Biznes

Centrum wydaje zalecenia i oświadczenia dotyczące wyłącznie reklam produktów spożywczych i zdrowotnych

  • 3 lipca, 2024
  • 3 min read
Centrum wydaje zalecenia i oświadczenia dotyczące wyłącznie reklam produktów spożywczych i zdrowotnych


Ministerstwo Informacji i Nadawania (MIB) wydało w środę nowe ostrzeżenie, wzywając reklamodawców i agencje reklamowe zamieszczające reklamy produktów i usług związanych z sektorem żywności i zdrowia do zamieszczania rocznego certyfikatu oświadczenia własnego na platformach udostępnionych w tym celu.

Według starszego urzędnika Digital News Publishers Association (DNPA) zalecenie to zastępuje wszystkie poprzednie zalecenia wydane przez Ministerstwo. Ogranicza się ono wyłącznie do sektora żywności i zdrowia, co oznacza, że ​​sektory te są zobowiązane do dostarczania certyfikatu samodeklaracji tylko raz w roku. Domy mediowe są zwolnione z odpowiedzialności za sprawdzanie/walidację certyfikatów.

Zgodnie z nowym ostrzeżeniem, możliwość przesyłania certyfikatu oświadczenia własnego przez reklamodawców/agencje reklamowe została udostępniona na portalu Broadcast Seva w przypadku reklam telewizyjnych/radiowych oraz na portalu Rady Prasowej Indii w przypadku reklam w mediach drukowanych/internecie.

W związku z tym, biorąc pod uwagę postanowienie Sądu Najwyższego z dnia 7 maja 2024 r. oraz znosząc wcześniejsze ostrzeżenia z dnia 3 czerwca 2024 r. i 5 czerwca 2024 r., reklamodawcom/agenom reklamowym zamieszczającym reklamy produktów i usług związanych z sektorem żywności i zdrowia zalecono zamieszczanie na tych platformach corocznego certyfikatu oświadczenia własnego, w stosownych przypadkach.

Muszą również udostępnić dowód przesłania oświadczenia własnego zainteresowanym podmiotom medialnym, takim jak kanały telewizyjne, gazety, podmioty zaangażowane w publikację reklam w Internecie itp. w celach dokumentacyjnych. „Wyjaśniono, że reklamodawcy/agencje reklamowe mają obowiązek zapewnić, że każda reklama przez nich wydawana jest zgodna z obowiązującymi indyjskimi prawami, zasadami i regulacjami co do litery i ducha” — czytamy w ostrzeżeniu.

Warto przeczytać!  Dlaczego pracownicy ICICI Bank dzwonią do akcjonariuszy ICICI Securities

W swoim postanowieniu Sąd Najwyższy stwierdził: „…uznaje się za stosowne powołanie się na uprawnienia przyznane temu Sądowi na mocy artykułu 32 Konstytucji Indii w celu egzekwowania podstawowego prawa do zdrowia, które obejmuje prawo konsumenta do bycia świadomym jakości produktów oferowanych do sprzedaży przez producentów, dostawców usług, reklamodawców i agencje reklamowe. Aby wypełnić tę próżnię, nakazuje się, aby odtąd, przed wydrukowaniem/wyemitowaniem/wyświetleniem reklamy, reklamodawca/agencja reklamowa złożyła oświadczenie własne na zasadach określonych w Regule 7 Zasad Telewizji Kablowej z 1994 r.”

„…żadna reklama nie może być emitowana w odpowiednich kanałach i/lub w mediach drukowanych/internecie bez przesłania oświadczenia własnego…” – orzekł Sąd Najwyższy.

To jest artykuł Premium dostępny wyłącznie dla naszych subskrybentów. Aby przeczytać 250+ takich artykułów premium każdego miesiąca

Wyczerpałeś swój limit darmowych artykułów. Prosimy o wsparcie jakościowego dziennikarstwa.

Wyczerpałeś swój limit darmowych artykułów. Prosimy o wsparcie jakościowego dziennikarstwa.

To jest Twój ostatni darmowy artykuł.


Źródło