Motoryzacja

Chińscy producenci samochodów prowadzą przetargi na niemiecką fabrykę Forda w Saarlouis

  • 7 czerwca, 2023
  • 3 min read
Chińscy producenci samochodów prowadzą przetargi na niemiecką fabrykę Forda w Saarlouis


Ford jest bliski zawarcia umowy sprzedaży fabryki w Niemczech, z dwiema grupami chińskich producentów samochodów wśród trzech wiodących oferentów w czasie, gdy chińskie inwestycje w Europie są pod coraz większą kontrolą.

Jedna z ofert pochodzi od BYD, największego krajowego producenta samochodów w Chinach, podczas gdy inna dotyczy kilku mniejszych chińskich firm samochodowych, według osób zaznajomionych z sytuacją.

Amerykański producent samochodów i niemiecki kraj związkowy Saara, w którym znajduje się fabryka, również prowadzą rozmowy z niemieckim producentem komponentów fotowoltaicznych, poinformowali ludzie, którzy odmówili podania nazwiska, rozmawiając o prywatnych informacjach.

Ford stara się osiągnąć wstępne porozumienie w sprawie sprzedaży jeszcze w tym miesiącu, powiedzieli ludzie. Byłoby to około rok po tym, jak producent ogłosił, że zaprzestanie produkcji samochodów w zakładzie w Saarlouis w 2025 roku.

Fabryka, w której montuje się kompaktowe samochody Ford Focus, zatrudnia około 4600 osób.

Są dodatkowe zainteresowane strony i nie ma gwarancji, że umowa zostanie sfinalizowana przed ostatecznym terminem w tym miesiącu, powiedzieli ludzie. Mówili, że rozmowy mogą się również nie powieść.

Ford powiedział, że jest zaangażowany w przekształcenie swojej fabryki w Saarlouis i stworzenie przyszłych możliwości zatrudnienia, jednocześnie odmawiając dalszych komentarzy. Rzecznicy BYD i ministerstwa gospodarki Saary, które również jest częścią negocjacji, odmówili komentarza.

Warto przeczytać!  Auto News: Rzut okiem na ekscytujące momenty i wydarzenia motoryzacyjne w regionie - Wiadomości

Każda transakcja z udziałem chińskiego podmiotu może przyciągnąć uwagę Berlina, mimo że zagrożone są tysiące miejsc pracy w regionie w dużym stopniu uzależnionym od produkcji komponentów do silników spalinowych i pojazdów.

W ostatnich latach Niemcy zaostrzyły przepisy dotyczące inwestorów spoza Europy kupujących spółki z sektorów zaawansowanych technologii, takich jak robotyka i sztuczna inteligencja, powszechnie postrzeganych jako wycelowane w chińskich inwestorów wspieranych przez państwo.

Wcześniej screeningowi mogły podlegać jedynie inwestycje w infrastrukturę krytyczną, taką jak energetyka, woda, telekomunikacja i obronność.

Mniejszy ślad

Ford zmniejsza swoją rozległą obecność w Europie, likwidując tysiące miejsc pracy, a jednocześnie inwestując miliardy w przezbrojenie na potrzeby ery elektrycznej.

Linia samochodów osobowych firmy przeznaczonych na rynek masowy, która do końca dekady będzie oferowana wyłącznie z napędem elektrycznym, od lat cierpiała z powodu niskich zwrotów, w przeciwieństwie do dobrze prosperującej jednostki samochodów dostawczych.

W przyszłym tygodniu kanclerz Olaf Scholz ma wziąć udział w otwarciu fabryki samochodów elektrycznych Forda w Kolonii po remoncie wartym 2 miliardy dolarów, aby rozpocząć produkcję samochodów elektrycznych jeszcze w tym roku.

90-letni kompleks przemysłowy jest jednym z największych w Europie.

Warto przeczytać!  Prognozy na drugą połowę 2024 r.

Dla chińskich producentów samochodów zakup dużej fabryki samochodów pomoże przyspieszyć plany zdobycia przyczółka na konkurencyjnym rynku europejskim w obliczu gwałtownego wzrostu popytu na pojazdy elektryczne. BYD, który przestawił się na produkcję wyłącznie samochodów elektrycznych, był największym chińskim producentem samochodów w pierwszym kwartale, wyprzedzając Grupę Volkswagena.

Według trzech osób zaznajomionych ze sprawą, BYD szuka również alternatywnych lokalizacji dla fabryki we Francji i Hiszpanii.

Jedna z osób powiedziała, że ​​przejęcie Saarlouis oferuje bliskie sąsiedztwo z uznanym łańcuchem dostaw dla branży motoryzacyjnej, ale BYD dostrzega również zalety utworzenia nowego zakładu poza granicami Niemiec.


Źródło