Marketing

ChatGPT i zespół deficytu uwagi w marketingu

  • 18 stycznia, 2023
  • 7 min read
ChatGPT i zespół deficytu uwagi w marketingu


Na horyzoncie zawsze będą pojawiać się znaczące trendy i zmiany, które dotkną domeny marketingu. ostatnie Wersja ChatGPT jest duży.

Niezależnie od szumu marketingowego i hiperboli (inaczej szumu) ze strony marketingowców, nie możemy bagatelizować jego znaczenia. Google nie może też przeoczyć uzasadnionego zagrożenia dla swojej 20-letniej dominacji w wyszukiwarkach.

Ale to, co do tej pory zaobserwowano w przypadku ChatGPT, to fakt, że marketerzy muszą przyznać, jak łatwo się rozpraszamy. Cierpimy na ADD o rozmiarach przemysłowych, odrywając wzrok od najbliższej drogi przed nami, preferując stan przyszły.

Spędź wystarczająco dużo czasu w świecie marketingu, a zobaczysz naszą konsekwencję w ubóstwianiu jasnych, błyszczących przedmiotów i łatwemu pokonaniu przez wspaniałe wizje nieskończonych możliwości. To uzależnienie.

FOMO nas zaślepia

Od wczesnych dni „robienia wirusów” w Internecie przez ostatnie lata Clubhouse (pamiętasz to?), NFT, Metaverses i Sztuczna Inteligencja, marketerzy nieustannie szukają kolejnej wielkiej rzeczy. Uwielbiamy stawiać jutro przed dniem dzisiejszym.

Pod koniec 2022 r., dokładnie na zawołanie, marketerzy zakochali się w ChatGPT.

Nie ma argumentów, że sztuczna inteligencja i ChatGPT muszą znajdować się na radarze marketingowym i być traktowane poważnie. Postępy są oszałamiające.

Jednak gdy osiągnął szczyt gorączki, błagał o jakąś mądrość, która pomogłaby nam poprowadzić. To mądrość płynąca z nowych sposobów pracy, zwinnego podejścia do marketingu. Informuje nas, że najlepiej jest najpierw dowiedzieć się, jak nie ssać podstaw obecnego marketingu mix!

To coś, co można zrobić dzisiaj, myśląc o jutrze.

Marketerzy wciąż zmagają się z cyfrowymi podstawami

Zamiast spalać kalorie na drodze, zwinność skłania do pytania: „Co możemy zrobić z tym, co mamy teraz?” Bardziej pragmatyczne jest radzenie sobie z tym, co już mamy i co moglibyśmy zrobić lepiej.

„Już teraz” pomaga nam skupić się na ciągłych, stopniowych ulepszeniach w celu podjęcia natychmiastowych działań. Audyt Twojego obecnego marketingu cyfrowego powinien ujawnić, co można zrobić w Twojej witrynie internetowej, poczcie e-mail, wyszukiwarce, mediach, treściach, mediach społecznościowych i analizach.

Warto przeczytać!  Cheemia: pomoc globalnym markom farmaceutycznym w szybszym rozwoju i wyższej rentowności

Zacznij tam. Nie wątpię, że będziesz zajęty.

Martech i wyjścia o wątpliwej wartości

Dobrym przykładem jest automatyzacja marketingu (aka Martech) w ciągu ostatniej dekady. Sama technologia nie uczyniła przeciętnego marketera mądrzejszym ani lepszym w marketingu. Sam w sobie nie tworzył też dodatkowej wartości dla klientów. W tym miejscu należy zastosować marketingowe chwyty; nie chodzi tylko o poruszanie się po narzędziach i platformach.

Nie zrozum mnie źle. Uwielbiam martech, gdy jest dobrze używany. Ale w większości przypadków stała się prostą receptą na szybsze wysyłanie dużych ilości rzeczy, zalewając krajobraz konsumentów – rządziła ilość nad jakością.

Niezależnie od inwestycji w infrastrukturę, celem nie jest zwiększanie skali taktyk, które były początkowo wątpliwe. Zbyt często marketerzy postrzegają wyniki jako wynik, co jest problematyczne.

Podobnie jak w branży oprogramowania, zwinność stała się sposobem myślenia o nowych sposobach pracy, wzmacniając koncentrację na osiąganiu pożądanych wyników. Zaczyna się od generowania wartości dla naszych klientów (ich wyników) w zgodzie z wartością, jaką marketing wnosi do biznesu (nasze wyniki). Zrobimy postęp i wykorzystamy potencjał postępu technologicznego tylko wtedy, gdy rozwiążemy równanie generowania wartości i dostosowania na tych poziomach.

Zbuduj zaufanie dzięki testowaniu

Z natury jestem sceptykiem. Byłem w tej okolicy kilka razy, więc jestem ostrożny i robię wszystko, co w mojej mocy, aby nie dać się wciągnąć w najnowsze marketingowe „must have”, takie jak ChatGPT. Ale widzę też ogromny potencjał, tak jak ty powinieneś.

Jak więc możemy zacząć zanurzać palce u stóp?

Ponownie możemy oprzeć się na filozofii zwinności w zastosowaniu do marketingu. Nacisk kładziony na eksperymentowanie i testowanie może pomóc w budowaniu zaufania. Dzięki zdyscyplinowanym eksperymentom marketerzy zawsze znajdą ujście dla wczesnych przypadków użycia.

Warto przeczytać!  Marketing Manager z Roivenue sro | Expats.cz

Kiedy umieszczamy naszą ciekawość i wyobraźnię w twierdzeniach opartych na hipotezach, które można przetestować i zweryfikować, nazywa się to wejściem na właściwą ścieżkę.

Ale większość marketerów nie testuje. Nigdy nie uczono nas, jak i kiedy robić to właściwie. Nowoczesny marketing oczekuje, że udowodnimy naszą taktykę i terytoria oraz staniemy się decydentami opartymi na danych. Eksperymentowanie to sprytny sposób na rozpoczęcie gry z potencjałem, rozglądanie się przed skokiem.

Nie możemy jeszcze myśleć wystarczająco szeroko, ponieważ nie wiemy jeszcze wystarczająco dużo

Ważniejszym problemem jest to, że nadal jest nieprzejrzysty. Dzieje się tak dlatego, że zmiany paradygmatu na poziomie biznesowym i branżowym nie są powszechne. Dlatego warto cofnąć się o krok, aby uzyskać perspektywę.

Ocena długoterminowych zastosowań i implikacji jest problematyczna, ponieważ możemy patrzeć tylko przez dzisiejszą soczewkę, która nas ogranicza. Potencjał ChatGPT dla marketingu wymaga myślenia wykraczającego poza obecne poziomy. A tego rodzaju przewidywanie z jakimkolwiek stopniem dokładności jest rzadkie. Potrzebujemy więc cierpliwości.

Benedicta Evansa ładnie przedstawia wyzwanie, jakim jest próba oceny znaczenia ChatGPT dla dowolnej branży. W tym momencie sugeruje, że pytanie, jak wpłynie to na przyszłość biznesu, jest jak pytanie, jak zapytania do baz danych Sequel wpłynęłyby na przyszłość biznesu w 1980 roku. Problem polega na tym, że jest na to za wcześnie. Nie ma jeszcze odpowiedniego kontekstu. Nawet sformułowanie właściwych pytań jest trudne, ponieważ wciąż jest tak obce. Punkt odniesienia dla przełomowych postępów w sztucznej inteligencji w okresie dojrzałości nie istnieje.

Tak więc w naszym obecnym momencie bardziej chodzi o wróżenie, aby przewidzieć wpływ na marketing. (Wszystko, co wiemy na pewno, to to, że każdy żyjący marketer będzie miał CHAT GPT w każdej przyszłej prezentacji PowerPoint).

Pamiętać, To nie jest technologia; to jest talent”.

Przy całym tym zamieszaniu, opiniach i spekulacjach często pomijamy fundamentalne pytanie: Co to będzie oznaczać dla naszych ludzi? To najważniejszy punkt do rozważenia, gdy algorytmy robią krok do przodu.

Warto przeczytać!  Przyszłość handlu to wideo z możliwością zakupu — i już tu jest

Nasi ludzie i zespoły muszą być upoważnieni do pomagania w kierowaniu, wprowadzaniu innowacji i wprowadzaniu ich do domu dzięki nowym sposobom myślenia, pracy i dzielenia się w nowoczesnym środowisku marketingowym. Były Chief Growth Officer w Publicis Groupe, Rishad Tobaccowala, powiedział: „W świecie wypełnionym rosnącą ilością danych, mocą obliczeniową i postępami w sztucznej inteligencji talent będzie miał jeszcze większe znaczenie.

Zaznacza również, że to ludzie, a nie maszyny czy algorytmy, wezmą się za to nowe perspektywy, punkty widzenia, prowokacje i plan działania. Jeśli chcemy świata, w którym nasz marketing jest lepszy, mądrzejszy i szybszy, musimy pamiętać, że wszystko zależy od naszych ludzi i ich talentów.

Aby przywództwo umożliwiło ludziom i zespołom korzystanie z postępów, takich jak Chat GPT, musimy w końcu pogodzić się z faktem, że oznacza to, że nadszedł czas na transformację marketingu. Oznacza to ponowne przemyślenie tradycyjnego paradygmatu zarządzania marketingowego. Oznacza to przejście od 20 lat transformacji cyfrowej do ostatecznej zmiany sposobu, w jaki nasi ludzie i zespoły myślą, pracują i dzielą się informacjami w nowym świecie nowego marketingu. To jest droga do przodu.

Pamiętaj więc, że nadal chodzi przede wszystkim o naszych ludzi i zespoły. I możemy pozostać uziemieni w tych czasach zmian, skupiając się na teraźniejszości i oczywiście patrząc, zanim skoczymy w następne.


Źródło