Marketing

Co marki muszą wiedzieć o marketingu twórców w 2024 r

  • 16 listopada, 2023
  • 5 min read
Co marki muszą wiedzieć o marketingu twórców w 2024 r


W stale zmieniającym się krajobrazie marketingu cyfrowego gospodarka twórców wyłoniła się jako potężna siła, zmieniająca sposób, w jaki marki łączą się z konsumentami. Niedawne badanie przeprowadzone przez LTK we współpracy z Radą ds. analityki detalicznej Uniwersytetu Northwestern podkreśla ogromny wpływ marketingu twórców, branży obecnie szacowanej na 21 miliardów dolarów.

Marki i sprzedawcy detaliczni inwestują bardziej niż kiedykolwiek w twórców, ponieważ dostrzegają kluczową rolę, jaką odgrywają w budowaniu marki na całej ścieżce marketingowej, od świadomości po rozważenie zakupu i konwersję. Oczekuje się, że marketerzy na całym świecie wydadzą w 2024 r. ponad 32 miliardy dolarów na marketing influencerów, a wydatki influencerów przewyższają obecnie tradycyjne inwestycje w reklamę, a 80% marek twierdzi, że zwiększyło budżety twórców w 2023 roku.

Aż 92% marek planuje zwiększyć swoje wydatki na twórców w 2024 r., a 36% planuje wydać na twórców co najmniej połowę całego swojego budżetu na marketing cyfrowy. Na pytanie, dokąd zmierzają ich środki marketingowe, marketing twórców i telewizja interaktywna plasują się na pierwszym miejscu pod względem ogólnego wzrostu inwestycji, pokonując kanały takie jak płatne wyszukiwanie i płatne media społecznościowe.

Warto przeczytać!  Jak Danone i Discover wspierają różnych wydawców

Badanie wykazało również, że środki są przenoszone z reklam cyfrowych na marketing twórców, ponieważ skala marketingu twórców okazała się bardziej efektywna w porównaniu z równoległym pomiarem wszystkich kosztów. W rzeczywistości 100% marek dużych opakowań i artykułów spożywczych stwierdziło, że twórcy przejmą większy procent budżetu lub większą rolę w strategiach marketingowych na 2024 rok.

Zaufanie twórców wpływa na decyzje zakupowe

Konsumenci z różnych branż zaczęli ufać twórcom przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Zdumiewające 73% pokolenia Z, 68% pokolenia milenialsów i 57% całej populacji kieruje się twórcami przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Ze względu na duże zaufanie, jakie twórcy zbudowali ze swoimi społecznościami, większość ankietowanych marek stwierdziła, że ​​konsumenci zwracają się do twórców najczęściej w porównaniu do reklam w mediach społecznościowych i celebrytów. Jeśli chodzi o reklamy w mediach społecznościowych, 95% marek CPG korzysta z treści generowanych przez twórców.

Marki doceniają wpływ twórców na całą ścieżkę

Twórcy stali się cennymi aktywami dla marek, zdolnymi wywrzeć znaczący wpływ na biznes. Badanie pokazuje, że marki wykorzystują twórców do wspierania różnych strategii, w tym zwiększania liczby ponownych zakupów i wielkości koszyka, zwiększania rozpoznawalności marki i produktu, zwiększania zainteresowania nowych odbiorców, wspierania lojalności i zwiększania retencji. Ponieważ zaufanie konsumentów do twórców odgrywa kluczową rolę, ponad połowa marek modowych i 45% marek kosmetycznych zgłosiła, że ​​twórcy poprawili postrzeganie swoich marek.

Warto przeczytać!  WinTech Digital przedstawia najlepszą mieszankę marketingową, która napędza zrównoważony, długoterminowy wzrost biznesu