Marketing

Chuy’s nabiera rozpędu dzięki LTO, cateringowi

  • 23 stycznia, 2023
  • 4 min read
Chuy’s nabiera rozpędu dzięki LTO, cateringowi


Historycznie Chuy’s stronił od ofert ograniczonych czasowo, ale zmieniło się to w czwartym kwartale wraz z uruchomieniem nowej platformy – Chuy’s Knockouts lub CKO. Trzy nowe pozycje menu działały przez sześć tygodni i wygenerowały wystarczająco silny wiatr w plecy, że prawie 100-sklepowa sieć casual dining planuje teraz organizować takie promocje co kwartał.

„To pierwszy raz, kiedy to zrobiliśmy. Jesteśmy bardzo zadowoleni z liczb. Zwykle obserwuje się skok w pierwszym, drugim i trzecim tygodniu oraz spadek w czwartym, piątym i szóstym tygodniu. Nie widzieliśmy tego. Przez cały czas było stabilnie i to jest ekscytujące” – powiedział dyrektor generalny Steve Hislop podczas weekendowego szczytu Jefferies Winter Restaurant, Foodservice, Gaming, Lodging & Leisure Summit.

Platforma CKO stanowiła 2,5% miksu sprzedaży sieci i przyczyniła się do 1,5% wzrostu liczby gości, który utrzymuje się od zakończenia promocji. Ponadto, nowe przedmioty wywołały podekscytowanie wśród pracowników, powiedział Hislop. Idąc dalej, Chuy’s będzie majstrować przy podejściu ze sztangą na platformie CKO, aby sprawdzić, za co klienci są skłonni zapłacić. Oferta CKO będzie jednym z czterech obszarów, na których Chuy’s skoncentruje swoje działania marketingowe w tym roku, oprócz podstawowych artykułów spożywczych i napojów, kultury i podejścia do tworzenia od podstaw. Sieć zwiększy również swój kanał cateringowy, mając nadzieję na stworzenie wyższego miksu sprzedaży. Chuy’s prowadził catering na około 13 rynkach przed pandemią i od tego czasu zbudował do 17 rynków. Kanał wygenerował w ubiegłym roku ok. 2,6% sprzedaży, która w IV kwartale wzrosła do ok. 3,7%.

Warto przeczytać!  Poranny szum: 17 października

„Wierzymy, że możemy zwiększyć to do 4 do 6% sprzedaży, kontynuując budowanie i wprowadzanie na rynek” — powiedział dyrektor finansowy Jon Howie. „W przypadku cateringu potrzeba trochę czasu, aby Twoje imię i nazwisko pojawiło się na rynkach, a ponieważ nadal otrzymujemy informacje ustne, myślimy, że możemy to zbudować”.

Catering przyczynia się do ogólnego wzrostu sprzedaży Chuy poza lokalem, który wynosił od 12 do 14% i od tego czasu wzrósł ponad dwukrotnie. Oprócz cateringu blisko 10% z tego to dostawa, a reszta to wynos.

Chuy’s nabiera również tempa dzięki innym zmianom wprowadzonym w ciągu ostatnich kilku lat, w tym eliminacji półtora stanowiska pracy, ściślejszemu menu, krótszym godzinom pracy w niektórych restauracjach i mniejszym budynkom. Tradycyjne restauracje Chuy mają około 7600 stóp kwadratowych, a nowy prototyp firmy ma około 5500 stóp kwadratowych z ulepszoną strefą na wynos i większymi patio.

„W przeszłości było kilka małych witryn, które pominęliśmy, ponieważ uważaliśmy, że są za małe. Dzięki naszemu dzisiejszemu modelowi możemy w zasadzie dopasować go do znacznie większej liczby witryn” – powiedział Howie. „To jest prototyp, który zamierzamy zbudować – to bardziej wydajne pudełko”.

Warto przeczytać!  Prognozy całego rynku żywnościowego: 10 najważniejszych trendów żywieniowych na rok 2024

Te prototypy dają średnie wolumeny jednostkowe od 3,5 do 3,7 miliona dolarów „lub więcej”, powiedział Howie, i wyższe zwroty gotówki. Będą wspierać plany ekspansji sieci w ciągu najbliższych trzech do pięciu lat, w tym cel od sześciu do dziewięciu nowych lokali w tym roku i 10% wzrost w przyszłym roku. Sieć koncentruje się na rozwoju w pięciu z istniejących 17 stanów, w których ma najwyższe AUV i silną rozpoznawalność marki, a firma zidentyfikowała blisko 100 witryn w tych stanach, które nie będą kanibalizować istniejących sklepów.

„Daje nam to stały wzrost i znacznie mniejsze ryzyko, ponieważ wiemy, że w tych stanach AUV są znacznie wyższe niż średnia i wiemy, że nasze marże zmniejszają ryzyko” – powiedział Howie.

Skontaktuj się z Alicią Kelso pod nr [email protected]


Źródło