Marketing

CMO firmy SAP przyjęła generatywną sztuczną inteligencję i wykorzystała to, czego się nauczyła

  • 17 lipca, 2023
  • 4 min read
CMO firmy SAP przyjęła generatywną sztuczną inteligencję i wykorzystała to, czego się nauczyła


  • Firma SAP przyjęła generatywną sztuczną inteligencję, w tym wykorzystując ją do tworzenia grafiki na cyfrowe billboardy.
  • Jej CMO opisuje, czego nauczyła się do tej pory i gdzie jest najbardziej ostrożna w korzystaniu z technologii.
  • Przewiduje, że generatywna sztuczna inteligencja stanie się stałą częścią jej strategii marketingowej za cztery do sześciu miesięcy.

Gigant technologiczny SAP zanurkował w generatywną sztuczną inteligencję i jest w trakcie przeprowadzania około ośmiu eksperymentów, aby dowiedzieć się, w jaki sposób nowa technologia może napędzać jego marketing. Obecnie prowadzi pilotaż, w jaki sposób można wykorzystać tę technologię, aby ulepszyć reklamy, uczynić marketing bardziej spersonalizowanym i lepiej kierować pytania klientów do właściwych działów.

Gigant technologiczny już zakończył i nauczył się od innych niedawnych pilotów generatywnej sztucznej inteligencji, w tym kampanii w maju, kiedy cyfrowe billboardy w Nowym Jorku, Atlancie i Los Angeles zawierały obraz, który zmieniał się każdego dnia, w oparciu o największe nagłówki w kulturze i biznesie . Grafika została stworzona przez generatywną sztuczną inteligencję i poprawiona przez ludzkiego artystę.

„Okazało się to ciekawym eksperymentem” – powiedziała Insiderowi dyrektor ds. marketingu i rozwiązań SAP, Julia White. Zauważyła, że ​​wyniki były obiecujące, przy 3-krotnie większej liczbie wyświetleń niż reklamy na billboardach.

Warto przeczytać!  Rynek inteligentnych leków RD Services rozkwitnie z imponującym CAGR +32% do 2030 r. |IBM, Alphabet, Berg Health

SAP sprzedaje głównie innym firmom i profesjonalistom, więc White powiedział, że następna generatywna kampania oparta na sztucznej inteligencji nie będzie koncentrować się na billboardach. „Mieszanka inwestycji marketingowych w miarę postępów będzie bardziej społeczna, cyfrowa i bezpośrednia, a nie poza domem” – powiedziała.

Zespół marketingowy firmy SAP wykorzystał również generatywną sztuczną inteligencję do zadań, które są mniej efektowne, bardziej zorientowane wewnętrznie, ale równie ważne. Na przykład firma SAP zaangażowała 200 swoich pracowników w trzymiesięczny eksperyment mający na celu przetestowanie technologii w takich zadaniach, jak dotarcie do potencjalnych klientów, tworzenie treści, które byłyby wyjątkowo atrakcyjne dla każdego potencjalnego klienta, oraz przeprowadzanie badań klientów lub branży.

„Naprawdę widzieliśmy w tym efektywność” – powiedział White. „Ludzie będą w stanie uzyskać więcej połączeń z klientami, większe zaangażowanie klientów, szybciej przeprowadzać klientów przez podróż klienta. To coś, co zamierzamy kontynuować”.

Chociaż White była pod wrażeniem tego, jak skuteczna może być generatywna sztuczna inteligencja w niektórych zadaniach, dowiedziała się również o jej ograniczeniach. W jednym ćwiczeniu pracownicy SAP wykorzystali generatywną sztuczną inteligencję do stworzenia skryptu demonstracyjnego produktu, ale skrypty czasami odwoływały się do produktów, które w rzeczywistości nie istniały.

Warto przeczytać!  Dlaczego Whirlpool (WHR) wzrósł o 3% od ostatniego raportu o zarobkach?

SAP musi również bardzo uważać na dane, których używa do szkolenia generatywnych narzędzi sztucznej inteligencji, które często są tworzone przez różne firmy technologiczne.

„Biorąc pod uwagę dane w naszych systemach – dane finansowe, dane HR, dane dotyczące łańcucha dostaw – są one niezwykle wrażliwe i zastrzeżone” – powiedział White. „Mamy najwyższe standardy dotyczące odpowiedzialnej sztucznej inteligencji. Odbyliśmy wyraźne rozmowy z klientami na temat tego, czy chcą udostępniać anonimowe dane, aby pomóc nam w szkoleniu, nauce i tworzeniu testów porównawczych”.

Po zakończeniu kilku eksperymentów z generatywną sztuczną inteligencją, a kolejne trwają obecnie, White próbuje dowiedzieć się, jak skalować technologię w całym programie marketingowym SAP, aby stała się stałą częścią jej strategii. Częścią tego rozważania jest zastanowienie się, czy kontynuować współpracę z dostawcami generatywnych rozwiązań sztucznej inteligencji, czy też tworzyć narzędzia wewnętrznie.

„Widzę obietnicę w tych programach pilotażowych, które prowadzimy, ale jak to zrobić w sposób systematyczny? To jest odpowiedź, której teraz nie mam” – powiedziała. White przewiduje, że w ciągu czterech do sześciu miesięcy SAP zacznie opracowywać generatywną sztuczną inteligencję na tyle, aby stała się stałym elementem jej strategii marketingowej.

Warto przeczytać!  Netflix i Spotify wygrywają wojnę streamingową


Źródło