Chińskie łańcuchy dostaw przedmiotem dochodzenia panelu Senatu USA
![Chińskie łańcuchy dostaw przedmiotem dochodzenia panelu Senatu USA](https://oen.pl/wp-content/uploads/2022/12/388032783-770x470.gif)
Zacytował nowy raport opublikowany na początku tego miesiąca przez naukowców z brytyjskiego Sheffield Hallam University na temat wykorzystania przez przemysł samochodowy stali, aluminium, miedzi, baterii, elektroniki i innych komponentów produkowanych w Xinjiangu.
„Pomiędzy wydobyciem/przetwarzaniem surowców a produkcją części samochodowych stwierdziliśmy, że praktycznie każda część samochodu wymaga wzmożonej kontroli, aby upewnić się, że jest wolna od pracy przymusowej Ujgurów” – czytamy w raporcie.
GM powiedział w czwartek, że aktywnie monitoruje swój globalny łańcuch dostaw i „przeprowadza szeroko zakrojone badania due diligence, szczególnie tam, gdzie identyfikujemy lub jesteśmy świadomi potencjalnych naruszeń prawa, naszych umów lub naszych zasad”. Dodała, że jej umowy z dostawcami zabraniają stosowania jakiejkolwiek „pracy przymusowej lub niedobrowolnej, złego traktowania pracowników lub korupcyjnych praktyk biznesowych przy dostarczaniu towarów i usług GM”.
Honda powiedział, że oczekuje od dostawców przestrzegania jego globalnych wytycznych dotyczących zrównoważonego rozwoju w odniesieniu do pracy. Stellantis powiedział, że „budowa silnych, odpowiedzialnych łańcuchów dostaw jest dla nas ważnym celem” i powiedział, że monitoruje przestrzeganie przez dostawców swojego kodeksu postępowania poprzez zobowiązania umowne i bieżące oceny.
Volkswagen powiedział, że odpowie na list Senatu i podkreślił, że poważnie traktuje odpowiedzialność korporacyjną i odrzuca „pracę przymusową i wszelkie formy współczesnego niewolnictwa, w tym handel ludźmi”.
Inni producenci samochodów albo nie skomentowali, albo nie skomentowali od razu.
W tym miesiącu związek zawodowy United Auto Workers wezwał producentów samochodów do przeniesienia całego łańcucha dostaw z chińskiego regionu Xinjiang, mówiąc: „Nadszedł czas, aby przemysł motoryzacyjny ustanowił modele łańcucha dostaw autostrad poza regionem ujgurskim, które chronią prawa pracownicze i prawa człowieka. i środowisko”.