Marketing

CMO Wendy mówi o strategii stojącej za strategią „Gościa od francuskich tostów” »

  • 24 stycznia, 2023
  • 5 min read
CMO Wendy mówi o strategii stojącej za strategią „Gościa od francuskich tostów” »


To był wyczyn, który zmylił wszystkich.

Pasażerowie komunikacji miejskiej w Toronto, z załzawionymi oczami podczas porannych dojazdów do pracy, zauważyli mężczyznę siedzącego przy śniadaniu. Nie, nie siadanie w metrze z kanapką śniadaniową w dłoni. Rozstawił dla siebie mały stolik i zasiadł do pocieszającego posiłku złożonego z francuskich tostów. Miał nawet obrus.

„Gość od francuskich tostów” stał się wirusowy na TikToku i powoli ludzie zaczęli zbierać razem, że było to prawdopodobnie związane z wprowadzeniem przez Wendy nowego produktu śniadaniowego, francuskich tostów. Nie mylili się.

„Wiedząc, że Kanadyjczycy nie są gotowi na wprowadzenie pełnej konfiguracji restauracji podczas porannych dojazdów do pracy, był to sposób na pokazanie, że nowe francuskie tosty Wendy’s są idealne do zabrania w drogę”, mówi Liz Geraghty, CMO, International w Firma Wendy. „Wszyscy możemy czerpać inspirację od faceta od francuskich tostów, aby zwolnić i cieszyć się słodszymi chwilami naszej porannej rutyny”.

Samotny zjadacz śniadania w transporcie był częścią większego przesłania Wendy, by zwolnić i cieszyć się słodkimi rzeczami w życiu.

Toronto Transit Commission później dodała, że ​​nie miała pojęcia, że ​​strategia marketingowa ma miejsce: „#TTC nie było wcześniej zaangażowane ani świadome tego” – czytamy na Twitterze. „Wendy’s wyraźnie przegrywa z płatkami śniadaniowymi, jeśli chodzi o akrobacje o tematyce śniadaniowej”.

Warto przeczytać!  Marketing Briefing: Jakie będą najważniejsze trendy w marketingu i reklamie w 2023 roku?

Według Geraghty’ego stanie się wirusowym jest jednym ze sposobów radzenia sobie z rozszerzaniem globalnego zasięgu Wendy, jednym z filarów jej trójstronnego celu. Omawia tutaj strategię wypuszczania na wolność faceta od francuskich tostów, badania stojące za nowym produktem śniadaniowym QSR oraz sposób, w jaki nowy program nagród wspiera długoterminowe strategie marki.

Czy możesz opowiedzieć o badaniach, które poszły na wprowadzenie tej nowej pozycji?

Nadal koncentrujemy się na naszej wizji „fast food dobrze zrobione” i musimy zapewniać wysoką jakość, której ludzie oczekują od Wendy’s. Podczas gdy niektórzy z naszych konkurentów spędzali czas oferując te same, pozbawione smaku pozycje menu śniadaniowego, przeprowadziliśmy nasze badania, aby upewnić się, że możemy dostarczać świeższe, smaczniejsze jedzenie w atrakcyjnej cenie.

Zanim wprowadziliśmy śniadania w maju 2022 roku, spędziliśmy dwa lata przygotowując się do dostarczania śniadań, na które zasługują Kanadyjczycy. Przeprowadziliśmy wtórną analizę danych, aby zrozumieć trendy śniadaniowe QSR i wielkość okazji, a także wstępne badania, aby poznać opinię konsumentów na temat śniadaniowych konkurentów QSR i ich nawyków śniadaniowych, badanie menu i prognozowanie, a na koniec badania sensoryczne w celu dopracowania naszych produktów dla Kanadyjczyków.

Nasz zespół kulinarny nieustannie wprowadza innowacje, aby zapewnić pozycje menu z myślą o Kanadyjczykach. Jako pierwszy słodki dodatek do menu śniadaniowego na początku tego miesiąca, nowe francuskie paluszki tostowe kontynuują nasze zaangażowanie na rzecz Kanadyjczyków z nutą nostalgii i całym mnóstwem smaku jako pierwszy słodki dodatek do naszej oferty śniadaniowej od czasu premiery.

Liz Geraghty
CMO, International, The Wendy’s Company

Na jakich strategiach marketingowych opierała się firma Wendy’s, promując swoje menu śniadaniowe?

Warto przeczytać!  Cyfrowy lider (z siedzibą w Afryce)

Wprowadziliśmy śniadanie w Kanadzie z hasłem „Where’s the Bacon?” kampania, która była prowadzona w ogólnokrajowej telewizji, OOH, cyfrowej, społecznościowej, radiowej, mobilnej, wyszukiwarce i audio online. Ta kampania została odtworzona i zainspirowana jedną z najbardziej kultowych kampanii Wendy „Where’s the Beef?” od 1984 r.

Z okazji premiery nowych francuskich tostów Wendy’s w tym miesiącu wprowadziliśmy „Facet od francuskich tostów Wendy”. Pojawił się ze stołem w stylu restauracji w miejscach publicznych i w transporcie tranzytowym w Toronto, aby przygotować francuskie tosty i delektować się nimi.

Aby jeszcze bardziej wzbogacić nasze wiadomości śniadaniowe, prowadziliśmy stałą współpracę z wpływowymi partnerami w całej Kanadzie, którzy opracowali niestandardowe treści dla kanałów społecznościowych, takich jak Instagram i TikTok. Ponadto mamy wieloletniego sponsora m.in Wielki Brat Kanada i byli w stanie zintegrować menu śniadaniowe z programem oraz jako część doświadczenia uczestników w domu.

Aby utrzymać tempo i dalej budować nasze relacje z fanami Wendy, w listopadzie uruchomiliśmy Wendy’s Rewards w Kanadzie. Nasz program lojalnościowy daje klientom możliwość zdobywania punktów i odblokowywania nagród za ich ulubione, apetyczne pozycje z menu, w tym pozycje śniadaniowe.

Jakie cele miała firma Wendy’s przed uruchomieniem programu nagród?

Warto przeczytać!  Co warto wiedzieć o najpopularniejszych sprzedawcach

Wierzymy, że mamy najlepszych fanów i cieszymy się, że możemy ich nagrodzić za to, co już robią… jedzenie w Wendy’s. Wraz z wprowadzeniem Wendy’s Rewards fani Wendy’s mogą zdobywać punkty i odblokowywać nagrody za swoje ulubione pozycje z menu.

Przyspieszenie naszej działalności cyfrowej, wraz z budowaniem naszej pory śniadaniowej i poszerzaniem naszego globalnego zasięgu, nadal są naszymi trzema długoterminowymi strategicznymi filarami wzrostu w Wendy’s. Przyspieszenie naszej działalności cyfrowej pozwala nam zaspokajać potrzeby naszych klientów, niezależnie od tego, jak zdecydują się oni współpracować z Wendy’s, czy to za pośrednictwem platformy cyfrowej, jedzenia na miejscu lub poprzez przejazd przez, ulepszenia aplikacji mobilnych, rozszerzenie dostawy lub poprzez naszą nową lojalność program.

Jakie są główne przeszkody, przed którymi stają QSR w 2023 roku? Jak Wendy’s będzie z nimi walczyć?

Preferencje konsumentów stale ewoluują, zwłaszcza w dzisiejszym krajobrazie gospodarczym. Wielu Kanadyjczyków jest w ciągłym ruchu, dlatego w Wendy’s zapewniamy wysokiej jakości śniadanie, które jest szybkie i niedrogie – bez pójścia na skróty.

Wierzymy, że teraz, bardziej niż kiedykolwiek, QSR jest miejscem, w którym warto być, a nasze połączenie wygody, przystępności cenowej i szybkości pozwala nam sprostać zmieniającym się oczekiwaniom klientów.




Źródło