Chevrolet Van z epoki hipisów
To Chevrolet Van z 1969 roku, który w pewnym okresie został przerobiony na kampera i używany przez rodzinę podczas wypraw wzdłuż i wszerz wschodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych.
Dziś pozostaje w wyjątkowo dobrze zachowanym stanie, wyglądając prawie dokładnie tak, jak wyglądałby pod koniec lat 60. Jest napędzany silnikiem 327 V8 współpracującym z 3-biegową automatyczną skrzynią biegów i może pomieścić do czterech osób.
Szybkie fakty – Chevrolet Van Camper z lat 60. XX wieku
- Ten kamper lub kamper, jeśli wolisz, został zbudowany na podstawie Chevroleta Van z 1969 roku. Posiada miejsca do spania dla czterech osób, zlewozmywak z bieżącą wodą, lodówkę, oświetlenie wewnętrzne, system akumulatorów, kanapę, miejsce na szafki i aneks kuchenny.
- Model ten był drugą generacją Chevroleta Van, który był sprzedawany w latach 1967-1970. Chevrolet dobrze sprzedawał furgonetkę i konkurował z Fordem Econoline, Volkswagenem Type 2, Dodge A-series i GMC Handi-Van.
- Lata 60. to czas, kiedy samochody dostawcze i kampery na bazie furgonetek stały się powszechnym widokiem na amerykańskich drogach, ponieważ pokolenie Flower Power kupowało tanie samochody dostawcze i przekształcało je w domy na kołach.
- Ten van jest teraz oferowany na sprzedaż z Fenton w stanie Missouri. Miał wymienione niektóre części i był serwisowany, jednak w dużej mierze pozostaje w stanie pierwotnego zachowania.
Chevrolet Van
Prosto nazwany Chevrolet Van został po raz pierwszy wypuszczony w 1964 roku jako zamiennik wcześniejszego Corvaira Corvana/Greenbriera – pojazdu, który został opracowany specjalnie, aby sprostać wyzwaniu stawianemu przez cieszącego się ogromnym powodzeniem Volkswagena Type 2 Bus.
W przeciwieństwie do Corvaira Corvana/Greenbriera, nowy Chevrolet Van nie miał montowanego z tyłu, chłodzonego powietrzem silnika. Zastosowano w nim nowocześniejszy, chłodzony cieczą silnik montowany z przodu, który został umieszczony między kierowcą a pasażerem.
Dostęp do silnika odbywał się przez zdejmowaną pokrywę silnika w kabinie, a ten układ był używany zarówno w furgonetce pierwszej, jak i drugiej generacji. Trzecia generacja miałaby silnik z przodu pod małą maską.
Pierwsza generacja Chevroleta Van była sprzedawana w latach 1964-1966, a druga generacja została zastąpiona w 1967 roku, która była produkowana do 1970 roku. Co ciekawe, trzecia generacja furgonetki miała zdumiewający 26-letni okres produkcji od 1970 do 1996 roku.
Pokazany tutaj Chevrolet Van Camper z 1969 roku
Kemping, który tu widzisz, to zmodyfikowany Chevrolet Van z 1969 roku. Dodano wyższy dach, aby uzyskać więcej miejsca nad głową, a także podwójne łóżko nad kabiną, aby zwiększyć miejsce do spania.
Na wnętrze furgonetki z pewnością miała wpływ epoka, w której została zbudowana, z elementami stylistycznymi z lat 60. i 70. XX wieku. Ściany i sufit zdobią boazerie z imitacji drewna, w oknach znajdują się zasłony w kwiaty, linoleum na podłodze i tapicerka w paski na kanapie/łóżku na dole.
Kamper wyposażony jest w aneks kuchenny ze zlewozmywakiem z bieżącą wodą, ze zbiornikami zarówno na świeżą jak i szarą wodę. Furgonetka ma własny wewnętrzny system akumulatorów do oświetlenia i gniazdek elektrycznych i może być podłączona do sieci 120 V w celu naładowania.
Kanapę na dole można szybko przekształcić w podwójne łóżko, a podwójne łóżko górne oznacza, że van może pomieścić łącznie cztery osoby. Jest dużo miejsca w szafkach, a także lodówka, a na blacie jest miejsce na kuchenkę elektryczną, jeśli nowy właściciel chce ją dodać.
Z przodu w kabinie kontynuowany jest motyw retro, są miejsca dla dwóch osób z silnikiem i pokrywą silnika między siedzeniami. Furgonetka jest napędzana przez Chevroleta V8 o pojemności 327 cali sześciennych (5,4 litra), który nie będzie miał problemu z napędzaniem furgonetki przy nowoczesnych prędkościach autostradowych.
Moc jest przesyłana z silnika z powrotem przez 3-biegową automatyczną skrzynię biegów Turbo Hydramatic 350 na tylne koła.
Sprzedawca zwraca uwagę, że samochód dostawczy został dodany szereg nowych części, w tym: bębny hamulcowe, klocki hamulcowe, nowa pompa hamulcowa, rozrusznik, regulator napięcia, stacyjka, świece zapłonowe, przewody świec zapłonowych, dekiel i wirnik rozdzielacza, cylinder głowice i kolektor ssący.
Jest teraz oferowany na sprzedaż z Fenton w stanie Missouri przez MotoExotica w serwisie eBay i możesz odwiedzić aukcję tutaj, jeśli chcesz przeczytać więcej lub zarejestrować się do licytacji.
Zdjęcia dzięki uprzejmości MotoExotica
Artykuły napisane przez Bena były publikowane w CNN, Popular Mechanics, Smithsonian Magazine, Road & Track Magazine, oficjalnym blogu Pinterest, oficjalnym blogu eBay Motors, BuzzFeed, Autoweek Magazine, Wired Magazine, Autoblog, Gear Patrol, Jalopnik, The Verge , i wiele więcej.
Silodrome został założony przez Bena w 2010 roku, w ciągu lat, odkąd strona stała się światowym liderem w sektorze motoryzacji alternatywnej i zabytkowej, z ponad milionem czytelników miesięcznie z całego świata i setkami tysięcy obserwujących na portalach społecznościowych głoska bezdźwięczna.