Motoryzacja

CES: Gaming znajduje dom za kierownicą

  • 19 stycznia, 2023
  • 4 min read
CES: Gaming znajduje dom za kierownicą


LAS VEGAS — Bez względu na to, w jakim stopniu wierzy się w samochody jako smartfony na kołach, targi CES pokazały wiele dowodów na to, że gry wideo zyskują na znaczeniu w dzisiejszych pojazdach — i rzucają wizje bogatych w gry wrażeń motoryzacyjnych w nadchodzących latach.

Holoride zaczął oferować gry w wirtualnej rzeczywistości w kabinie w Stanach Zjednoczonych w tym roku. Nvidia ogłosiła partnerstwo z producentami samochodów w celu rozszerzenia subskrypcji gier w chmurze. A Sony, producent niezwykle popularnej konsoli PlayStation, powiedział, że nawiązał współpracę z twórcą Fortnite, ujawniając Afeela, elektryczny sedan koncepcyjny stworzony z partnerem Honda Motor Co.

Z jednej strony rozwój ten odzwierciedla ekspansję branży gier, obecnie szacowaną przez badacza rynku Newzoo na 3,2 miliarda graczy na całym świecie i ponad 180 miliardów dolarów przychodów. Ale chodzi również o przewidywanie zmian w sposobie interakcji ludzi z pojazdami w miarę ładowania akumulatorów i przejmowania przez maszyny coraz większej kontroli nad prowadzeniem pojazdu.

„Duża część tego to planowanie na przyszłość” — powiedział Danny Shapiro, wiceprezes ds. motoryzacji w firmie Nvidia. „Kiedy kierowca nie jest już w pętli, każdy rodzaj rozrywki, czy to wideokonferencja, czy oglądanie filmów, granie w gry, wszystkie powyższe staną się częścią tego doświadczenia w pojeździe”.

Warto przeczytać!  Chiński eksport pojazdów elektrycznych stanowi wyzwanie dla dominacji Tesli

Nvidia ogłosiła partnerstwo z Hyundai Motor Group, Polestar i chińskim BYD w celu włączenia usługi subskrypcji gier GeForceNOW do przyszłych pojazdów. Nie będzie działać dobrze tylko z połączeniem 3G, ale samochód z dostępem do 5G lub Wi-Fi może obsługiwać gry na wysokim poziomie.

Powiedział, że dla kierowców, którzy chcą zabić 20 lub 30 minut podczas ładowania EV, granie w gry wideo może być zabawną alternatywą dla przewijania losów na Twitterze, przesyłania strumieniowego filmów z YouTube lub odpowiadania na e-maile.

Shapiro powiedział, że wraz z rozprzestrzenianiem się pojazdów typu plug-in i popularnością gier, w GeForceNOW trwają prace nad nawiązaniem większej liczby partnerstw z producentami samochodów.

Ale rola producenta samochodów w grach samochodowych nie jest zapewniona, powiedział Colin Bird-Martinez, konsultant w S&P Global Mobility.

Trudno jest zapewnić funkcje, których oczekują gracze. Istnieją wyzwania, aby nadążyć za wymaganiami gier komputerowych, zwłaszcza w świetle trwałości nowoczesnych pojazdów.

Powiedział, że firmy przyglądają się wielu strategiom, od Tesli i ostatecznie Sony, oferując gry AAA, które wymagają dużej mocy obliczeniowej, a czasem dodatkowego sprzętu, takiego jak klawiatura i mysz. Z drugiej strony są dość proste, przypominające telefon gry rozgrywane na ekranie dotykowym.

Warto przeczytać!  Tydzień podsumowujący tygodniowe wiadomości samochodowe Nutsona kończący się 29 kwietnia 2023 r

Zapytał, czy zakres i głębokość nakładania się gier i użytkowania pojazdów uzasadnia koszty.

„Długoterminowym marzeniem zawsze były autonomiczne samochody – wtedy każdy może grać” – powiedział. „Ale teraz, gdy wiemy, że będzie to dalej w przyszłości, zauważyłem zmniejszenie nacisku na to i wiele więcej na temat ładowania” jako okazji do gry.

Z pewnością nie wszyscy są przekonani, że robotaxis są tak daleko. Richard Chung z Toyoty Boshuko powiedział, że autonomiczne taksówki już jeżdżą po drogach w Chinach.

Jego firma współpracowała z innymi dostawcami Grupy Toyota nad pojazdem koncepcyjnym Moox.

Pomaganie miejskim rowerzystom w lepszym samopoczuciu to jeden z atrybutów autonomicznych kapsuł, które mają być używane do 2030 roku.

Podczas demonstracji na podłodze Las Vegas Convention Center Moox zaczął od sprawdzenia stanu pasażera poprzez pomiar tętna i tym podobnych.

Jeśli ktoś jest spięty, sugeruje głębokie oddychanie i uspokajającą medytację, tworząc idealne środowisko kojących dźwięków z zewnętrznymi cyfrowymi zielonymi liśćmi na ekranie wyświetlacza rzeczywistości rozszerzonej.

Po uspokojeniu pasażera kapsuła Moox oferuje grę — Virus Buster — w którą można grać bez dodatkowego wyposażenia. Czujniki identyfikują ręce gracza podczas wirtualnego rzucania shurikenami lub gwiazdkami ninja w rysunkowe wirusy lub balony, które pękają i zdmuchują otaczające wirusy.

Warto przeczytać!  Globalna CMO GM Deborah Wahl odchodzi z producenta samochodów


Źródło