Świat

Chiny zaprezentują Comac C919 na Singapore Airshow. Czego jeszcze można się spodziewać

  • 19 lutego, 2024
  • 5 min read
Chiny zaprezentują Comac C919 na Singapore Airshow.  Czego jeszcze można się spodziewać


  • Reklamowany jako rywal Boeinga 737 i Airbusa 320, Comac C919 szybko okazuje się jednym z najbardziej oczekiwanych obiektów na Singapore Airshow.
  • Według organizatora Experia, w tym roku na Singapore Airshow weźmie udział największa liczba zagranicznych zespołów latających.
  • Według Stowarzyszenia Asia Pacific Airlines połowa światowego wzrostu liczby podróży lotniczych przypada w tym roku na region Azji i Pacyfiku.

Model samolotu C919 firmy Comac na Singapore Airshow, 6 lutego 2018 r.

SeongJoon Cho / Bloomberg / Getty Images

SINGAPUR — Chiny przygotowują się do zaprezentowania po raz pierwszy swojego wąskokadłubowego odrzutowca publiczności na całym świecie podczas Singapore Airshow.

Reklamowany jako konkurent Boeinga 737 i Airbusa 320, Comac C919 szybko okazuje się jednym z najbardziej oczekiwanych obiektów tegorocznej imprezy.

Samolot komercyjny został opracowany przez Commercial Aircraft Corporation of China (Comac) i uzyskał certyfikat Chińskiej Administracji Lotnictwa Cywilnego we wrześniu 2022 r.

„Na Singapore Airshow po raz pierwszy leci C919, wąskokadłubowy samolot pasażerski opracowany przez chińskiego producenta samolotów Comac” – oznajmił w oświadczeniu organizator i menadżer Singapore Airshow Experia Events.

W pokazach lotniczych, które odbędą się w dniach 20–25 lutego br., zwykle biorą udział dziesiątki tysięcy osób, w tym delegacje wojskowe i entuzjaści lotnictwa, i będą otwarte dla publiczności.

Warto przeczytać!  Wikingowie przywieźli ze sobą swoje zwierzęta do Wielkiej Brytanii ponad 1000 lat temu

W tegorocznej imprezie biorą udział czołowi przedstawiciele branży lotniczej i kosmicznej, w tym Airbus, Boeing, Comac, a także wykonawcy z branży obronnej, tacy jak Lockheed Martin, Dassault, SAAB, Leonardo i Thales.

„Ogólnie rzecz biorąc, należy skupić się na Chinach, gdzie C919 ma swój międzynarodowy debiut. Singapore Airshow to fantastyczna okazja dla Comac, szczególnie biorąc pod uwagę obecną sytuację z Boeingiem” – powiedział CNBC Brendan Sobie z Sobie Aviation.

Sobie zauważyła, że ​​tegoroczne pokazy lotnicze mogą być znaczące, ponieważ można je postrzegać jako „symbol ożywienia Azji”.

Według organizatora Experia, w tym roku na Singapore Airshow weźmie udział największa liczba zagranicznych zespołów latających. Pierwsza edycja wystawy, jednego z największych wydarzeń lotniczych w Azji, odbyła się po raz pierwszy w 2008 roku.

Zespół pokazów lotniczych Sarang indyjskich sił powietrznych, który lata zmodyfikowanymi helikopterami, będzie wykonywał akrobacje powietrzne. Inne obejmują ruletki Królewskich Australijskich Sił Powietrznych, Jupiter Indonezyjskich Sił Powietrznych i Black Eagles Sił Powietrznych Republiki Korei. Według organizatora B-52 Stratofortress Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych przeleci 22 lutego.

Wśród samolotów komercyjnych Airbus zaprezentuje na pokazie lotniczym swój duży szerokokadłubowy model A350-1000. Francuski producent zaprezentuje także statyczne pokazy helikopterów, samolotów wojskowych, a także swojego szerokokadłubowego komercyjnego odrzutowca A330neo.

Warto przeczytać!  Druga fala zimna pokrywa Pekin w Chinach śniegiem i lodem

Jej główny rywal, Boeing, nie zaprezentuje na pokazie lotniczym żadnego odrzutowca pasażerskiego.

Analitycy powiedzieli CNBC, że w tym roku linie lotnicze nie będą ogłaszać zbyt wielu zamówień na duże samoloty komercyjne, ponieważ uwaga skupi się głównie na lotnictwie obronnym i prywatnych odrzutowcach.

„Na poziomie globalnym przepaść w stosunku do targów Dubai Airshow, które naprawdę powiększyły się i stały się duże pod względem ogłaszania zamówień, pogłębiła się w ciągu ostatnich kilku lat, udaremniając wcześniejsze aspiracje Singapuru, by stać się trzecią dużą światową wystawą po Paryżu i Farnborough” – Sobie powiedział CNBC.

W wydarzeniu wezmą także udział producenci prywatnych odrzutowców, w tym producent Cessny Textron, Gulfstream i Jet Aviation.

Będzie także oferować „zaawansowaną mobilność lotniczą”, powstający rodzaj transportu powietrznego, który może obejmować usługi taksówek powietrznych, dostawę ładunków, transport medyczny i transport w sytuacjach awaryjnych oraz pojazdy prywatne.

Taksówki powietrzne to małe samoloty, które mogą lądować i startować pionowo i są używane głównie na krótkich dystansach.

Firmy takie jak należący do Hyundaia Supernal, należący do Boeinga Wisk i Beta Technologies znajdą się wśród tych, które zaprezentują swoje latające taksówki.

Branża lotnicza na całym świecie stale się rozwija, a Stowarzyszenie Międzynarodowego Transportu Powietrznego przewiduje, że zyski netto branży mogą osiągnąć 25,7 miliarda dolarów w 2024 roku, co stanowi niewielką poprawę w porównaniu z 23,3 miliarda dolarów w roku ubiegłym.

Warto przeczytać!  Dowodzenie plutonami, naprawianie maszyn i robienie dwa razy więcej: Jak wojna zmieniła Ukrainki

Marie Owens Thomsen, starsza wiceprezes IATA ds. zrównoważonego rozwoju i główna ekonomistka, powiedziała CNBC, że popyt międzynarodowy w zeszłym roku wyniósł 88,3% poziomu sprzed pandemii, głównie z powodu wolniejszego ożywienia gospodarczego w regionie Azji i Pacyfiku.

Mimo to dodała: „Spodziewamy się pełnego ożywienia gospodarczego w 2024 r.”.

„W dłuższej perspektywie perspektywy są nadal dobre, zwłaszcza dla regionu Azji i Pacyfiku, który będzie odpowiadał za około połowę oczekiwanego światowego ruchu pasażerskiego w 2024 r.” – powiedział Owens.

Rekonwalescencja w zakresie podróży w regionie Azji i Pacyfiku jest często postrzegana jako opóźniona w porównaniu z innymi regionami, ponieważ ruch nie powrócił jeszcze do poziomu sprzed pandemii, powiedział Subhas Menon, dyrektor generalny Association of Asia Pacific Airlines, w e-mailu do CNBC.

Jednak „niesłabnący popyt, pełna liczba lotów, zatłoczone lotniska i powrót branży do rentowności mówią co innego” – stwierdził Menon.

„Siedem z najbardziej ruchliwych tras międzynarodowych na świecie w 2023 r. przebiegało przez Azję dodał, podkreślając, że połowa światowego wzrostu liczby podróży lotniczych w tym roku przypada na ten region.

— Isabella Lok z CNBC przyczyniła się do powstania tej historii


Źródło