Technologia

Chińska gra wideo „Black Myth” sprzedała się w nakładzie 10 mln egzemplarzy w ciągu trzech dni

  • 26 sierpnia, 2024
  • 2 min read
Chińska gra wideo „Black Myth” sprzedała się w nakładzie 10 mln egzemplarzy w ciągu trzech dni


Popularna chińska gra wideo „Black Myth: Wukong” stała się jedną z najpopularniejszych produkcji w tym kraju. Od premiery na początku tego tygodnia na całym świecie sprzedano 10 milionów egzemplarzy gry.

Chińska gra wideo „Black Myth” sprzedała się w nakładzie 10 mln egzemplarzy w ciągu trzech dni
Chiński hit gier wideo „Black Myth” sprzedał się w nakładzie 10 mln egzemplarzy w ciągu trzech dni, Źródło: youtube/Shirrako

W piątek na koncie gry na platformie X pojawiła się informacja, że ​​do godziny 21:00 czasu pekińskiego (13:00 GMT) sprzedano 10 milionów egzemplarzy „na wszystkich platformach”.

Gra akcji miała swoją premierę na całym świecie we wtorek i cieszyła się jednym z najlepszych dni otwarcia, biorąc pod uwagę liczbę graczy na platformie gier Steam. Sprzedano prawie 1,2 miliona egzemplarzy przed premierą.

Liczby te dorównują tym z gry „The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom”, która w ciągu trzech dni od premiery w maju 2023 r. sprzedała się w nakładzie ponad 10 milionów egzemplarzy na całym świecie.

Gra, uważana za pierwszy tytuł „Triple A”, jak określa się duże, wysokobudżetowe, niezależne produkcje, powstała w Chinach i jest inspirowana klasyczną chińską powieścią z XVI wieku „Podróż na Zachód”.

Warto przeczytać!  „To najgorsza rzecz, jaka kiedykolwiek powstała”

Gracze wcielają się w postać podobną do Króla Małp Sun Wukonga, kluczowej postaci w opowieści.

Niektórzy gracze skarżyli się, że współwydawca Hero Games wysłał zagranicznym streamerom wytyczne, w których odradzał im dyskusję na drażliwe politycznie tematy, takie jak COVID-19 czy feminizm.

Jak wynika z korespondencji e-mailowej ujawnionej przez agencję AFP, gracze zostali również ostrzeżeni przed wszelkimi odniesieniami do „Covid-19”, „izolacji” i „kwarantanny” – prawdopodobnie chodzi o politykę Chin z czasów pandemii, która spowodowała wprowadzenie bezpodstawnych blokad dla milionów ludzi i wywołała niepokoje społeczne.

Przez AFP




Źródło