Marketing

Co marki muszą zrozumieć na temat wagi mediów społecznościowych?

  • 7 listopada, 2023
  • 5 min read
Co marki muszą zrozumieć na temat wagi mediów społecznościowych?


Poniżej znajduje się gościnny występ Amy Luca, wiceprezes wykonawczy i globalna szefowa mediów społecznościowych w Media.Monks. Opinie są własnością autora.

Jeden tweet Kylie Jenner może potencjalnie zatopić Twoje akcje – nawet jeśli Twoja marka jest tak masowa jak Snapchat – a jeden post wpływowej osoby może wywołać bojkot. Wystarczy spojrzeć na Bud Light, który odnotował znaczny spadek sprzedaży po negatywnej reakcji konserwatywnych komentatorów po powiązaniu marki z transpłciowym influencerem Dylanem Mulvaneyem. Niezależnie od tego, jak szlachetne są intencje Twoich treści w mediach społecznościowych lub ugruntowana reputacja Twojej marki, może ona łatwo stać się przedmiotem kontrowersji, jeśli strategia i realizacja nie zostaną odpowiednio potraktowane.

Fakt jest taki, że żyjemy obecnie w czasie, gdy nieustanne wojny kulturowe spowodowały wśród publiczności pewien stopień zmęczenia rzecznictwem – wyczerpanie, które według przewidywań będzie narastać w miarę zbliżania się wyborów w USA w 2024 roku. Chociaż należy uwzględnić wysiłki marek na rzecz większej integracji, sposób, w jaki do tego podchodzą, jest równie ważny.

Jesteśmy zaznajomieni z platformami społecznościowymi od dwudziestu lat, ale w miarę współpracy z coraz większą liczbą marek zdałem sobie sprawę, że wiele z nich wciąż trzyma się przestarzałych koncepcji — takich jak wiara, że ​​organizacja może utrzymać strategię społeczną niezależną od działań marketingowych. strategia. Są one ze sobą nieodłącznie powiązane i marketerzy muszą to zrozumieć, jeśli ich celem jest tworzenie treści społecznościowych, które są spójne, istotne i faktycznie znaczące dla celów, które promują ich marki.

Warto przeczytać!  DWR wprowadza nowe propozycje dla projektantów

Zatem w obliczu tak niestabilnego dyskursu internetowego i poczucia zmęczenia, co marki mogą zrobić, aby zachować aktualność i wierność swoim celom społecznym, nie zwiększając przy tym zmęczenia?

Musimy ponownie przemyśleć strategię i zarządzanie

Jeśli siła pojedynczego wpisu w mediach społecznościowych może albo umocnić markę jako pozytywną siłę, albo doprowadzić do jej upadku, konieczne jest, aby marketerzy, dyrektorzy generalni i wszyscy pośrednicy zdali sobie sprawę, że media społecznościowe nie są jedynie peryferyjnym aspektem ich działań marketingowych. Reputacja marki, wartość dla akcjonariuszy i potencjał wzrostu są bezpośrednio powiązane z tym, jak marka jest postrzegana w mediach społecznościowych.

Dlatego marki powinny traktować swoją strategię społeczną jako integralną część strategii biznesowej i wspierać ją solidnym modelem zarządzania. Bez połączenia mediów społecznościowych z innymi inicjatywami, takimi jak kampanie reklamowe, PR i marketing oparty na doświadczeniach, dostarczenie jednolitego i spójnego przekazu marki staje się wyzwaniem.

Podobnie ustalenie jasnych wytycznych, procesów i kontroli regulujących działania marki w mediach społecznościowych pozwoli Ci lepiej zarządzać jej obecnością. Pytania, które zawsze zadaję klientom, obejmują: Jakie są konkretne role i obowiązki przypisane każdemu członkowi zespołu? Czy identyfikacja wizualna i ton głosu są zgodne z wartościami marki? Jakie są etapy sprawdzania i zatwierdzania treści w mediach społecznościowych przed ich publikacją?

Warto przeczytać!  Mieszanka marketingowa McCafe i 4P (aktualizacja 2023)

To, w połączeniu z odpowiednimi kwestiami dotyczącymi zgodności i jasną procedurą zarządzania kryzysowego, pomoże Ci zminimalizować ryzyko i złagodzić wszelkie potencjalne szkody dla reputacji. Poświęć chwilę na ponowne przejrzenie swojego podręcznika i wprowadzenie niezbędnych aktualizacji, aby upewnić się, że obejmuje on wszystkie te aspekty.

Radosna treść: antidotum na zmęczenie aktywizmem

Wartości marki mają znaczenie, to oczywiste. Według danych z badania GLAAD Accelerating Acceptance 70% dorosłych osób niebędących LGBTQ+ zgadza się, że firmy powinny publicznie wspierać społeczność LGBTQ+ poprzez reklamę i sponsoring, a także praktyki zatrudniania. Ludzie chętnie opowiadają się za markami, które naprawdę dbają o kwestie, które uważają za ważne, i są niezwykle świadomi tych, którzy nie stosują się do tego, co głoszą – a raczej tego, co radzą innym. Powiedzmy sobie jasno: głoszenie to jedyna rzecz, której powinieneś unikać.

Niestety, granica pomiędzy sojuszem a głoszeniem jest rzeczywiście delikatna. Starając się wspierać swoje społeczności, marki mogą przejść od autentycznego wspierania ważnych celów do niezamierzonego sprawiania wrażenia zadufanych i nieszczerych. W rezultacie widzowie są zmęczeni i przytłoczeni, tęskniąc za przestrzeniami schronienia pośród szalejących wojen kulturowych.

Warto przeczytać!  Conn's: Wciąż słabe trendy i niejasne prognozy (NASDAQ: CONN)


Źródło