, więc wzięliśmy jego pomysł i wspólnie zdecydowaliśmy, aby go przepakować, odtworzyć, właściwie wymyśliliśmy trzy różne jego odmiany” – powiedział Ver Voort. „Wtedy, dzięki naszemu wcześniejszemu doświadczeniu, wiedzieliśmy, jak podejść do gry detalicznej”.

Do tej pory Caferoz Coffee ma trzy różne mieszanki: Breakfast Roast, lekko paloną mieszankę; Dulce’s Blend, średnia pieczeń nazwana na cześć właściciela gospodarstwa; i Vanilla Kiss, lekka pieczeń o smaku waniliowym. Wszystkie mieszanki to 100% ziaren arabiki.

Nazwa „Caferoz” to połączenie hiszpańskich słów oznaczających „kawę” i „zaciekły” — „café” i „feroz”.

„Myślałem, że te kobiety są po prostu zaciekłą grupą, więc chciałem połączyć te słowa, aby w pewnym sensie reprezentować to, czym są te kobiety” – powiedział Wisneski.

Warto przeczytać!  Zasady budowania skutecznej strategii z influencer marketingiem, ET BrandEquity

Ver Voort powiedział, że chociaż Caferoz nie jest sprzedawany w żadnym większym sklepie detalicznym ani spożywczym, linię kawy można znaleźć w co najmniej tuzinie lokalnych sklepów.

Podczas gdy oddanie kobietom na farmie jest bardzo ważne dla partnerów biznesowych, wsparcie ofiar przemocy domowej jest bardzo ważne zarówno dla Wisneski, jak i Ver Voort.

„Myślę, że wszyscy wiemy, niestety, kobiety, które zostały dotknięte przemocą seksualną lub przemocą domową, i myślę, że to świetny powód, by się odwdzięczyć” – powiedział Ver Voort. „Jesteśmy tylko mężczyznami i nie doświadczamy tego z pierwszej ręki, tak jak kobiety, ale wszystko, co możemy zrobić, aby pokazać, że nam zależy”.

Wisneski powiedział, że jest to projekt, w którym jest najbardziej dumny.

„Te kobiety były po prostu tak niesamowite i tak silne, że to naprawdę satysfakcjonujące, że mogę je wspierać” – powiedział Wisneski. „Ale także kiedy wspierasz firmy będące własnością kobiet, zwłaszcza w gospodarkach borykających się z trudnościami, wyższy procent tych zysków wraca na pomoc ich rodzinom i społecznościom w tych krajach, więc jest to coś, co możemy zrobić, to naprawdę proste, po prostu kupić i mieć filiżankę kawy rano”.

Warto przeczytać!  Marketing świąteczny 101: ostateczny przewodnik

Caferoz można kupić online na stronie Gary’s Premium Cocktails lub osobiście w tych lokalnych sklepach:

  • Southside Market Niemutha w Appleton
  • Targ mięsny Jakuba w Appleton
  • Lokalizacje Sal’s Foods w Green Bay, Black Creek, Wausaukee
  • Super Ron’s Food Center w Puławach
  • Charlie’s Country Market w Shawano
  • Freedom Foods in Freedom

Skontaktuj się z Jelissą Burns pod numerem 920-226-4241 lub pod adresem jburns1@gannett.com. Śledź ją na Twitterze pod adresem @burns_jelissa lub na Instagramie pod adresem burns_jelissa.




Źródło