Biznes

Canva, wyceniana na 26 miliardów dolarów, wychodzi naprzeciw korporacjom dzięki nowym narzędziom

  • 23 maja, 2024
  • 5 min read
Canva, wyceniana na 26 miliardów dolarów, wychodzi naprzeciw korporacjom dzięki nowym narzędziom


Założona w Australii firma Canva, wyceniana na 26 miliardów dolarów, udostępniła 185 milionom użytkowników miesięcznie aktualizacje oprogramowania dla dużych przedsiębiorstw, gdy dyrektor generalna Melanie Perkins ogłosiła „rok pracy”.


Canva przechodzi na działalność korporacyjną. Ze 185 milionami aktywnych użytkowników, wyceną na poziomie 26 miliardów dolarów i rocznymi stałymi przychodami na poziomie około 2,3 miliarda dolarów, ta jedenastoletnia firma zajmująca się oprogramowaniem do projektowania jest już zbyt duża, aby można ją było uznać za pretendenta do start-upu w tradycyjnym sensie.

Używana już przez większość największych firm w USA, ekspansja serwisu Canva, wychodząc poza wąskie skupienie się na projektowaniu i przekształceniu go w narzędzia do pracy, pomogła niemal podwoić bazę użytkowników w ciągu ostatnich 18 miesięcy. Na corocznym wydarzeniu firmy dla klientów i prasy, które odbyło się w czwartek – po raz pierwszy odbyło się poza rodzimą Australią w Los Angeles i wzięło w nim udział, jak twierdzi firma, 2 miliony użytkowników online. Firma Canva ogłosiła przegląd swojego pakietu oprogramowania w celu przyspieszenia jego rozprzestrzeniania się poprzez przedsiębiorstwo.

Jeśli zeszłoroczne zmiany w serwisie Canva dotyczyły wyłącznie generatywnej sztucznej inteligencji, tegoroczne przesłanie jest proste, powiedziała w wywiadzie współzałożycielka i dyrektor generalna Melanie Perkins: „rok pracy”. Firma twierdzi, że FedEx ograniczył liczbę przesyłanych recenzji marek w swoich materiałach marketingowych o 75% za pomocą serwisu Canva; Expedia oszczędza 160 godzin tygodniowo, korzystając ze swoich narzędzi. Workday oszacował, że dzięki temu, że nie musiał tworzyć materiałów od zera, zaoszczędził łącznie 33 000 godzin pracy.

Ta ostatnia liczba zadziwiła nawet Perkinsa. „Pomyślałem: «Czy to prawda?» To naprawdę duża liczba” – powiedziała Forbesa. „Kilka razy kliknęliśmy dwukrotnie i tak, rzeczywiście.”

Uruchomiona jako proste narzędzie do łatwego tworzenia zasobów projektowych online, Canva była już używana przez około 20 milionów osób, kiedy w 2019 r. uruchomiła swój pierwszy pakiet dla przedsiębiorstw, jak szczegółowo opisano w Forbesa przykrywka. Od tego czasu systematycznie dodawane są funkcje, które mają pojawiać się jedna po drugiej w większych firmach, od uprawnień użytkowników po zarządzanie zasobami marki i wyższe standardy bezpieczeństwa.

Nowe funkcje produktu Canva kontynuują tę tendencję, umożliwiając firmom dostosowywanie narzędzi do swojej organizacji poprzez przypinanie określonych szablonów projektów i innych dokumentów do obszaru roboczego każdego pracownika, pogłębiając system komentarzy i ułatwiając przeszukiwanie treści tworzonych przez zespół. Canva oferuje również pakiety szablonów dla różnych funkcji zawodowych, takich jak zasoby ludzkie, marketing i sprzedaż.

Zdaniem Perkinsa, wydania Canvy odzwierciedlają dążenie największych klientów do skonsolidowania liczby używanych przez nich narzędzi. Choć Canva nadal łączy się ze wszystkimi głównymi narzędziami do pracy, jakich można się spodziewać, firmy stają się coraz bardziej wrażliwe na ilość danych i własności intelektualnej, które przechowują za pośrednictwem różnych narzędzi – stwierdziła.

Potrzeba ta wzrosła ostatnio wraz z rozpowszechnieniem się generatywnych narzędzi sztucznej inteligencji wykorzystywanych do szeregu wyników pracy, od udostępniania zdjęć w mediach społecznościowych po prezentacje sprzedażowe i kursy szkoleniowe online. (Canva twierdzi, że własne narzędzia Magic Studio AI zostały użyte 6,5 miliarda razy od ich październikowej premiery, chociaż rzecznik firmy odmówił komentarza na temat ilu różnych użytkowników ta liczba odzwierciedla).

„Komunikacja wizualna naprawdę stała się status quo we wszystkich częściach firmy” – powiedział Perkins. „Radykalnie wzrosła także złożoność organizacyjna”.

Ewolucja serwisu Canva przypomina inne popularne narzędzia zwiększające produktywność. Może na przykład tworzyć inteligentne dokumenty, podobnie jak Zoom, pierwotnie narzędzie do wideokonferencji online, które obecnie oferuje przesyłanie wiadomości, tablicę i wiele innych funkcji spopularyzowanych przez inne start-upy. Wiele lat wcześniej aplikacja do komunikacji w pracy Slack poczyniła podobne postępy na platformie.

W marcu Canva nabyła popularne narzędzie dla profesjonalnych grafików, Affinity, które bardziej bezpośrednio porównywało go z konkurencyjnym oprogramowaniem kreatywnym, firmą Adobe. Teraz będzie oferować to oprogramowanie organizacjom non-profit, studentom i nauczycielom za darmo, zgodnie z polityką obowiązującą w pozostałej części serwisu Canva. (Firma twierdzi, że współpracuje z ponad 600 000 organizacji non-profit oraz 60 milionami uczniów i nauczycieli). „Projektowanie z pewnością nadal jest w centrum uwagi” – powiedział Perkins.

Coraz częściej Canva oferuje wszystkiego po trochu, bardziej przypominającą dojrzałą firmę zajmującą się oprogramowaniem dla przedsiębiorstw (i taką, która ostatecznie może handlować na rynku publicznym), a mniej wąsko ukierunkowanego konkurenta. „Widzimy duże zapotrzebowanie” na skonsolidowaną platformę, powiedział Perkins. „Jednocześnie Canva nie może i nie zrobi wszystkiego”.

Jednak Canva będzie nieuchronnie próbować robić więcej rzeczy dla szerszego zakresu funkcji zawodowych firmy, a zaktualizowana wersja Enterprise będzie prawdopodobnie kolejnym kamieniem milowym w procesie dorastania. W ten sposób – a także zdolność dostosowywania się do wymagań użytkowników – Canva realizuje większe ambicje swojego dyrektora generalnego, jak to ujął Perkins: „Celem jest dotarcie do miliarda osób korzystających z serwisu Canva każdego miesiąca”.


Źródło

Warto przeczytać!  Udostępnij Najważniejsze wydarzenia rynkowe 10 maja 2024 r.: Odbicie Sensex i Nifty pod przewodnictwem Reliance Industries, ITC, Bharti Airtel