Centrum wydaje zalecenia i oświadczenia dotyczące wyłącznie reklam produktów spożywczych i zdrowotnych
![Centrum wydaje zalecenia i oświadczenia dotyczące wyłącznie reklam produktów spożywczych i zdrowotnych](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/10/amp-og-image-770x470.jpg)
Ministerstwo Informacji i Nadawania (MIB) wydało w środę nowe ostrzeżenie, wzywając reklamodawców i agencje reklamowe zamieszczające reklamy produktów i usług związanych z sektorem żywności i zdrowia do zamieszczania rocznego certyfikatu oświadczenia własnego na platformach udostępnionych w tym celu.
Według starszego urzędnika Digital News Publishers Association (DNPA) zalecenie to zastępuje wszystkie poprzednie zalecenia wydane przez Ministerstwo. Ogranicza się ono wyłącznie do sektora żywności i zdrowia, co oznacza, że sektory te są zobowiązane do dostarczania certyfikatu samodeklaracji tylko raz w roku. Domy mediowe są zwolnione z odpowiedzialności za sprawdzanie/walidację certyfikatów.
![](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/07/Centrum-wydaje-zalecenia-i-oswiadczenia-dotyczace-wylacznie-reklam-produktow-spozywczych.jpg)
Zgodnie z nowym ostrzeżeniem, możliwość przesyłania certyfikatu oświadczenia własnego przez reklamodawców/agencje reklamowe została udostępniona na portalu Broadcast Seva w przypadku reklam telewizyjnych/radiowych oraz na portalu Rady Prasowej Indii w przypadku reklam w mediach drukowanych/internecie.
W związku z tym, biorąc pod uwagę postanowienie Sądu Najwyższego z dnia 7 maja 2024 r. oraz znosząc wcześniejsze ostrzeżenia z dnia 3 czerwca 2024 r. i 5 czerwca 2024 r., reklamodawcom/agenom reklamowym zamieszczającym reklamy produktów i usług związanych z sektorem żywności i zdrowia zalecono zamieszczanie na tych platformach corocznego certyfikatu oświadczenia własnego, w stosownych przypadkach.
![](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/07/Centrum-wydaje-zalecenia-i-oswiadczenia-dotyczace-wylacznie-reklam-produktow-spozywczych.jpeg)
Muszą również udostępnić dowód przesłania oświadczenia własnego zainteresowanym podmiotom medialnym, takim jak kanały telewizyjne, gazety, podmioty zaangażowane w publikację reklam w Internecie itp. w celach dokumentacyjnych. „Wyjaśniono, że reklamodawcy/agencje reklamowe mają obowiązek zapewnić, że każda reklama przez nich wydawana jest zgodna z obowiązującymi indyjskimi prawami, zasadami i regulacjami co do litery i ducha” — czytamy w ostrzeżeniu.
W swoim postanowieniu Sąd Najwyższy stwierdził: „…uznaje się za stosowne powołanie się na uprawnienia przyznane temu Sądowi na mocy artykułu 32 Konstytucji Indii w celu egzekwowania podstawowego prawa do zdrowia, które obejmuje prawo konsumenta do bycia świadomym jakości produktów oferowanych do sprzedaży przez producentów, dostawców usług, reklamodawców i agencje reklamowe. Aby wypełnić tę próżnię, nakazuje się, aby odtąd, przed wydrukowaniem/wyemitowaniem/wyświetleniem reklamy, reklamodawca/agencja reklamowa złożyła oświadczenie własne na zasadach określonych w Regule 7 Zasad Telewizji Kablowej z 1994 r.”
„…żadna reklama nie może być emitowana w odpowiednich kanałach i/lub w mediach drukowanych/internecie bez przesłania oświadczenia własnego…” – orzekł Sąd Najwyższy.
To jest artykuł Premium dostępny wyłącznie dla naszych subskrybentów. Aby przeczytać 250+ takich artykułów premium każdego miesiąca
Wyczerpałeś swój limit darmowych artykułów. Prosimy o wsparcie jakościowego dziennikarstwa.
Wyczerpałeś swój limit darmowych artykułów. Prosimy o wsparcie jakościowego dziennikarstwa.
Przeczytałeś {{widoki danych.cm}} poza {{data.cm.maxViews}} artykuły bezpłatne.
To jest Twój ostatni darmowy artykuł.