Podróże

Chińskie biura podróży ufają ożywieniu wietnamskiego rynku

  • 16 marca, 2023
  • 4 min read
Chińskie biura podróży ufają ożywieniu wietnamskiego rynku


chińskie firmy turystyczne ufają ożywieniu rynku wietnamskiego zdjęcie 1

Ponieważ Chiny oficjalnie wznowiły wycieczki grupowe do Wietnamu 15 marca, kilka chińskich biur podróży zdecydowanie poparło ożywienie wietnamskiego rynku i aktywnie przygotowuje produkty turystyczne, starając się wykorzystać możliwości podczas nadchodzących wakacji.

Przedstawiciel BJST Company z siedzibą w Pekinie, firmy specjalizującej się w organizowaniu międzynarodowych wycieczek dla obywateli Chin, powiedział, że firma rozpoczęła projektowanie korzystnych produktów, których celem jest wykorzystanie możliwości nadchodzącego święta majowego 1 maja.

Przedstawiciel ujawnił, że BJST zaczął wchodzić na wietnamski rynek w 2017 roku, dodając, że może codziennie przewozić do kraju ponad 800 pasażerów drogą powietrzną w okresie szczytu.

Wu Xing, odpowiedzialny za operacje turystyczne BJST, powiedział, że firma opracowała plany mające na celu zwiększenie działań promocyjnych turystyki za pośrednictwem kilku kanałów, zauważając, że wprowadzenie produktów turystycznych na rynek zajmuje co najmniej miesiąc.

Według danych Ctrip, największej chińskiej internetowej platformy turystycznej, między 8 stycznia a 8 marca liczba chińskich turystów w Wietnamie wzrosła ponad 23-krotnie, a liczba rezerwacji hotelowych również wzrosła 22-krotnie w porównaniu z tym samym okresem z ostatniego roku.

Co więcej, statystyki z platformy Tongcheng Travel wskazują, że spośród 40 krajów na liście wznawianych wycieczek grupowych, chińscy turyści pozostają niezwykle zainteresowani rynkami takimi jak Wietnam, Włochy, Serbia, Francja czy Hiszpania.

Xing podkreślił, że Japonia, Republika Korei i inne kraje Azji Południowo-Wschodniej, zwłaszcza Wietnam, reprezentują główne rynki BJST.

Przed wybuchem pandemii COVID-19 firma co roku przyciągała do Wietnamu od 80 000 do 100 000 gości, dodając, że rynek wietnamski stanowi ponad 50% ogólnej działalności turystycznej firmy.

„Głęboko wierzę w Wietnamczyków i mam nadzieję, że Wietnamska Narodowa Administracja Turystyki dołoży większych starań w celu zintensyfikowania działań promocyjnych turystyki w Chinach, zapewniając wsparcie firmom turystycznym i ułatwiając wizy chińskim turystom, na przykład znosząc opłaty wizowe” – powiedział. .

Według danych Ministerstwa Kultury i Turystyki Chin, przed pandemią COVID-19, w 2019 roku chińskie biura podróży przywiozły na zagraniczne rynki 62,88 mln turystów.

Przede wszystkim Wietnam zajmuje czwarte miejsce po Tajlandii, Japonii i Tajwanie (Chiny) pod względem liczby odwiedzających, co stanowi 8%.

Podkreślił, że jeśli Tajlandia była krajem, który przed pandemią przyjmował najwięcej chińskich turystów na świecie, to Nha Trang reprezentuje wietnamską miejscowość, która może zrobić to samo.

„Nha Trang odpowiada za ponad 80% naszych produktów turystycznych w Wietnamie, ponieważ miasto miało wiele lotów w całych Chinach”, powiedział, dodając, że może się poszczycić również pełną siecią hoteli, pojazdów, usług i centrów handlowych, podczas gdy życzliwość miejscowej ludności jest również silnym czynnikiem przyciągającym turystów do miasta.

Przewiduje, że wyspa Phu Quoc w południowej prowincji Kien Giang również może w przyszłości stać się głównym celem chińskich turystów.

Ponieważ Tajlandia jest krajem, który przyjmuje najwięcej chińskich turystów, Urząd Turystyki Tajlandii szacuje, że w tym roku Tajlandię odwiedzi około pięciu milionów Chińczyków, czyli mniej niż 50% w porównaniu z rokiem 2019.

Eksperci HSBC zwrócili jednak uwagę, że wskaźnik powrotów chińskich turystów na wietnamski rynek może wynieść od 50% do 80% w porównaniu z okresem sprzed pandemii, co odpowiada od 3 mln do 4,5 mln, jeśli kraj złagodzi ograniczenia lotów lub jeszcze bardziej złagodzi wizy wymagania w nadchodzącym czasie.

źródło: VOV


Źródło

Warto przeczytać!  Opowieść o dwóch kamperach pokazuje, jak vany VW stały się bardziej ekskluzywne