Rozrywka

„Chłopaki” przekroczyli pewną granicę i wcale nie było to „zabawne”

  • 6 lipca, 2024
  • 8 min read
„Chłopaki” przekroczyli pewną granicę i wcale nie było to „zabawne”


Aktualizacja 06.07.24, zobacz aktualizacje poniżej.

Chłopcy zawsze był programem, który miał szokować i obrzydzać swoją publiczność, więc nic dziwnego, że wciąż przekraczają granice. Nie jestem pruderyjny, ale ten program często mnie obrzydza, choć w przeszłości (przeważnie) obrzydzał w dobrym tego słowa znaczeniu.

To było zabawne przez większość czasu, chociaż na początku serii Starlight (Erin Moriarty) jest molestowana seksualnie przez superbohatera The Deep (Chace Crawford). Ta scena była głęboko niepokojąca i taka miała być. To była trudna scena, ale była tu z jakiegoś powodu: Starlight po raz pierwszy zobaczyła, jak podli naprawdę byli Siedmiu — choć nie ostatni. Wkrótce zdała sobie sprawę, że nawet złoty chłopiec, Homelander (Antony Starr), był złoczyńcą.

W tym odcinku tygodnia Chłopcy, jednak sprawy posunęły się za daleko i nie w dobrym kierunku. Jest wartość szokująca i jest wartość szokująca. Sezon 4, odcinek 6 — zatytułowany „Dirty Business” — jest szokujący tylko ze względu na brak empatii dla ofiar napaści seksualnej. Uwaga, spoilery.

To dziwne, bo w zeszłym tygodniu po raz pierwszy w tym sezonie naprawdę pomyślałem sobie „To w końcu staje się dobre”. Odcinek miał wiele do pokochania, od latających owiec „Supe” po zabawną parodię Marvel Cinematic Universe Disneya. „Get woke, get yoked” to jedna z najzabawniejszych i najbardziej absurdalnych rzeczy, jakie zrobił ten serial, a absurdalne „obudzone” lokowanie produktu w tym odcinku jest klasyką Chłopcy.

Ale wszystko runęło w 6. odcinku, kiedy Hughie (Jack Quaid) boleśnie przekonał się, że powiedzenie „nigdy nie spotykaj się ze swoimi bohaterami” — tak samo jak Starlight w 1. sezonie. Tym razem jednak napaść na tle seksualnym została potraktowana z całą niuansami pociągu towarowego uderzającego w ceglaną ścianę.

Ostrzeżenie Zawartości.

Mój kolega Paul Tassi już szczegółowo opisał, dlaczego ta scena jest tak pomieszana, więc po prostu odeślę cię do jego streszczenia i krytyki. Chcę porozmawiać o intencji autora, która sprawia, że ​​wszystko jest o wiele gorsze. Na ile mogłem stwierdzić, oglądając scenę i jej następstwa, Chłopcy odgrywał cierpienie Hughiego dla śmiechu. Byłem trochę udobruchany jego załamaniem emocjonalnym po fakcie, ale okazało się, że się myliłem: showrunner Eric Kripke nazwał tę scenę „zabawną” w wywiadzie dla Różnorodność.

Osoba przeprowadzająca wywiad zadała następujące pytanie, które ja również bym zadał: „Zacznijmy od części z seks lochem Tek Knight. Skąd wziął się pomysł na to? I po co wciągać Hughiego w tę sytuację teraz — kopiąc go, gdy jest na dnie, przez napaść seksualną na niego ze strony jego bohatera z dzieciństwa po tym, jak jego ojciec właśnie umarł?”

Pełna odpowiedź Kripkego brzmi następująco:

Cóż, to mroczny sposób patrzenia na to! Uważamy to za zabawne. Oczywiście, Tek Knight jest naszą wersją Batmana i chcieliśmy naprawdę pobawić się tym tropem: faszystowskie podstawy Batmana jako naprawdę bogatego gościa, który poluje na biednych ludzi, a potem czerpie zyski z uwięzienia. Więc to było jedno. Tek Knight był już przygotowany na bycie dziwolągiem, więc byliśmy już w połowie drogi. Potem pojawił się pomysł, że powinien mieć Batjaskinię — ale bądźmy szczerzy, Batjaskinia byłaby lochem seksu. Nawet prawdziwa Batjaskinia jest po prostu tą stroną bycia lochem seksu. Jest naprawdę ciemno i wszędzie są gumowe kostiumy. Nie jest aż tak trudno dodać kilka dildosów, a potem dziwny pisuar, który zamienia się w maskę na twarz.

A w komiksach jest świetna fabuła, w której Hughie działa pod przykrywką, przebrany za superbohatera. To była historia, o którą Jack zawsze nas prosił. Więc jej częścią jest to, że zawsze uważaj, o co prosisz scenarzystów. Potem w końcu mieliśmy tę postać Webweavera, a pomysł, że Spider-Man zstępuje, żeby być łaskotanym przez kink w Batcave, jest po prostu zbyt dobry, żeby go przepuścić. Przepraszam, po prostu nie mogłem tego odłożyć na później.

Fetysz łaskotał? Przepraszam, to nie był „fetysz”, to było całkowicie niekonsensualne. Fakt, że twórca serialu uważa to za „zabawne” i lekceważy to jako jakąś zabawną scenę w lochu seksu, jest bardziej niepokojący niż sama scena.

Zapytany, czy kiedykolwiek Amazon stwierdził, że to już przesada, Kripke dodaje:

„Uwielbiam to, że to po prostu tak idealne ustawienie, że nie zna swojego własnego bezpiecznego słowa. To po prostu jak piękne ustawienie komediowe, którego cały czas próbuje znaleźć”.

Nieznajomość własnego słowa bezpieczeństwa to chyba najdalsza rzecz, jaką można sobie wyobrazić, i jestem absolutnie zdumiony, że ktoś odpowiedzialny za duży serial telewizyjny może być aż tak pozbawiony słuchu.

Nie było to dla mnie tylko „wartością szokującą”, podobnie jak atak Starlight, ale dziwne jest, że Kripke postrzega to jako po prostu zabawny segment, a nie coś, co należy traktować bardzo, bardzo poważnie. Porównaj jego komentarze z tym, co powiedział o scenie Starlight w tamtym czasie:

Chciałem to zrobić dobrze. Rozmawiałem z wieloma kobietami, niektóre z nich były bardzo bolesne. I zrobiłem wszystko, co mogłem, żeby pozbyć się tego „f–” z drogi, pozwolić im mówić i nie próbować sterować tym w jedną lub drugą stronę. A potem, ostatecznie, sprowadzić to do doświadczenia Starlight, zarówno w tym momencie, jak i po nim. A potem, kiedy nadszedł czas, żeby włączyć Erin, a potem Chace’a… przeszliśmy przez ten proces od nowa. Ponieważ aktorzy muszą w tym żyć i to grać. I powiem tak: nigdy wcześniej ani później nie pracowałem tak ciężko ani nie stresowałem się tak bardzo nad sceną w swoim życiu. Bo gdybym się pomylił, to nie tylko by się nie udało jako scena, ale byłoby to bolesne. I czułem tę presję i odpowiedzialność przez cały czas.

Wyobraź sobie, że powiedziałby, że scena w Starlight była „zabawna” i zbyłby ją w ten sam sposób, w jaki zbywa ją makabryczną sceną Hughiego. Wokół męskich ofiar napaści na tle seksualnym narosło wiele stygmatów, a zamiast zająć się tym poważnie, Chłopcy tylko wzmacnia to piętno. To hipokryzja i więcej niż trochę odrażające. Nazwałbym to wstydem, ale to nie jest wystarczająco mocne.

Naganne. To jest słowo, którego szukam.

Ponownie wyobraź sobie, że ta scena nie była Hughie, ale Starlight lub Kimiko (Karen Fukuhara). Następnie porównaj, jak ten serial radzi sobie z tak druzgocącym momentem z ostatnim miniserialem Netflixa Mały renifer, który rzucił się głową w dół w to, jak trauma może zniszczyć twoje życie. Jakież to okropnie rozczarowujące.

Aktualizacja: Możesz zobaczyć twórcę serialu i część obsady żartujących na temat tej sceny w najbardziej dziwaczny sposób tutaj. To tak, jakby nikt nie pomyślał, kiedy kręcili tę scenę, że to w ogóle napaść na tle seksualnym. Po prostu wow.

Aktualizacja 2:

Wiele osób robi wszystko, by bronić tej sceny. Jedną z powszechnych obron, jakie czytałem, jest to, że Hughie świadomie wpakował się w tę sytuację, więc nie może być ona niekonsensualna. Inna jest taka, że ​​ponieważ zarówno Tek Knight, jak i Ashley myśleli, że jest Webweaverem, wierzyli, że była ona niekonsensualna. Może tak być, ale nie sądzę, by cokolwiek to zmieniało w odniesieniu do tego, co stało się z Hughie, który zdecydowanie nie planował żadnych działań seksualnych, kiedy wszedł przebrany za Spider-Mana-Adjacenta.

Inną rzeczą, którą chciałem skomentować, jest to, jak bardzo staje się to męczące, gdy każdy Supe jest seksualnym dewiantem, i to w sposób, który nie jest nawet istotny dla ich postaci lub mocy. Przynajmniej wcześniej w serialu scenarzyści próbowali nadać temu sens. Na przykład Translucent był podglądaczem, ponieważ mógł stać się niewidzialny. The Deep interesuje się stworzeniami morskimi. Teraz serial wydaje się po prostu chcieć ciągle podnosić stawkę. Jest w tym poczucie desperacji, co jest trochę smutne.

Smutne jest też to, że Hughie nie dostał nawet odcinka, w którym mógłby opłakiwać tragiczną śmierć swojego ojca, a zamiast tego wrzucono go w tę obrzydliwą scenę, tylko po to, żeby wywołać śmiech.

Na koniec mam pytanie: Czy ten sezon w jakiś znaczący sposób posunął fabułę do przodu? Generacja V wprowadził wirus zabijający Supe, ale Chłopcy ledwo posunęła historię do przodu. To tylko kręcenie się w kółko i szok i nic więcej.


Źródło

Warto przeczytać!  Czy Mariko zginęła w Shogunie?