Podróże

Co jest trendy w podróżach po Europie

  • 29 maja, 2023
  • 7 min read
Co jest trendy w podróżach po Europie


Scotta Hartbecka

Prognozy na ten letni sezon podróżniczy w Europie są prawie tak jasne, jak słońce na hiszpańskim wybrzeżu Costa Del Sol, ponieważ kontynent wygląda na to, że jest na dobrej drodze, aby w pełni powrócić do poziomu z 2019 roku, a może nawet go przekroczyć.

Tak więc, ponieważ długo oczekiwany tegoroczny szczyt sezonu miał się właśnie rozpocząć na wysokich obrotach, pomyśleliśmy, że nadszedł czas, aby podsumować niektóre z najważniejszych trendów na kontynencie, aby mieć oko na to lato, a także kilka spostrzeżeń z kilku ważnych głosy w europejskim świecie podróży.

Kopać głębiej

W całej Europie stale obserwujemy, jak podróżni szukają głębszego związku ze społecznościami i zabytkami, które odwiedzają. I pokazuje, jakie wycieczki i wycieczki rezerwują.

Adam Lawless, dyrektor ds. komunikacji firmy Viator, powiedział TravelPulse, że „podróżujący ze Stanów Zjednoczonych prawdopodobnie będą poszukiwać wycieczek historycznych, doświadczeń związanych z kulturą i przygód na świeżym powietrzu – zajęć, które znalazły się wśród najpopularniejszych wśród naszych nagród Viator Experience Awards 2023”.

Tylko kilka z wielu przykładów tych bardziej kulturowych doświadczeń obejmuje duży kontyngent wycieczek kulinarnych i lekcji gotowania na kontynencie, niecodzienne i dziwaczne doświadczenia, które obejmują szeroki zakres nisz i wycieczek przyrodniczych – często z naciskiem na zrównoważony rozwój.

York Anglia, York, York Minster

Groteska w York Minster (zdjęcie: Scott Hartbeck)

Buzz za kulisami

Wycieczki i doświadczenia, które oferują szczyt za kurtyną popularnego miejsca turystycznego lub światowej sławy galerii sztuki, również zyskują na popularności, ponieważ są u zbiegu zagłębiania się w miejsce docelowe, a jednocześnie zapewniają ekskluzywne wrażenia, idealne do zrobienia trochę chwalenia się na portalach społecznościowych.

Warto przeczytać!  10 nieprawdopodobnych miejsc docelowych kwitnącej wiśni w USA

Doskonały tego przykład można znaleźć w York Minster, słynnej katedrze w moim rodzinnym Yorku w Anglii. Istnieje teraz wycieczka po rusztowaniach, która pozwala podróżnym spotkać kamieniarzy Minster i obejrzeć ich pracę przed wejściem na rusztowanie, aby uzyskać z bliska widok trwających ulepszeń i stanąć twarzą w twarz ze średniowiecznymi i współczesnymi kamieniarkami i groteskami. A może w Watykanie w Rzymie, gdzie Clavigero Tour pozwala „otworzyć” Muzea Watykańskie z Master of the Keys i zobaczyć zabytki, takie jak Kaplica Sykstyńska, bez tłumów.

Konkluzja: wycieczka autokarowa typu „hop-on-hop-off” wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem, ale podróżni pragną przeżyć, które zdzierają kolejne warstwy odwiedzanego miejsca dzięki wciągającym, „wolniejszym” doświadczeniom, które również sprawiają, że czują się, cóż, trochę wyjątkowy.

Pakowanie ich wartości

Nawiązując do niedawnej relacji TravelPulse, Euromonitor poinformował niedawno, że „Wartości konsumenckie przenikają do każdego aspektu ich stylu życia, gdzie wybór podróży w coraz większym stopniu odzwierciedla zainteresowania, przekonania i postawy konsumentów. Oczekuje się, że oferty oparte na wartościach, takie jak sport, wellness i ekoturystyka, przewyższą standardowe pakiety w latach 2023-2027, przy średnim wzroście wartości o ponad 12% rocznie”.

Niemal na każdym etapie europejskiej podróży podróżni stają przed wyborem, a coraz więcej z nich wybiera marki i doświadczenia, które są zgodne z ich wartościami. Czasami będzie to organizator wycieczek, który otwarcie mówi o świadomości kulturowej i środowiskowej, innym razem może to być po prostu udział w wycieczkach, które wpływają na określoną społeczność w zdecydowanie pozytywny sposób.

Doskonałym tego przykładem mogą być podróżni, którzy cenią sobie wpływ na środowisko, wybierając podróż pociągiem i pozostając dłużej w jednym miejscu.

Warto przeczytać!  Pięć najpiękniejszych parków narodowych w Wielkiej Brytanii
Pociąg, Europa, kolej, Austria

Pociąg na malowniczej kolei Semmering w Austrii. (Zdjęcie za pośrednictwem Miroslava Volka / Flickr)

Renesans kolei jest prawdziwy

Wiele zrobiono na temat odrodzenia podróży koleją i nigdzie nie jest to bardziej synonimem podróży koleją niż Europa.

Ale czy liczby potwierdzają ten szum? Jasne, że na to wygląda.

Na ten temat Jody Bauer, analityk ds. badań w firmie Eurail, powiedziała: „Apetyt na podróżowanie pociągiem znacznie powraca, a podróżni wybierają wolniejszy sposób na odkrywanie wszystkiego, co Europa ma do zaoferowania. Wyraźnie to widzimy w Eurail, ponieważ nadal witamy rosnącą liczbę amerykańskich podróżnych, przewyższającą 2019 rok, a także wszystkie inne rynki zagraniczne. Dzięki rozwijającej się sieci kolejowej, ulepszonej infrastrukturze i nowym pociągom nocnym popularność europejskich podróży kolejowych z pewnością będzie rosła w nadchodzących latach”.

Według Long Haul Travel Barometer 2023, będącego inicjatywą Europejskiej Komisji ds. Podróży i Eurail BV, „podróżni ze Stanów Zjednoczonych wykazują coraz większe zainteresowanie podróżowaniem koleją podczas kolejnej europejskiej przygody. Wynika to z ogólnej przystępności cenowej, wygody, komfortu, bezpieczeństwa i elastyczności, które towarzyszą zwiedzaniu kontynentu pociągiem. Ponadto amerykańscy podróżnicy wymieniają zapotrzebowanie na powolne przygody jako jedną z 5 najważniejszych czynności podczas podróży zagranicznych, w pełni doświadczonych w podróżach koleją bez granic”

Innymi słowy, wszyscy podróżnicy są na pokładzie.

E-Wszystko

hulajnogi elektryczne. Rowery elektryczne. E-tuki. W dzisiejszych czasach wszystko idzie na elektryczność i wstrząsa sposobem, w jaki podróżni poruszają się po głównych europejskich miastach, a nawet zwiedzają okolicę.

W Alpach e-rowery otwierają drogę do kolarstwa górskiego tym, którzy w przeciwnym razie by to przegapili, aw metropoliach kontynentu e-hulajnogi i rowery ułatwiają odkrywanie dzielnic poza centrum miasta.

Warto przeczytać!  Flamingo podróżuje z pakietami wycieczek po Europie na rok 2023
Stare Miasto, nabrzeże, doki, Sztokholm, Szwecja, flaga

Waterfront na Starym Mieście w Sztokholmie z flagą narodową Szwecji na pierwszym planie. (zdjęcie z iStock/Getty Images Plus/f11photo)

Zmiany szerokości geograficznej

Po kilku letnich nagłówkach gazet o przyprawiających o ból głowy tłumach i wywołujących oparzenia słoneczne falach upałów w całej Europie, wydaje się, że zdrowa część podróżnych rozumie tę wskazówkę i kieruje się do miejsc, gdzie tłumy są rzadsze, a powietrze świeższe.

Lawless dodał: „Dla tych, którzy chcą przeżyć europejskie lato, unikając większych tłumów, obserwujemy rosnącą popularność ukrytych klejnotów, takich jak Norwegia, Malta i Finlandia. ”

Więcej dowodów na rezerwacje związane z pogodą można znaleźć w EF Go Ahead Tours, które odnotowało duży wzrost rezerwacji do miejsc w Europie ze znacznie łagodniejszym latem.

Przedstawiciel firmy powiedział niedawno TravelPulse, że „rezerwacje na przyszłe podróże do krajów skandynawskich wzrosły ponad dwukrotnie w ciągu ostatnich trzech miesięcy w porównaniu z rezerwacjami w tym samym okresie ubiegłego roku, a rezerwacje do krajów takich jak Wielka Brytania i Irlandia również znacznie wzrosły. ”

Ale nie chodzi o to, że ludzie podróżujący całkowicie rezygnują z cieplejszych miejsc, o nie, daleko im do tego, ale jeśli chodzi o niektóre z najgorętszych miejsc, takich jak Hiszpania, Portugalia i Włochy, wielu podróżnych przesuwa daty swoich podróży.

Jeśli chodzi o te kraje, EF Go Ahead odnotowuje „znaczący wzrost rezerwacji poza sezonem (chłodniejsze miesiące) w tych krajach, co wyraźnie sugeruje, że podróżni decydują się na poznanie tych klejnotów poza rekordowymi temperaturami lata”.

Jasne, wielu podróżnych będzie zmuszonych do szczytu sezonu ze względu na pracę lub szkołę, ale ci, którzy tego nie robią, robią wszystko, co w ich mocy, aby uniknąć najgorętszych warunków na kontynencie.

Tematy z tego artykułu do zbadania


Źródło