Filmy

Co mówią krytycy

  • 9 sierpnia, 2024
  • 6 min read
Co mówią krytycy


Lionsgate jest Pogranicza trafi do kin 9 sierpnia, ale embargo na recenzje filmu zostało zerwane już w czwartek, a wczesne reakcje krytyków były fatalne.

Adaptacja popularnej serii gier wideo Gearbox Software w wersji live-action, film Eli Rotha rozgrywa się na planecie Pandora i opowiada historię bandy outsiderów. W filmie grają Cate Blanchett, Kevin Hart, Ariana Greenblatt i Jamie Lee Curtis, a Jack Black użycza głosu dowcipnemu robotowi.

W czwartek wieczorem witryny agregujące recenzje miały druzgocące oceny Pogranicza. Na Rotten Tomatoes film uzyskał zaledwie 6 procent na podstawie 45 recenzji. Na szczęście ocena publiczności na Rotten Tomatoes jest wyraźnie wyższa i wynosi 51 procent. Na Metacritic ocena krytyków wyniosła 29 na podstawie 23 recenzji, a na Letterboxd, gdzie użytkownicy wystawili ocenę Pogranicza ocena 2.1/5.

Poniżej znajdują się najważniejsze fragmenty najpopularniejszych wczesnych recenzji.

W swojej negatywnej recenzji dla Reporter z Hollywood, David Rooney pisze, że „wielką tajemnicą [with Borderlands] tak hałaśliwy, nic nie znaczący film trafił do obsady”. David skupia się na tym, co poszło nie tak z filmem, podkreślając duże zmiany w trakcie produkcji. „Uczciwie rzecz biorąc, projekt, na który podpisali się Blanchett i inne duże nazwiska, prawdopodobnie wyglądał trochę inaczej, biorąc pod uwagę liczbę rąk scenarzystów, przez które przeszedł. Najbardziej znaczący z nich należał do Craiga Mazina, współtwórcy i współscenarzysty Ostatni z nasktóry podobno postanowił usunąć swoje nazwisko z projektu. Ostatecznie autorami scenariusza zostali Roth i debiutant Joe Crombie, spekulując, że ten drugi jest pseudonimem.”

Warto przeczytać!  Moana wydaje się bardziej dorosła na nowo opublikowanym zdjęciu z kontynuacji animacji Disneya

W recenzji z zerową liczbą gwiazdek w Nowy Jork Postpisze to Johnny Oleksinski Pogranicza jest poważnym błędem aktora kalibru Cate Blanchett. „Gdybym był dwukrotnym zdobywcą Oscara, zatrudniłbym zespół, który pracowałby 24 godziny na dobę, aby usunąć wszelkie wzmianki o tym filmie z Internetu. Film jest aż tak żenujący” — pisze Oleksinski. Krytyk nie był poruszony na żadnym poziomie, pisząc, że „wszystko w Pogranicza jest przerażające: aktorstwo, scenariusz, reżyseria, scenografia.”

Jake Kleinman, piszący dla Odwrotnośćbył równie miażdżący Pogranicza„Motywacje nie mają większego znaczenia, postacie są cienkie jak papier, a fabuła rozwija się z prędkością gracza, który szybko klika w dialogi, aby przejść do następnego poziomu” — pisze Kleinman. Dodaje: „Z drugiej strony nie da się obsadzić Cate Blanchett w roli gwiazdy w epickim filmie akcji i nie sprawić, aby oglądanie go było choć trochę zabawne; a w epoce CGI, Pogranicza dostaje punkty za stworzenie żywego, postapokaliptycznego otoczenia. Szkoda tylko, że wszystko się sumuje Strażnicy Galaktyki z gorszymi żartami.”

W swojej recenzji dla Codzienna Bestiazirytowany Nick Schager rozpoczyna swój artykuł słowami: „Cate Blanchett, co robisz?” Po serii świetnych adaptacji gier wideo Schager jest przekonany, że passa ta zakończy się Pogranicza„Gry Gearbox Software były lekkie pod względem fabuły i ciężkie pod względem akcji, a Roth podwaja tę formułę, co prowadzi do monotonnych rezultatów” — pisze Schager. „Brakuje im głębi emocjonalnej, kreatywności narracyjnej i dowcipnego humoru uwielbianych przez Jamesa Gunna [Guardians of the Galaxy]„Wielkobudżetowe przedsięwzięcie Rotha napędzane jest wyłącznie zapożyczonymi pomysłami i nudną realizacją, co powoduje, że film ten kończy się spektakularnym fiaskiem”.

Warto przeczytać!  „Występ Sharmin Segal w Heeramandi był jednokolorowy”: współpracownik Jason Shah wspomina Sanjaya Leelę Bhansali, który prosił ją, aby „grała od serca” na planie | Wiadomości z Bollywoodu

Pisanie w New York TimesAmy Nicholson rozpoczyna swoją recenzję od pytań dotyczących współautora Pograniczasugerując, że bałagan w filmie w dużej mierze wynikał z problemów produkcyjnych. Nicholson unika całkowitego krytykowania filmu, ale i tak jest rozczarowany. „Można dostrzec żarty, ale większość z nich nie trafia. Mimo to, jeśli się przymruży oczy, można dostrzec kilka fajnych elementów konstrukcyjnych” — pisze Nicholson, dodając, że Blanchett była jednym z niewielu atutów: „Dwukrotna laureatka Oscara znosi nonsens, prezentując się jak wojowniczka na kiczowatym plakacie propagandowym”.

W recenzji, którą można by określić jako mieszaną, ImperiumDan Jolin z „The New York Times” pisze, że film wypada słabo w porównaniu z Strażnicy Galaktykiale oddaje „część” magii trylogii MCU. Jednak ogólnie rzecz biorąc, scenariusz nie działa. „Roth i współscenarzysta Joe Crombie nie mają ani dowcipu, ani mądrości Gunna. Żarty są nieświeże („Jestem zaprogramowany na humor, więc będę to traktować jako dowcipne przekomarzanie się”, ćwierka irytująco bezczelny robot, któremu głosu użyczył Jack Black), dążenie do rezonansu emocjonalnego wydaje się naciągane (Lilith Blanchett ma problemy z mamą, wiecie), a dynamika grupy jest niezrównoważona”.

W innej mieszanej recenzji, KoliderTaylor Gates czuł Pogranicza miał kilka pozytywów, w tym występy Ariany Greenblatt, Jacka Blacka i Jamie Lee Curtis, ale ostatecznie wady obniżają ocenę filmu.Pogranicza jest w swej istocie filmem akcji i przygody i niewątpliwie spełnia oczekiwania w tym względzie. Akcja — zwłaszcza walka wręcz i bardziej akrobatyczna choreografia walki — to istna eksplozja”, pisze Gates. „Film cierpi również pod względem tempa. Nie zrozumcie mnie źle, miło jest mieć film trwający znacznie krócej niż dwie godziny — czego większość filmów w dzisiejszych czasach nie robi — ale szybkość, z jaką rozwiązywane są wątki fabularne, wydaje się pospieszna, a nie wydajna, szaleńcze tempo poświęca przejrzystość oraz bardzo potrzebne napięcie i stawkę”.

Warto przeczytać!  „Inside Out 2” napełnia Disneya radością, nawet jeśli krytycy wojny kulturowej „zbyt obudzeni” pozostają wściekli

Pomimo oceny 2/5, StrażnikJesse Hassenger poczuł Pogranicza był bałaganem. Hassenger pochwalił Blanchett za próbę wzniesienia się ponad materiał. „Blanchett, ubrana w błyszczący strój i z burzą jaskrawoczerwonych włosów, zasługuje na uznanie za to, że nie cofnęła się przed zadaniem tak bardzo poniżej jej możliwości. Zamiast przewracać oczami jak Dakota Johnson, próbuje się przez to przecisnąć – nie do końca skutecznie, częściowo dlatego, że materiał naprawdę zaczyna się trząść przed osiągnięciem połowy”. Niestety, Hassenger uważa, że ​​film tak naprawdę nie wie, czym jest: „Z młodzieńczym humorem, szybkim tempem i niepewnym podejściem do dorosłych uczuć, Pogranicza kończy się niczym więcej niż filmem dla dzieci, który jest zbyt brutalny, by dzieci mogły go oglądać.”


Źródło