CM Yogi: „Poprosiłem tylko o trzy miejsca”: Yogi Adityanath tworzy boisko w Kashi, Mathura | Wiadomości Lucknow
Zacytował wiersz Ramdhariego Singha Dinkara „Krishna Ki Chetavani” z jego książki „Rashmirathi”, aby podkreślić swój punkt widzenia w czymś, co może być pierwszym przykładem czołowego przywódcy BJP, który rości sobie prawa do Kashi i Mathury, zaledwie kilka dni po tym, jak sąd w Waranasi zezwolił na pudżę w piwnicy Gyanvapi Masjid i w odpowiedzi RTI ASI poinformowało, że świątynia Keshavdev w Mathurze została zburzona w związku z budową meczetu króla Mogołów Aurangzeba.
„Ajodhji spotkała niesprawiedliwość. Kiedy mówię o niesprawiedliwości, pamiętamy coś, co wydarzyło się 5000 lat temu. Pan Kryszna poprosił Kaurawów o połowę królestwa i powiedział, że jeśli to będzie trudne, to daj Pandawom tylko pięć wiosek. Mówił o 5 wsi. Ale tutaj zapotrzebowanie dotyczy tylko trzech miejsc, które są ośrodkami naszej wiary” – powiedział.
„Społeczeństwo, wiara od wielu lat mówi tylko o trzech” Jog nieprzerwany. „Tylko trzy, ponieważ są to miejsca szczególne. To nie są normalne, to są miejsca, w których inkarnowali się bogowie” – dodał, podkreślając znaczenie rozwiązania długotrwałych sporów w Kashi i Mathurze. „Duryodhana wo bhi de na saka, ashish samaj ke le na saka. Ulte Hari ko bandhe chala, jo tha asadhya, saadhne chala” – następnie wyrecytował z „Rashmirathi”, dodając, że Duryodhan nie był w stanie podać nawet pięciu wiosek, a jego sztywność doprowadziła do Mahabharatu. „Tutaj również panuje sztywność, a kiedy sztywność jest powiązana z polityką i podejmuje się wysiłki, aby przekształcić ją w politykę banku głosów, pojawia się spór” – powiedział Yogi.
„Indie zaakceptują jedynie zasady Ram Rajya, a nie samajwad’
Po raz pierwszy widać brak szacunku dla powszechnej wiary i większość społeczeństwa błaga” – powiedział Yogi. „My poprosiłem tylko o trzy miejscai nie było problemu z innymi miejscami” – powiedział Yogi.
Następnie, w oczywistym nawiązaniu do niedawnego nakazu sądu zezwalającego na pudżę w piwnicy Gyanvapi w Varanasi, powiedział: „Kiedy ludzie widzieli uroczystość w Ajodhji (22 stycznia), Nandi Baba (doradca Pana Śiwy) również powiedział, dlaczego powinien czekać a barykady usunięto w ciągu nocy Aur hamare Krishna Kanhaiya kahan manane wale hain (Dlaczego Krishna Kanhaiyya ustąpi?).
Odpowiadając na przemówienie gubernatora podczas sesji budżetowej, CM powiedział: „Wszyscy w kraju są szczęśliwi, że Pan Ram został zainstalowany w świątyni (w Ajodhji). Jest to pierwszy przypadek na świecie, w którym sam Pan Ram musiał przedstawić dowody na swoje istnienie. Ale to uczy nas wytrwałości. Byliśmy szczęśliwi nie tylko dlatego, że Pan Ram znalazł swoje miejsce, ale także dlatego, że dotrzymaliśmy słowa. Mandir wahin banaya.
Jogi powiedział, że kraj nie jest już gotowy do śpiewania peanów na cześć rabusiów. „Nawet w czasach Mahabharaty Duryodhan mówił, że nie da ziemi nawet wielkości igły. Co się wtedy stało, Kaurawowie zostali wybici, należy o tym pamiętać” – powiedział Yogi i dodał, że wieki oczekiwania w Ajodhji już się skończył.
Skrytykował opozycję, zwłaszcza Partię Samajwadi i jej przywódcę Akhilesha Yadava, za jej stanowisko wobec Świątyni Ram, podkreślając historyczne znaczenie 22 stycznia jako kluczowego dnia dla Indii i świata.
Podkreślając „niesprawiedliwości, jakich doświadczył Ajodhja podczas poprzednich rządów”, CM porównał trudną sytuację miasta do walk przedstawionych w starożytnych pismach świętych. „Zgadzamy się, że spór dotyczący świątyni toczył się w sądzie, ale tamtejsze drogi można było poszerzyć. Tamtejsze „Ghaty” można było ożywić. Można było dostarczyć energię elektryczną. Można było tam zapewnić warunki sanitarne. Można było zapewnić lepsze zaplecze zdrowotne Można by tam zbudować lotnisko” – stwierdził.
„W Ayodhya założono kuchnię i noclegownię odpowiednio imieniem Mata Shabri i Nishadraj. Czy zwolennicy Mata Shabri i Nishadraj nie są częścią PDA (termin ukuty przez szefa SP na określenie „pichhda (wstecz), Dalit i Alpsankhyak (mniejszość”)” – zapytał Yogi, dodając: „Zastępca CM (Brajesh Pathak) słusznie powiedział, że PDA oznacza „organ ds. rozwoju parywarów”.”
Cytując przemówienie gubernatora Anandi Ben Patela, że w kraju kształtują się założenia Ramy Rjyi, powiedział: „Powiem stanowczo, że kraj zaakceptuje jedynie zasady Ram Rajya, a nie samajwad (socjalizm). Powinniśmy być dumni z naszego dziedzictwa… Samajwad jest teraz tylko mirażem. Samajwad, który sobie wymyśliłeś, stał się nienaturalny i niepraktyczny. Państwo ucierpiało nawet z powodu socjalizmu rodzinnego” – podsumował Yogi.