Motoryzacja

Chińskie łańcuchy dostaw przedmiotem dochodzenia panelu Senatu USA

  • 22 grudnia, 2022
  • 2 min read
Chińskie łańcuchy dostaw przedmiotem dochodzenia panelu Senatu USA


Zacytował nowy raport opublikowany na początku tego miesiąca przez naukowców z brytyjskiego Sheffield Hallam University na temat wykorzystania przez przemysł samochodowy stali, aluminium, miedzi, baterii, elektroniki i innych komponentów produkowanych w Xinjiangu.

„Pomiędzy wydobyciem/przetwarzaniem surowców a produkcją części samochodowych stwierdziliśmy, że praktycznie każda część samochodu wymaga wzmożonej kontroli, aby upewnić się, że jest wolna od pracy przymusowej Ujgurów” – czytamy w raporcie.

GM powiedział w czwartek, że aktywnie monitoruje swój globalny łańcuch dostaw i „przeprowadza szeroko zakrojone badania due diligence, szczególnie tam, gdzie identyfikujemy lub jesteśmy świadomi potencjalnych naruszeń prawa, naszych umów lub naszych zasad”. Dodała, że ​​jej umowy z dostawcami zabraniają stosowania jakiejkolwiek „pracy przymusowej lub niedobrowolnej, złego traktowania pracowników lub korupcyjnych praktyk biznesowych przy dostarczaniu towarów i usług GM”.

Honda powiedział, że oczekuje od dostawców przestrzegania jego globalnych wytycznych dotyczących zrównoważonego rozwoju w odniesieniu do pracy. Stellantis powiedział, że „budowa silnych, odpowiedzialnych łańcuchów dostaw jest dla nas ważnym celem” i powiedział, że monitoruje przestrzeganie przez dostawców swojego kodeksu postępowania poprzez zobowiązania umowne i bieżące oceny.

Warto przeczytać!  Dlaczego Volkswagen postrzega Kanadę jako „logiczną opcję” dla „gigafabryki”

Volkswagen powiedział, że odpowie na list Senatu i podkreślił, że poważnie traktuje odpowiedzialność korporacyjną i odrzuca „pracę przymusową i wszelkie formy współczesnego niewolnictwa, w tym handel ludźmi”.

Inni producenci samochodów albo nie skomentowali, albo nie skomentowali od razu.

W tym miesiącu związek zawodowy United Auto Workers wezwał producentów samochodów do przeniesienia całego łańcucha dostaw z chińskiego regionu Xinjiang, mówiąc: „Nadszedł czas, aby przemysł motoryzacyjny ustanowił modele łańcucha dostaw autostrad poza regionem ujgurskim, które chronią prawa pracownicze i prawa człowieka. i środowisko”.



Źródło