Co czyni pokój Airbnb lub pokojem hotelowym świetnym, gdy podróżujesz po świecie

• 27 listopada, 2023

Pokój w Kas w Turcji, rekolekcje jogi z basenem bez krawędzi i niesamowitym widokiem.

Jeśli lubisz podróżować przez dłuższy czas, być może znasz platformę udostępniania pokoi znaną jako Airbnb. Działają już od 15 lat i w zasadzie stworzyli ideę wspólnego, krótkoterminowego wynajmu.

Zaczynali skromnie, kiedy założyciele wpadli na pomysł wynajęcia dmuchanego materaca w ich bardzo drogim mieszkaniu w bardzo drogim miasteczku San Franscisco. Nazwa Airbnb to skrócona wersja „Air Bed & Breakfast”, która była pierwotną nazwą. Dzięki inwestycji początkowej o wartości 30 000 dolarów firma zdominowała rynek wynajmu i wygenerowała 8,4 miliarda dolarów w 2022 roku.

Od 2019 roku moja żona i ja podróżujemy po świecie w pełnym wymiarze godzin i od tego czasu mieszkamy w 37 krajach. Obliczyłam, że liczba pokoi Airbnb, w których się zatrzymaliśmy, sięga 130. Dodaj do tego podobną liczbę hoteli i hosteli na przestrzeni lat i całkiem dobrze wiemy, co wyróżnia pokój dobry, a co zły. Kiedy przed wyjazdem mieszkałem w Costa Mesa, wynająłem drugą sypialnię na Airbnb, więc znam rynek z obu stron jako gość i gospodarz.

Na całym świecie istnieje kilka różnych systemów oceny hoteli, a wiele sieci ma własne kryteria, ale zazwyczaj wahają się one od jednej do pięciu gwiazdek. Należy pamiętać, że istnieje różnica pomiędzy tym, czego szuka turysta, a tym, czego potrzebuje podróżny.

Podróżnik po świecie Norm Bour relaksuje się na balkonie swojego pokoju hotelowego na Dominice

W przypadku krótkich pobytów trwających od kilku nocy do wielu tygodni niektórzy ludzie wymagają pełnego wyposażenia i usług, takich jak konsjerż, sprzątanie, obsługa pokoju, obsługa pokoju itp. Jednak podróżni tacy jak my (a jest ich tysiące na całym świecie) nie potrzebują dzwonków i gwizdki. Tak naprawdę potrzebujemy tylko najpotrzebniejszych rzeczy.

Warto przeczytać!  Popyt na pakiety świąteczne Eid wzrasta w Zjednoczonych Emiratach Arabskich o 47%.

Poniżej znajduje się nasza lista, która jest bardzo osobista, ale wielu zastosowałoby podobny system oceny:

Dobra lokalizacja: Dla różnych ludzi oznacza to wiele rzeczy, ale w naszym przypadku oznacza to, że nie na ruchliwej ulicy, w pobliżu hałaśliwego klubu nocnego, ale blisko rzeczy, które lubimy, w tym restauracji i kawiarni. Ponieważ jesteśmy miłośnikami wody, wolimy coś blisko plaż, ale także jezior i rzek. Staramy się unikać miejsc na wzgórzach, na które trudno się wspiąć z zakupami, oraz pomieszczeń, które wymagają mozolnego wchodzenia na zbyt wiele pięter.

Dobra cena: Ponownie, bardzo względne, ale ponieważ nasze życie jest zawsze w drodze, cena naszego pokoju jest głównym czynnikiem. Zwykle zostajemy na „długoterminowo”, co pozwala na niższą cenę, a ponieważ unikamy kosmopolitycznych i drogich obszarów, zazwyczaj możemy przebywać w większości krajów za mniej niż 1000 dolarów miesięcznie. Airbnb pobiera opłatę za obsługę, a gospodarz pobiera opłatę za sprzątanie, która w wielu przypadkach może być nieuzasadniona, co psuje umowę.

Tani (około 16 dolarów) pokój w Bansko w Bułgarii, które jest głównym ośrodkiem cyfrowych nomadów.

Prywatna łazienka: Mieszkaliśmy we wspólnych łazienkach i są one w porządku na krótki okres, ale nie na dłuższe okresy. Ważnym czynnikiem jest to, ile osób korzysta z jednej kąpieli. W Europie jest wiele mieszkań, w których cztery pokoje mają wspólne dwie łazienki i zwykle wspólną kuchnię i salon. Prywatna łazienka kosztuje nieco więcej, ale zwykle jest dla nas tego warta. Poza tym prysznic z dobrym ciśnieniem i ciepłą wodą to zawsze przyjemność!

Kuchnia: Przez krótki okres, zaledwie kilka dni, możemy obejść się bez kuchni, o ile mamy lodówkę. Poza USA jedzenie jest znacznie tańsze, więc jeśli nie zostajemy gdzieś na dłużej, zwykle jemy kolację poza domem, ale lubię mieć rano dostępny jogurt lub owoc i miejsce do postawienia lekkiego jedzenia, a może miejsce żeby zachować resztki.

Warto przeczytać!  Wczasowicze wysoko oceniają Ateny i Grecję tego lata

Dobre światło/oświetlenie: Nie ma nic gorszego niż ciemny pokój bez okien, ale mieliśmy kilka takich okien. Dobrze czuję się w świetle słonecznym i lubimy mieć dobre oświetlenie w pokoju, w tym, jeśli to możliwe, także boczne światła obok łóżka. W niektórych pokojach na suficie znajduje się pojedyncza lampa, która świeci jak w celi więziennej. To nie działa!

Dobre łóżko i poduszki: Różne pociągnięcia dla różnych ludzi, niektórzy lubią je miękkie, a inni twarde. Mieliśmy je wszystkie, ale muszą być czyste i nie zatęchłe.

Dobry internet: koniecznością!

Nasz pierwszy pokój w Sarandzie, zanim przenieśliśmy się do pokoju długoterminowego.

Inne rozmaitości: Obejmują one haczyki do wieszania rzeczy, dobre bezpieczne drzwi, otwierane okna, klimatyzację (przez większość czasu), miejsce do przechowywania zapasów w łazience, dobre ręczniki i, miejmy nadzieję, balkon, kiedy tylko go znajdziemy.

Airbnb to tylko jedna platforma do wyszukiwania pokoi i jeśli zatrzymujemy się tylko na jedną lub dwie noce, lubimy Booking.com, ponieważ nie pobierają opłat za obsługę ani opłat za sprzątanie, a czasami oferują śniadanie.

Zatrzymaliśmy się także w wielu hostelach, które za granicą noszą różne nazwy, w tym w pensjonatach, a w Turcji znaleźliśmy świetne. Przebyły one długą drogę w stosunku do tego, czym były kilkadziesiąt lat temu i chociaż uważamy, że są przeznaczone dla turystów z pokolenia milenialsów, w hostelach spotkaliśmy wielu podróżnych w każdym wieku.

Warto przeczytać!  La Jolla News Nuggets: Ciężarówki z lodami; bezdomny; Lekkie nagrody; Aktualizacja Mitzi Merino; sprzątanie plaży; więcej
Nasz długoterminowy (8-miesięczny) pobyt w Sarandzie w Albanii za 500 dolarów miesięcznie.

Tych z Was, którzy mają marzenie lub chcą „podróżować po świecie”, zachęcam do realizacji tego marzenia.

Opuściliśmy Orange County, kiedy miałem 64 lata, a moja żona 65, i wiedziałem, że jeśli nie zrobimy tego TERAZ, za jakiś czas będzie za późno. Zachęcam ludzi, aby zanurzyli palce w wodzie i podróżowali tak długo, jak się da, niezależnie od tego, czy będzie to od dwóch tygodni do wielu miesięcy. W naszym przypadku nie mieliśmy nieruchomości do sprzedania, nie mieliśmy starszych rodziców, o których musielibyśmy się martwić, ani dzieci ani zwierząt, które trzymałyby nas w domu. Poświęć wystarczająco dużo czasu na poznanie obszaru, ludzi i zwyczajów, a Twój świat się otworzy.

Jeśli masz pytania lub potrzebujesz wskazówek dotyczących któregoś z tych pomysłów, daj nam znać!

Norm Bour jest pisarzem od 20 lat i pisał dla Newport Beach Independent od 2013 r. do opuszczenia hrabstwa Orange w 2019 r., aby żyć w drodze. Niedawno napisał książkę „Nomadic Travel for All Ages” (dostępną na Amazon), która dokumentuje jego podróż od początku oraz dzieli się doświadczeniami i lekcjami życia w drodze. Nawet w wieku 69 lat on i jego żona Kat (70 lat) podróżują jak młodsze pokolenie i dzielą się swoimi doświadczeniami na swojej stronie internetowej i blogu na Facebooku o nazwie TravelYounger.com. Jest zapalonym motocyklistą i właśnie zakończył trzymiesięczną podróż po Bałkanach w Europie. Skontaktuj się z nim pod adresem [email protected] dla informacji.