ChatGPT pomaga Fiatowi sprzedawać samochody
Ilustracja: Annelise Capossela/Axios
Zakupy samochodowe w zaciszu własnego domu mogą wkrótce stać się łatwiejsze dzięki wciągającym, interaktywnym salonom cyfrowym, częściowo obsługiwanym przez ChatGPT, przełomową generatywną platformę sztucznej inteligencji.
Dlaczego jest to ważne: Wraz z nowo wprowadzonymi przedstawicielstwami „metaverse”, zarówno Fiat, jak i Kia mają nadzieję zrewolucjonizować sposób kupowania samochodów.
- Obaj producenci samochodów są również jednymi z pierwszych firm, które zidentyfikowały praktyczne zastosowania biznesowe dla ChatGPT.
Detale: Sklep Fiat Metaverse, zaprezentowany w styczniu na targach CES, został opracowany we współpracy z firmą Microsoft i firmą programistyczną Touchcast.
- Klienci nie potrzebują gogli VR, awatara ani specjalistycznego sprzętu, aby uzyskać dostęp do immersyjnego sklepu. Wszystko to jest zintegrowane z Microsoft Teams.
- Są w stanie wirtualnie wchodzić w interakcje z ludzkim lub sztucznym „Geniuszem Fiata”, który może odpowiadać na pytania dotyczące samochodów Fiata w czasie rzeczywistym z pomocą ChatGPT.
Jak to działa: Klienci mogą sprawdzić atrybuty pojazdu, zadać pytania Fiatowi Geniusowi, a nawet sfinalizować zakup z domu.
- Często zadawane pytania otrzymują nagrane wcześniej odpowiedzi wideo od wirtualnych specjalistów ds. produktów.
- Bardziej złożone pytania dotyczą prawdziwych ludzi, którzy mogą wpaść do salonu metaverse z dowolnego miejsca na Ziemi.
- Jeśli nie znają odpowiedzi, ChatGPT pomoże im znaleźć właściwe informacje.
Co mówią: To doświadczenie naśladuje sposób, w jaki „ludzki sprzedawca spotyka cię w salonie i zadajesz mu pytanie, a on mówi:„ Pozwól, że ci pokażę ”, a oni podchodzą i otwierają drzwi ”Touchcast CEO Edo Segal mówi firmie Axios.
- Dodał, że takie interakcje będą ostatecznie dostępne w samych samochodach, aby odpowiedzieć na pytania po zakupie.
- „Zawsze wolisz zadzwonić do dealera, który sprzedał ci samochód i powiedzieć:„ Koleś, jak mogę otworzyć właz? Prawda? W przeciwieństwie do przeglądania instrukcji.
Co dalej: Sklep Fiat Metaverse jest obecnie dostępny na rodzimym rynku Fiata we Włoszech, ale wkrótce zostanie rozszerzony na inne kraje, w tym Stany Zjednoczone.
Tymczasem: Kia Germany zaprezentowała również sklep Metaverse, który działa na Engage, platformie Metaverse dla biznesu.
- Klienci mogą uzyskać dostęp do przestrzeni na urządzeniu mobilnym lub komputerze, ale najlepsze wrażenia zapewniają gogle VR.
- Za pośrednictwem cyfrowych awatarów kupujący mogą spacerować po wirtualnym salonie wystawowym i wchodzić w interakcje z pojazdami, sprawdzać stanowiska serwisowe i uzyskiwać odpowiedzi na pytania, klikając łącza prowadzące do witryny internetowej Kia.
- Kia i Engage integrują również ChatGPT i inne narzędzia sztucznej inteligencji, aby uczynić doświadczenie bardziej interaktywnym.
Sprawdzenie autentyczności: Wielu kupujących prawdopodobnie będzie chciało osobiście zobaczyć swoją nową przejażdżkę przed podjęciem decyzji — przynajmniej na razie.
- Poza tym metaverse nie jest krzykliwym modnym hasłem, jakim było jeszcze rok temu.
Najważniejsze: Przeszczep świata fizycznego i cyfrowego to początek ogromnej rewolucji w kupowaniu samochodów, mówi Segal Axios.
- „Podnosi to wierność komunikacji” — mówi. „To nawet lepsze niż bycie w salonie”.
- „Ostatecznie chodzi o wydajność i oszczędność czasu dla ludzi, aby osiągnąć określony cel, jakim jest znalezienie wiedzy lub osiągnięcie czegoś”.