Chiński producent okularów rzeczywistości rozszerzonej Nreal zmienia nazwę na Xreal
- Chiński producent okularów rzeczywistości rozszerzonej, Nreal, powiedział w czwartek, że zmienił nazwę na Xreal – nazwa, która, jak ma nadzieję, obejmie ekspansję w Europie i najnowsze produkty.
- Xreal ogłosił nowe urządzenie o nazwie Xreal Beam, które opisuje jako „urządzenie w kształcie iPoda”, które można łączyć przewodowo lub bezprzewodowo ze smartfonami, konsolami do gier i komputerami PC.
- Współzałożyciel Xreal, Peng Jin, powiedział, że firma wejdzie na rynki europejskie w trzecim kwartale roku.
Nreal, chińska firma produkująca okulary do rzeczywistości rozszerzonej, przemianowana na Xreal. Współzałożyciel Peng Jin powiedział CNBC, że odzwierciedla to rozszerzony asortyment produktów firmy i międzynarodową ekspansję.
Xreal
Chiński producent okularów rozszerzonej rzeczywistości (AR), Nreal, powiedział w czwartek, że zmienił nazwę na Xreal – nazwa, która ma nadzieję, obejmie ekspansję w Europie i najnowsze produkty.
Peng Jin, współzałożyciel Xreal, powiedział CNBC w wywiadzie, że „X” w nowym brandingu odzwierciedla, że firma „rozwija się poza to, co uważaliśmy za możliwe” i podkreśla nowe zastosowania AR. Firma, której produkty są już sprzedawane w USA, Wielkiej Brytanii, Chinach, Japonii i Korei Południowej, planuje wejść na rynki europejskie w trzecim kwartale roku.
Rzeczywistość rozszerzona odnosi się do technologii, która umożliwia nakładanie obrazów cyfrowych na rzeczywisty świat i stanowi obszar bieżących inwestycji największych światowych firm technologicznych, od Apple po Metę. Jest to kluczowa technologia w tak zwanym „metawszechświecie”.
Xreal tworzy dwa modele słuchawek, które wyglądają jak okulary przeciwsłoneczne — Xreal Air i Xreal Light — które obsługują własny system operacyjny firmy o nazwie Nebula. Podobnie jak Apple z iOS na iPhone’ach, programiści mogą tworzyć aplikacje dla Nebuli, z których ludzie mogą następnie korzystać za pośrednictwem zestawów słuchawkowych Nreal.
Gdy ludzie założą swoje zestawy słuchawkowe i otworzą aplikację, zobaczą przed oczami dużą wersję tych treści. Ale Nebula jest dostępna tylko na urządzenia z Androidem, co ogranicza jej atrakcyjność. W czwartek Xreal ogłosił nowy sprzęt o nazwie Xreal Beam, który opisuje jako „urządzenie w kształcie iPoda”, które można łączyć przewodowo lub bezprzewodowo ze smartfonami, konsolami do gier i komputerami PC.
Umożliwi to korzystanie z zestawu słuchawkowego każdemu, kto ma prawie każde urządzenie. Jednym z kluczowych obszarów, na które skupia się Xreal, są gry. Na przykład możesz podłączyć Xreal Beam do konsoli do gier, takiej jak PlayStation, a następnie grać na ogromnym wirtualnym ekranie w okularach zamiast na fizycznym telewizorze.
Od czasu wprowadzenia na rynek w zeszłym roku Xreal powiedział, że sprzedał 150 000 produktów na całym świecie. Jin nie podał konkretnych liczb, ale powiedział, że Xreal chce „podwoić lub potroić” swoją sprzedaż w nadchodzącym roku.
Ujawnił również, że firma szuka pieniędzy. CNBC poinformowało, że Xreal zebrał 100 milionów dolarów w 2021 roku – co w tamtym czasie wyceniło firmę na 700 milionów dolarów – a następnie 60 milionów dolarów od chińskiego giganta handlu elektronicznego Alibaba w zeszłym roku. Xreal ma kilku znanych sponsorów, w tym Nio Capital, ramię inwestycyjne producenta samochodów elektrycznych Nio, a także firmę venture Sequoia Capital China.
Rzeczywistość rozszerzona i wirtualna budzą zainteresowanie niektórych największych firm technologicznych na świecie. Meta związała swoją przyszłość z takimi innowacjami, podczas gdy Apple podobno pracuje nad własnym zestawem słuchawkowym do rzeczywistości wirtualnej, a gigant gier Sony w zeszłym roku wypuścił drugi zestaw słuchawkowy do rzeczywistości wirtualnej o nazwie PlayStation VR2.
Jin powiedział, że konkurencja pomoże rozszerzyć rynek.
„Kiedy firmy takie jak Sony, a nawet Apple zaczynają inwestować w przestrzeń, zwraca się większą uwagę na ten ogólny kierunek, przyciągnie więcej talentów” – powiedział Jin CNBC.
Ale Xreal działa w ciekawej przestrzeni. Jego zestaw słuchawkowy może być używany z konsolami takimi jak PlayStation, dzięki czemu ludzie mogą grać na ogromnym wirtualnym ekranie, a nie na telewizorze.
To nie jest bezpośrednia konkurencja dla PSVR 2, która zanurza graczy tak, jakby byli w prawdziwej grze. Rodzi to jednak pytania o to, czy firmy mogą w przyszłości blokować urządzenie Xreal, co nie jest stracone dla Jin.
„Nie mówię, że te firmy pewnego dnia nie zdecydują się zbudować własnych okularów AR i nie zdecydują się nas zablokować. Nie mówię, że tak się nie stanie. Ale jest o wiele więcej do zyskania niż tylko blokowanie nas” – powiedział Jin .