Marketing

Canned Water Company Płynna śmierć Morderstwa Pragnienie i zmęczenie Konwencje marketingowe z satyrą i śmiesznością – PRINT Magazine

  • 21 czerwca, 2023
  • 5 min read
Canned Water Company Płynna śmierć Morderstwa Pragnienie i zmęczenie Konwencje marketingowe z satyrą i śmiesznością – PRINT Magazine


Jeśli byłeś we wszechświecie w dowolnym momencie w ciągu ostatnich kilku lat, prawdopodobnie napotkałeś puszkę Płynnej Śmierci. Na początku mogłeś się przestraszyć — złowrogi gotycki znak słowny, czarno-złota kolorystyka, ikona topniejącej czaszki. W takim razie prawdopodobnie przewróciłeś oczami na śmieszność jawnego machismo. Nawet nazwa: Płynna śmierć? Masz mnie, żartujesz.

Cóż, są.

Liquid Death to firma produkująca wodę w puszkach z marką zbudowaną wokół gry z poziomami parodii i satyry. Bardzo samoświadomy Liquid Death z przymrużeniem oka podchodzi do wszystkich aspektów swojej marki, czepiając się typowych strategii marketingowych, kampanii, systemów marek i opakowań. Od tonu copywritingu (zobacz slogan „MURDER YOUR THIRST”) po prowokacyjne posty w mediach społecznościowych, Liquid Death kontynuuje mistrzowskie lekcje tworzenia autentycznie atrakcyjnej marki, od której konsumenci nie mogą oderwać wzroku.

Postawiłem się w tej kategorii zachwyconych konsumentów i sięgnąłem do dzikich umysłów w Liquid Death, aby dowiedzieć się trochę więcej o tym, co, na Boga, oni tam knują. Ich wiceprezes ds. kreatywnych, Andy Pearson, był na tyle łaskawy, że odpowiedział na kilka moich poniższych pytań.

Skąd pochodzi głos Twojej marki? Jak poradziłeś sobie z opracowaniem tego bezczelnego POV-a, który trąca nosem?

Warto przeczytać!  Firma AX zorganizowała przyjęcie z okazji premiery swojej nowej kolekcji

Liquid Death jest tak naprawdę produktem wszystkiego, co spożywaliśmy przez lata, wrzucaliśmy do papierowej torby, mieszaliśmy, a potem wyrzucaliśmy – filmy skate, występy metalowe, Szalony Magazynstand-up George’a Carlina, gówniane reklamy telewizyjne, Osioł, roczniki projektowe, SNL, Adult Swim. Jeśli spojrzysz na to, co robimy, zawsze jest to satyryczne spojrzenie na otaczający nas świat, zwłaszcza świat marketingu. Staramy się łączyć wzniosłe, prowokujące do myślenia pomysły z lekkim humorem. Odwołuje się do wszystkich części twojego mózgu, co robi najlepszy humor i rozrywka na świecie.

Jak narodził się pomysł na Liquid Death?

Nasz współzałożyciel i CEO [Mike Cessario] sam był twórcą reklamy, więc widział, jak wszystko jest reklamowane od środka. Zdał sobie sprawę, że wszystkie marki, które były dla ciebie dobre, miały nudny, przestarzały marketing, który przemawiał tylko do tej samej grupy ludzi. Ale marki, które były dla ciebie złe – takie jak piwo, napoje gazowane, słodycze – były szalenie zabawne i wciągały ludzi. Więc powstał pomysł: Co by było, gdybyśmy mogli wziąć dla ciebie coś dobrego, ale udawać, że tak nie jest? Wtedy moglibyśmy uczynić go tak zabawnym i atrakcyjnym, że mógłby faktycznie przewyższyć wszystkie złe dla ciebie marki. Nikt nigdy nie myślał o tym w ten sposób.

Warto przeczytać!  Sperry wybiera Veritonic do kreatywnych testów audio

Jak myślisz, dlaczego masy tak pozytywnie zareagowały na głos marki/Liquid Death?

Ponieważ nigdy wcześniej nie było takiej marki jak Liquid Death.

Jesteśmy gotowi przekazać światu pomysły i treści, o których nie śniłaby żadna marka. Czasami lubię o tym myśleć jako o jednej z tych zwariowanych reklam SNL… ale tak naprawdę ożył i naprawdę można to kupić. Wydaje się to zbyt szalone, aby było prawdziwe, ale tak jest. Oczywiście sprzedajemy niesamowitą wodę, mrożoną herbatę i gadżety, ale tak naprawdę sprzedajemy rozrywkę.

Świat jest taki poważny. Miło jest sprowadzać ludzi z miejsca, w którym najmniej się tego spodziewali: przypadkowej firmy produkującej napoje. Co więcej, wykorzystujemy tę rozrywkę, aby pomóc ludziom w dokonywaniu zdrowszych i bardziej zrównoważonych wyborów dla siebie, swoich rodzin i planety. Bez względu na to, kim jesteś, wszyscy tego chcemy.

Co jest Twoim największym zmartwieniem lub rozłączaniem się, jeśli chodzi o typowe strategie marketingowe?

Marketerzy i reklamodawcy uważają, że świat potrzebuje więcej marketingu i reklamy. Spędziłem 13 lat pracując w agencjach reklamowych. Świetnie się bawiłem, ale każdy jest a) w swojej własnej bańce b) robi wszystko tak samo jak zawsze. Bardzo niewielu ludzi zastanawia się, czy istnieje lepszy sposób robienia rzeczy. Oto cała idea Liquid Death: jest lepszy sposób na zrobienie wszystkiego, jeśli zatrzymasz się na chwilę i pomyślisz o tym. Woda w plastikowych butelkach? To wszystko ze strategii marketingowej sprzedaży wody butelkowanej w oparciu o czystość. Nikt nie przestał tego kwestionować przez dziesięciolecia i pomyśleć o niezliczonych miliardach ton plastikowych odpadów, które powstały w wyniku. Zbyt wielu inteligentnych, zabawnych ludzi wykorzystuje swoje umiejętności do rzeczy, które nie pomagają światu stać się lepszym.

Warto przeczytać!  Rynek składników białkowych wart 85,6 miliarda dolarów do 2028 roku

Jak jako marka przesuwasz granicę absurdu?

Jak każdy artysta estradowy, im więcej rzeczy publikujemy w świecie, tym lepiej rozumiemy, co działa. Standupowy komik testuje materiał na scenie. Programy telewizyjne na ogół znajdują swoje miejsce w kolejnych sezonach. Jeśli chodzi o nas, po prostu staramy się publikować na świecie więcej autentycznie zabawnych rzeczy, co daje nam więcej pomysłów na to, co chcemy zrobić dalej. Mamy kolejkę tak wielu rzeczy, które chcemy zrobić. Chcielibyśmy tylko mieć więcej czasu na zrobienie ich wszystkich.




Źródło