Biznes

Centrum zabiega o Teslę i podaje dostawców sprzętu

  • 17 lipca, 2024
  • 4 min read
Centrum zabiega o Teslę i podaje dostawców sprzętu


Ćennaj: Jak twierdzą niektórzy dostawcy podzespołów dla firmy Tesla Inc., poszukuje odpowiedniej lokalizacji, aby rozpocząć lub rozszerzyć działalność w Indiach, mimo że plany amerykańskiego producenta samochodów dotyczące produkcji w tym kraju pozostają niejasne. Podczas gdy centrum nadal zabiega o Teslę, władze stanowe, w tym Gudżarat i Tamil Nadu, wabią dostawców producenta pojazdów elektrycznych, wierząc, że „Tesla chętniej będzie działać tam, gdzie jest jej ekosystem dostawców” – twierdzą źródła.

„Trzech dostawców Tesli było ostatnio w Gudżaracie na wizytach na miejscu” — według jednej z osób wymienionych powyżej, która powiedziała: „pracują nad różnymi komponentami, a także dostarczają je do kilku innych firm samochodowych i są zainteresowani Gudżaratem”.


Dwaj inni europejscy dostawcy niezależnie planują rozszerzyć działalność w Tamil Nadu.

Południowy stan, powszechnie uważany za centrum produkcji motoryzacyjnej i elektronicznej, ma już tam siedzibę część dostawców Tesli. Należą do nich europejski producent metalowych podzespołów samochodowych, który chce rozszerzyć swoje obecne operacje, oraz niemiecki producent, który ma spółkę joint venture w Pune, produkującą tam wysokowydajne części gumowe. Jednak w Tamil Nadu „będą działać pod nazwą spółki macierzystej”, według osób wymienionych powyżej.

Warto przeczytać!  Niektóre rodziny dostaną szybciej zwrot z PIT 2023. Muszą jednak spełnić jeden warunek ...

Niemiecka firma jest wiodącym dostawcą rozwiązań w zakresie inżynierii antywibracyjnej dla samochodów osobowych wszystkich klas, aż po pojazdy użytkowe.

„Aby przejąć Teslę, trzeba będzie wykorzystać ekosystem jej dostawców” – dodają źródła.

Konkurujące państwa

Jeśli Tamil Nadu chce wykorzystać swój solidny ekosystem produkcji elektroniki, aby przyciągnąć Teslę i innych producentów pojazdów elektrycznych, inne stany, takie jak Gudżarat, nie pozostaną obojętne wobec wszelkich starań, aby pozyskać dostawców Tesli.

Eksperci są zdania, że ​​łańcuch dostaw Tesli jest niezwykle złożony i opiera się na współpracy z wieloma dostawcami pierwszego i drugiego poziomu w różnych regionach, co umożliwia terminową dostawę wysokiej jakości produktów.

„Na przykład Tesla nawiązała współpracę z BYD i CATL w Chinach w zakresie baterii, a także z Panasonic i LG Energy w USA w tym samym celu” — powiedział Soumen Mandal, starszy analityk ds. badań w Counterpoint Research.

„Podobne strategiczne partnerstwa w ramach łańcucha dostaw istnieją na całym świecie w przypadku takich komponentów, jak telematyka, kable zasilające, oświetlenie LED i wyświetlacze” – dodał.

Należy mieć pewność, że dostawcy ci nie dostarczają podzespołów wyłącznie Tesli, ale obsługują również szereg innych firm.

Warto przeczytać!  To może być koniec produkcji polskich Krabów

„Biorąc pod uwagę, że Tata Motors i Vinfast budują ogromne zakłady w stanie Tennessee, prawdopodobne jest, że ci dostawcy będą chcieli obsługiwać również JLR i Vinfast” – twierdzą osoby znające sprawę.

Tesla z kolei znana jest ze swojego podejścia do lokalnego systemu dostaw, aby przyspieszyć produkcję oraz zaoszczędzić czas i pieniądze związane z transportem podzespołów.

„Ponieważ sprzedaż i produkcja Tesli są ściśle powiązane, wszelkie problemy z łańcuchem dostaw mogą mieć natychmiastowy wpływ na sprzedaż. Dlatego jeśli Tesla zdecyduje się rozpocząć produkcję, system dostaw musi być gotowy z wyprzedzeniem” — powiedział Mandal.

Wpływ geopolityczny

Indie również zyskują na odchodzeniu od Chin przez globalnych producentów. „Zmniejszenie zależności USA (producentów) od Chin zbliżyło Indie do roli niezawodnego partnera w zaspokajaniu rosnących potrzeb” — powiedział Ashwin Amberkar, analityk motoryzacyjny w Canalys. „Jeśli Tesla zdecyduje się wejść na rynek indyjski, wykorzysta swoich globalnych graczy w łańcuchu dostaw zlokalizowanych w Indiach na swoją korzyść, pomagając obniżyć koszty produkcji, zarządzać ryzykiem łańcucha dostaw i przestrzegać lokalnych przepisów dotyczących zaopatrzenia”.

Baner WhatsApp

(Możesz już zasubskrybować nasz kanał WhatsApp Economic Times)


Źródło

Warto przeczytać!  „Ograniczenia importowe” dotyczące ogniw fotowoltaicznych | Wyjaśnione