ChatGPT jest częścią zarządzanej usługi firmy Microsoft, zorientowanej na przedsiębiorstwa i obsługiwanej przez platformę Azure
Kredyty obrazkowe: Krisztian Bocsi/Bloomberg/Getty Images
ChatGPT, wirusowa, oparta na sztucznej inteligencji technologia chatbotów OpenAI jest teraz dostępna w pakiecie bardziej przyjaznym dla przedsiębiorstw.
Microsoft ogłosił dzisiaj, że ChatGPT jest ogólnie dostępny za pośrednictwem usługi Azure OpenAI, należącej do firmy w pełni zarządzana, zorientowana na korporacje oferta mająca na celu zapewnienie firmom dostępu do technologii OpenAI z dodatkowymi funkcjami zarządzania i zapewniania zgodności. Klienci, którzy muszą już być „klientami i partnerami zarządzanymi przez firmę Microsoft”, mogą ubiegać się tutaj o specjalny dostęp.
ChatGPT dołącza do szeregu innych systemów opracowanych przez OpenAI, które są już obsługiwane za pośrednictwem usługi Azure OpenAI, w tym GPT-3.5 do generowania tekstu, Codex do generowania kodu i DALL-E 2 do generowania obrazów. Firma Microsoft ściśle współpracuje z OpenAI , zainwestowawszy miliardy w startup i podpisując umowę na wyłączność na komercjalizację badań AI OpenAI.
Najwyraźniej to procentuje. Microsoft poinformował dzisiaj, że w usłudze Azure OpenAI zarejestrowanych jest ponad 1000 marek.
Smak usługi Azure OpenAI usługi ChatGPT to wyceniony na 0,002 USD za 1000 tokenów, czyli około 750 słów, z naliczaniem opłat za korzystanie z ChatGPT od 13 marca. (ChatGPT wykorzystuje surowy tekst reprezentowany jako seria tokenów; słowo „fantastyczny” zostanie podzielone na tokeny „fan”, „ tas” i „tic” na przykład.) To ta sama cena, co interfejs API ChatGPT przeznaczony dla programistów, który został uruchomiony 1 marca.
Eric Boyd, CVP platformy AI w firmie Microsoft, zauważył to w poście na blogu Usługa Azure OpenAI klienci mogą konfigurować odpowiedzi ChatGPT tak, aby „dopasowywały się do ich organizacji”. To ważne wezwanie, biorąc pod uwagę, że użytkownicy byli w stanie skłonić ChatGPT do odpowiadania na pytania w rasistowski i seksistowski sposób, wymyślania faktów bez ujawniania, że to robi i omijania pewnych zabezpieczeń wysokiego poziomu.
„Programiści mogą integrować niestandardowe [ChatGPT-powered] doświadczenia bezpośrednio we własnych aplikacjach, w tym ulepszanie istniejących botów do obsługi nieoczekiwanych pytań, podsumowywanie rozmów w call center, aby umożliwić szybsze rozwiązywanie problemów z obsługą klienta, tworzenie nowych tekstów reklamowych ze spersonalizowanymi ofertami, automatyzację przetwarzania roszczeń i nie tylko” — napisał Boyd.
Pomimo bardziej problematycznych aspektów ChatGPT, rozpowszechnienie było szybkie. OpenAI nie podał jeszcze danych dotyczących wykorzystania API, ale w grudniu aplikacja ChatGPT skierowana do konsumentów miała szacunkowo ponad 100 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Marki, takie jak Snap i Quizlet, zintegrowały – lub planują wkrótce zintegrować – ze swoimi platformami. Na przykład Instacart twierdzi, że użyje ChatGPT do stworzenia Ask Instacart, narzędzia, które pozwoli klientom Instacart uzyskać odpowiedzi na zakupy, oparte na danych produktów od partnerów detalicznych firmy. A Office Depot buduje chatbota opartego na ChatGPT, aby wspierać kilka wewnętrznych jednostek biznesowych, w szczególności HR.
Wydaje się, że w szczególności ludzie z przedsiębiorstw przyjęli to, co dobrze wróży uruchomieniu usługi Azure OpenAI. Według raportu firmy Fishbowl, w którym przeprowadzono ankietę wśród profesjonalistów z takich firm jak Bank of America, Amazon i McKinsey, prawie 30% stwierdziło, że używa ChatGPT do pomocy w zadaniach związanych z pracą, takich jak marketing i reklama, programowanie, doradztwo, księgowość i nauczanie.
Jednak niektórzy pracodawcy sprzeciwiają się temu. Wells Fargo jest jedną z kilku firm, które podobno nałożyły ograniczenia użytkowania na ChatGPT ze względu na produktywność i zgodność.