Technologia

ChatGPT pomaga Fiatowi sprzedawać samochody

  • 28 lutego, 2023
  • 3 min read
ChatGPT pomaga Fiatowi sprzedawać samochody


Animowana ilustracja mężczyzny z tuby machającego wewnątrz przeglądarki internetowej z pikselami

Ilustracja: Annelise Capossela/Axios

Zakupy samochodowe w zaciszu własnego domu mogą wkrótce stać się łatwiejsze dzięki wciągającym, interaktywnym salonom cyfrowym, częściowo obsługiwanym przez ChatGPT, przełomową generatywną platformę sztucznej inteligencji.

Dlaczego jest to ważne: Wraz z nowo wprowadzonymi przedstawicielstwami „metaverse”, zarówno Fiat, jak i Kia mają nadzieję zrewolucjonizować sposób kupowania samochodów.

  • Obaj producenci samochodów są również jednymi z pierwszych firm, które zidentyfikowały praktyczne zastosowania biznesowe dla ChatGPT.

Detale: Sklep Fiat Metaverse, zaprezentowany w styczniu na targach CES, został opracowany we współpracy z firmą Microsoft i firmą programistyczną Touchcast.

  • Klienci nie potrzebują gogli VR, awatara ani specjalistycznego sprzętu, aby uzyskać dostęp do immersyjnego sklepu. Wszystko to jest zintegrowane z Microsoft Teams.
  • Są w stanie wirtualnie wchodzić w interakcje z ludzkim lub sztucznym „Geniuszem Fiata”, który może odpowiadać na pytania dotyczące samochodów Fiata w czasie rzeczywistym z pomocą ChatGPT.

Jak to działa: Klienci mogą sprawdzić atrybuty pojazdu, zadać pytania Fiatowi Geniusowi, a nawet sfinalizować zakup z domu.

  • Często zadawane pytania otrzymują nagrane wcześniej odpowiedzi wideo od wirtualnych specjalistów ds. produktów.
  • Bardziej złożone pytania dotyczą prawdziwych ludzi, którzy mogą wpaść do salonu metaverse z dowolnego miejsca na Ziemi.
  • Jeśli nie znają odpowiedzi, ChatGPT pomoże im znaleźć właściwe informacje.
Warto przeczytać!  Redmi przedstawia Turbo 3, swój pierwszy telefon z procesorem Snapdragon 8s Gen 3 · TechNode

Co mówią: To doświadczenie naśladuje sposób, w jaki „ludzki sprzedawca spotyka cię w salonie i zadajesz mu pytanie, a on mówi:„ Pozwól, że ci pokażę ”, a oni podchodzą i otwierają drzwi ”Touchcast CEO Edo Segal mówi firmie Axios.

  • Dodał, że takie interakcje będą ostatecznie dostępne w samych samochodach, aby odpowiedzieć na pytania po zakupie.
  • „Zawsze wolisz zadzwonić do dealera, który sprzedał ci samochód i powiedzieć:„ Koleś, jak mogę otworzyć właz? Prawda? W przeciwieństwie do przeglądania instrukcji.

Co dalej: Sklep Fiat Metaverse jest obecnie dostępny na rodzimym rynku Fiata we Włoszech, ale wkrótce zostanie rozszerzony na inne kraje, w tym Stany Zjednoczone.

Tymczasem: Kia Germany zaprezentowała również sklep Metaverse, który działa na Engage, platformie Metaverse dla biznesu.

  • Klienci mogą uzyskać dostęp do przestrzeni na urządzeniu mobilnym lub komputerze, ale najlepsze wrażenia zapewniają gogle VR.
  • Za pośrednictwem cyfrowych awatarów kupujący mogą spacerować po wirtualnym salonie wystawowym i wchodzić w interakcje z pojazdami, sprawdzać stanowiska serwisowe i uzyskiwać odpowiedzi na pytania, klikając łącza prowadzące do witryny internetowej Kia.
  • Kia i Engage integrują również ChatGPT i inne narzędzia sztucznej inteligencji, aby uczynić doświadczenie bardziej interaktywnym.
Warto przeczytać!  Motorola Edge 40, Moto G84 5G i inne dostępne z rabatem podczas wielkiej wyprzedaży Flipkart Diwali

Sprawdzenie autentyczności: Wielu kupujących prawdopodobnie będzie chciało osobiście zobaczyć swoją nową przejażdżkę przed podjęciem decyzji — przynajmniej na razie.

  • Poza tym metaverse nie jest krzykliwym modnym hasłem, jakim było jeszcze rok temu.

Najważniejsze: Przeszczep świata fizycznego i cyfrowego to początek ogromnej rewolucji w kupowaniu samochodów, mówi Segal Axios.

  • „Podnosi to wierność komunikacji” — mówi. „To nawet lepsze niż bycie w salonie”.
  • „Ostatecznie chodzi o wydajność i oszczędność czasu dla ludzi, aby osiągnąć określony cel, jakim jest znalezienie wiedzy lub osiągnięcie czegoś”.


Źródło