Biznes

CD Projekt chwali się wynikami. Najlepszy kwartał bez dużej premiery

  • 30 marca, 2023
  • 5 min read
CD Projekt chwali się wynikami. Najlepszy kwartał bez dużej premiery


Po bardzo
dobrym trzecim kwartale 2022 r., czwarty w wykonaniu CD Projektu był
jeszcze lepszy za sprawą sporego
zainteresowania „Cyberpunkiem 2077” oraz premierą wydawnictwa „Wiedźmin:
Dziki Gon – Edycja Kompletna” na PS5 i Xbox Series X/S. Ciążył natomiast odpis związany z falstartem projektu „Sirius”, ale nie aż tak by wyniki rozminęły się z prognozami analityków. 

Przychody w IV kwartale wyniosły 329,2 mln zł i były o 20,5
proc. większe rdr. oraz o 34,1 proc. większe kdk. Zysk EBITDA wyniósł 165,4 mln
zł i był wyższy o 41,7 proc. rdr i 11,1 proc. kdk. Zysk netto jednostki dominującej
zamknął się kwotą 134,6 mln zł i był wyższy o 53,7 proc. rdr. Był to najlepszy
kwartał CD Projektu, biorąc pod uwagę kwartały bez premier nowych gier.

W całym 2022 r. przychody Grupy Kapitałowej CD Projekt wyniosły
952,6 mln zł i były wyższe o 7,3 proc. rdr. EBITDA była wyższa 46,7 proc. i
wzrosła do 496,3 mln zł, a zysk netto wzrósł aż o 66,1 proc. do 347 mln zł. Był to więc drugi najlepszy w historii rok pod względem wyników finansowych i pierwszy bez dużej premiery. 

W 2022 r. CD Projekt intensywnie pracował nad
Cyberpunkiem 2077, czego efektem były kolejne aktualizacje i edycja gry na
najnowszą generację konsol. Ważnym wydarzeniem była pozytywnie przyjęta
premiera serialu anime Cyberpunk: Edgerunners na Netfliksie. Sprawiła ona, że
do gry dołączyło wielu nowych graczy, ale też i tych, którzy już wcześniej
odwiedzili Night City.

Warto przeczytać!  Apple zaskakuje zwycięzców konkursu Swift Student Challenge ekskluzywną wersją demonstracyjną Tima Cooka op

„Popularność serialu oraz pozytywny odbiór wydanej tydzień
przed jego premierą aktualizacji wymiernie wpłynęły na sprzedaż Cyberpunka oraz
sentyment wokół gry, na co wskazują oceny graczy. To wyraźny znak, że
zwiększanie zaangażowania w ramach naszych marek i poszerzanie ich zasięgu to
słusznie obrany kierunek rozwoju. Kolejnym ważnym wydarzeniem wspierającym
Cyberpunka będzie wydanie w tym roku dużego dodatku Widmo Wolności” –
powiedział Adam Kiciński, prezes zarządu CD Projekt.

Najwięcej przychodów CD Projekt wygenerował Cyberpunk 2077

Za największą część przychodów segmentu spółki w
2022 r. odpowiadał Cyberpunk 2077, którego sprzedaż w omawianym okresie
wygenerowała o ponad 18 proc. wyższe przychody niż w 2021 r. W 2022 r. 94 proc.
sprzedanych egzemplarzy Cyberpunka 2077 pochodziło ze sprzedaży cyfrowej. Podobnie
jak w ubiegłych latach, największy udział w sprzedaży Cyberpunka 2077 w 2022 r.
miała wersja gry na PC.

„Dzięki solidnej sprzedaży Cyberpunka 2077 i Wiedźmina 3
nasze skonsolidowane przychody wyniosły 953 mln zł, a zysk netto przekroczył
347 mln zł. Dużą jego część – ponad 200 mln zł – przeznaczyliśmy na wydatki na
inwestycje w rozwój naszych przyszłych produkcji” – powiedział Piotr
Nielubowicz, wiceprezes zarządu ds. finansowych.

Według aktualizacji
strategii w planie wydawniczym CD Projektu znajdują się ze świata
Wiedźmina „Sirius”, „Canis Majoris” i zupełnie nowa trylogia. Ponadto wkrótce
oczekiwany jest dodatek do „Cyberpunka 2077”, czyli „Widmo Wolności” oraz w planach
jest  projekt „Orion” z tego uniwersum, a
także nowe IP pod tytułem „Hadar”. Według
ekspertów pierwsza premiera dużej gry kat. AAA z wiedźmińskiej sagi pod tytułem
„Polaris 1” może odbyć się w 2026 r. W 2023 r. oczekuje
się premiery wspomnianego płatnego dodatku do „Cyberpunku2077”.

Warto przeczytać!  Mieszane wyniki Ciechu w I kwartale 2023. Przychody wzrosły, ale zyski spadły

W ostatnim czasie CD Projekt poinformował, że dotychczasowe
prace nad projektem „Sirius” prowadzone przez amerykańskie studio The Molasses
Flood, zostały ujęte jako odpis w wynikach IV kwartału 2022 r. i I kwartału
bieżącego roku. W sumie mowa o kwocie blisko 43 mln zł, spisanych
na straty w kontekście projektu, który nie wiadomo czy będzie kontynuowany.

CD Projekt nie posiada sformalizowanej polityki
dywidendowej. Spółka dąży do posiadania wystarczających zasobów kapitału
obrotowego, aby prowadzić i rozwijać działalność biznesową. W przypadku
zabezpieczenia wskazanych celów i zapewnienia Spółce odpowiedniej wysokości
środków finansowych, władze Spółki rozważą podział wypracowanego wyniku lub jego
części pomiędzy akcjonariuszy – informuje raport. 

Burzliwa historia kursu akcji gamingowej spółki

Kurs CD Projektu jesienią zeszłego roku odbił z okolic 77 zł
do ponad 153 zł w listopadzie. Zanotował dzięki temu blisko 100-proc. wzrost
ceny w zaledwie 2 miesiące. Od tego czasu cena akcji konsolidowała się w wokół
130 zł, który to poziom wybiła dołem po informacjach o odpisach
na projekt „Sirius” i nowej, niższych rekomendacji, od
HSBC z ceną docelową na poziomie 92 zł za akcję.

Warto przeczytać!  Stopy procentowe. W środę 8 marca decyzja RPP. Rada zna dane o PKB i inflacji

Cały 2022 r., mimo odbicia kursu pod jego koniec był mocno
podażowy dla ceny akcji CD Projektu. Potaniały one o blisko 137 zł, czyli ponad
32 proc. i były czwartymi najgorszymi pod względem stopy zwrotu w WIG20 w
ubiegłym roku. Spółka
była i jest nadal też chętnym obiektem grania na spadki przez zagraniczne
fundusze. Obecnie oficjalną pozycję krótką według rejestru KNF
posiadają trzy fundusze z łączną pozycją 3,31 proc. akcji netto.

Poniżej przedstawiamy wyniki grupy CD Projekt w czwartym kwartale 2022 roku, ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes oraz do wyników z poprzednich okresów. Dane w mln zł.

przewiń, aby zobaczyć całą tabelę

4Q2022 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2022 rdr
Przychody 329,2 319,8 2,9% 20,5% 34,1% 952,6 7,3%
EBITDA 165,4 164,8 0,3% 41,7% 11,1% 495,3 46,7%
EBIT 142,9 141,3 1,1% 51,0% 47,2% 377,5 62,1%
zysk netto j.d. 134,6 127,7 5,4% 53,7% 36,3% 347,0 66,1%
marża EBITDA 50,2% 51,6% -1,37 7,50 -10,38 51,99% 13,98
marża EBIT 43,4% 44,3% -0,85 8,76 3,87 39,63% 13,41
marża netto 40,9% 40,0% 0,85 8,82 0,67 36,43% 12,90


Źródło