Sport

Charles Leclerc dzieli się „wielką niespodzianką”, która zagroziła jego GP Chin, gdy Carlos Sainz mówi, że Ferrari „musi spisać się lepiej”

  • 21 kwietnia, 2024
  • 4 min read
Charles Leclerc dzieli się „wielką niespodzianką”, która zagroziła jego GP Chin, gdy Carlos Sainz mówi, że Ferrari „musi spisać się lepiej”


Charles Leclerc przyznał, że względny brak tempa jego i Ferrari na twardej mieszance podczas niedzielnego Grand Prix Chin był „wielkim zaskoczeniem”, ponieważ Scuderia musiała zadowolić się odległymi miejscami na 4. i 5. miejscu.

Leclerc i jego kolega z zespołu, Carlos Sainz, stawiali czoła wyzwaniom od początku wyścigu, początkowo spadając do ostatniej dziesiątki, gdy Mercedes George’a Russella i Haas Nico Hulkenberga wyprzedziły na pierwszym okrążeniu, zmuszając ich do powrotu na prowadzenie .

CZYTAJ WIĘCEJ: Verstappen rusza po zwycięstwo nad Norrisem i Perezem w pełnym akcji GP Chin

Gdy spotkanie dobiegło końca, okazało się, że oba Ferrari, wraz z Lando Norrisem z McLarena, próbowały zastosować strategię jednego pit stopu na oponach średnich i twardych, przy czym czołowi Red Bulls Max Verstappen i Sergio Perez zdecydowali się na dwie aleje serwisowe zamiast tego wizyty.

Podczas gdy Norris w pełni wykorzystał wirtualny samochód bezpieczeństwa i dwa pełne okresy korzystania z samochodu bezpieczeństwa, aby oczyścić Pereza, Leclerc czuł, że interwencje utrudniły wysiłki Ferrari, a Monegasque i Sainz zajęli czwarte i piąte miejsce po szczególnie długich przejazdach na twardych nawierzchniach, które okazały się niekorzystne na torze SF-24.

Warto przeczytać!  „Po tym, jak zostałem zbanowany, sir Shah Rukh powiedział, że napięcie ma le…”: prawda Harshit Rany stojąca za świętowaniem „latającego pocałunku”

Poproszony o zastanowienie się nad swoim wyścigiem i czy był zaskoczony wynikami McLarena w porównaniu z Ferrari w miarę upływu popołudnia, Leclerc skomentował: „Myślę, że jako zespół byliśmy pewni, że nasze tempo wyścigowe jest bardzo wysokie.

„Nie jechaliśmy jednak twardo [during the weekend] do tej pory, gdy już zaczęliśmy mocniej dawać z siebie wszystko, byliśmy wolniejsi, niż się spodziewaliśmy, więc to była duża niespodzianka. Szczególnie McLaren był bardzo, bardzo mocny na twardym torze.

„Powiedziawszy to, myślę, że również zostaliśmy zepchnięci na dalszy plan w związku z samochodem bezpieczeństwa, ponieważ to postawiło nas w tej samej strategii co wszyscy i do tego momentu naprawdę dobrze sobie radziłem z oponami i byłem bardzo pewni, że możemy rozegrać wspaniały wyścig. Potem było już znacznie trudniej.”

CZYTAJ WIĘCEJ: Verstappen cieszy się „niesamowitym” weekendem w Chinach, wygrywając po wielokrotnych restartach

Podczas gdy jedyny przystanek Leclerca miał miejsce pod wirtualnym samochodem bezpieczeństwa, Sainz zjechał do pit stopu tuż wcześniej, co oznaczało utratę kilku cennych sekund w stosunku do kolegi z zespołu, gdy Hiszpan objaśniał Grand Prix ze swojej perspektywy.

Warto przeczytać!  Shreyas Iyer bezczelnie zauważa o rzucie po tym, jak KKR obejmuje niewielką przewagę nad CSK i RR w rankingach IPL: „Przegrywamy rzuty, ale…”

„Trochę trudny wyścig dla nas” – powiedział. „Przede wszystkim myślę, że musimy sprawdzić początek, ponieważ mieliśmy dziwną linię na zakręcie 1 i 2, co oznaczało, że Mercedes i Haas wyprzedziły zarówno Charlesa, jak i mnie, co prawdopodobnie kosztowało nas trochę czasu w wyścigu .

„Wtedy moment pojawienia się samochodu bezpieczeństwa nie był idealny, ponieważ każdy mógł założyć nową oponę [on] przede mną, a na ostatni przejazd zostałem z bardzo starą oponą i musiałem ją pielęgnować, aby przygotować się na P5. Biorąc to wszystko pod uwagę, myślę, że dzisiejsze P5 było maksimum, więc nie jest tak źle.

Zapytany o drogę Norrisa i McLarena na podium, Sainz przyznał: „Myślę, że w ten weekend byli silniejsi, po prostu. Myślę, że McLaren na tego rodzaju torze pokazał lepsze tempo od nas.

CZYTAJ WIĘCEJ: Norris zachwycony „niespodzianką” na podium GP Chin, ujawniając zakład przed wyścigiem na Ferrari

„Co więcej, zakwalifikowaliśmy się z tyłu i wpadliśmy w kłopoty na pierwszym okrążeniu, wtedy nie ma szans, że ich pokonamy. Następnym razem musimy spisać się lepiej.”

Warto przeczytać!  Wizja Gautama Gambhira 26 maja spełnia się w wielkim stylu, mentor KKR wyznacza cel „fioletowej fali” w finale IPL

Ferrari pozostaje na drugim miejscu w klasyfikacji konstruktorów po ostatnim podwójnym wyniku, ale zespół Maranello stracił teraz 44 punkty za liderami i obecnymi mistrzami świata Red Bullem.


Źródło