Technologia

ChatGPT zaprogramował wyjątkową grę logiczną przy minimalnej interwencji człowieka (aktualizacja: nie)

  • 9 marca, 2023
  • 4 min read
ChatGPT zaprogramował wyjątkową grę logiczną przy minimalnej interwencji człowieka (aktualizacja: nie)


W kontekście: Chatboty wywodzące się z ChatGPT OpenAI są obecnie modne. Pomimo toczącej się debaty na temat praw autorskich i innych kwestii związanych z wciąż nieco nieznaną technologią, wydaje się, że każda duża firma technologiczna chce ją mieć. Chociaż jego wady są liczne i różnorodne, niektórzy ludzie używają go w konstruktywny i potencjalnie rynkowy sposób.

Aktualizacja (10 marca): ChatGPT ponownie pokazał swoją ignorancję. Pomimo twierdzeń, że Sumplete to wyjątkowa i oryginalna gra, internet szybko udowodnił, że kłamie. Co najmniej dwie gry — Summer i Rullo — są dostępne w sklepach z aplikacjami mobilnymi i mają te same zasady. Okazuje się, że nawet one są tylko mobilną wersją gry logicznej Cross Sums, wynalezionej w latach 50.

Po raz kolejny jest to kolejny przykład ChatGPT (lub jego wariantów) wymyślanie rzeczy i sprzedaje go jako oryginał z „doskonała pewność siebieTo zachowanie przyniosło chatbotowi przydomek „najsprytniejszego oszusta wszechczasów” od Teda Gioi.

„CzatGPT [is] najgorętsza rzecz w tej chwili w technologii” – powiedział Gioia w zeszłym miesiącu. „Jest jeszcze gorętszy niż jego poprzednik Sam Bankman-Fried, który robił coś podobnego 12 miesięcy temu. ChatGPT jest po prostu lepszy niż SamFTX pod każdym względem. Nie można go nawet poddać ekstradycji, ponieważ to tylko bot”.

Warto przeczytać!  Galaxy S24 Ultra vs Pixel 8 Pro vs iPhone 15 Pro Max: porównanie 3 największych flagowców | Wiadomości technologiczne

Gioia zwraca uwagę, że gadatliwa sztuczna inteligencja ma tendencję popełnić plagiat Lub wytwarzać „fakty.” Następnie, skonfrontowany z tym, wymyśla kolejne kłamstwo, aby ukryć poprzednie, a wszystko to z całkowitą pewnością wykwalifikowanego oszusta. Oczywiście sztuczna inteligencja nie kłamie celowo, ale efekt jest zasadniczo taki sam dla osoby, która z niej korzysta.

Daniel Tait nie jest pierwszym, który dał się oszukać przez chatbota i prawdopodobnie nie będzie ostatnim.

Pomimo jego przykładów szkicowy i błędnych teorii matematycznych, ChatGPT niedawno stworzył swoją pierwszą grę matematyczną. W przeważającej części sztuczna inteligencja wymyśliła wszystko na temat układanki liczbowej, w tym jej nazwę i programowanie, przy niewielkiej pomocy człowieka.

Zaczęło się, gdy programista Daniel Tait poprosił ChatGPT o zasugerowanie kilku gier podobnych do Sudoku, w które mógłby zagrać. Jednak Tait chciał czegoś wyjątkowego, więc zmodyfikował swoje zapytanie, aby poprosić o grę, która nie istniała. Po kilku próbach ChatGPT wymyślił „Usuwanie sumy”.

Zasady są stosunkowo proste. Gracz musi przekreślić liczby na siatce, tak aby suma każdego wiersza i kolumny sumowała się do sum podanych po prawej i na dole układu. Gra ma kilka poziomów trudności, od bardzo łatwej do rozwiązania siatki 3×3 do szalenie trudnej 9×9, która wprowadza do matrycy liczby ujemne i dwucyfrowe.

Warto przeczytać!  5 Street Fighter 6 porad i wskazówek dla początkujących

Myśląc, że oryginalna nazwa gry, Sum Delete, nie była wystarczająco chwytliwa, Tait skłonił sztuczną inteligencję do wymyślenia lepszej. Po kilku próbach zasugerował „Sumplete”, połączenie słów „sum” i „kompletny”. Następnie poprosił ChatGPT o zaprogramowanie działającej wersji gry. W około 30 sekund sztuczna inteligencja zakodowała internetową wersję Sumplete w HTML i JavaScript, wraz z CSS.

Tait spędził jeszcze kilka godzin, powtarzając grę ze sztuczną inteligencją, poprawiając ją i dodając więcej funkcji. Po opracowaniu zadowalającej gry internetowej, Tait kupił domenę „sumplete.com” i zbudował stronę internetową hostującą grę generowaną maszynowo, aby inni mogli w nią grać. Gracze mogą wybierać spośród różnych trudności lub wypróbować „Daily Sumplete” — łamigłówkę 5×5, której rozwiązanie odblokowuje wyzwanie Daily Master.

O ile Tait wie, Sumplete jest wyjątkowym tworem, ale nie jest w 100% pewien. Zachęca do kontaktu każdego, kto mógł grać w coś podobnego. Przynajmniej gra jest przykładem tego, jak ludzie mogą wykorzystywać sztuczną inteligencję do tworzenia produktu rynkowego przy minimalnym wysiłku. To, czy jest to dobra, czy zła rzecz, to kolejne pytanie, przed którym wciąż toczy się gorąca debata.

Warto przeczytać!  Samsung, Google, Vivo i inne marki wprowadzające na rynek telefony komórkowe

Źródło obrazu: Mikemacmarketing




Źródło