Marketing

Co najmniej siedem kanałów w miksie marketingowym Best Western

  • 16 kwietnia, 2024
  • 7 min read
Co najmniej siedem kanałów w miksie marketingowym Best Western


Według Chrisa Bowlinga, szefa marketingu cyfrowego i handlu elektronicznego w Best Western Hotels (BWH) GB, hotele muszą w swoich strategiach marketingowych wykorzystywać połączenie co najmniej siedmiu różnych platform, aby wpłynąć na sprzedaż.

Przemawiając na Międzynarodowym Forum Technologii Hotelarskich (IHTF) w Barcelonie, Bowling wskazał na różnorodność miejsc pracy i stylów, które pojawiły się po pandemii, dodając, że wraz ze zmianą stylu życia klientów muszą też zmieniać się strategie marketingowe hoteli.

Bowling skomentował: „Świat bardzo się zmienił w ciągu ostatniej dekady”, porównując osobę dojeżdżającą do pracy w biurze z osobą pracującą w domu. Zasugerował, że ci pierwsi mogą słuchać podcastów w drodze do pracy, drudzy zaś mogą przeglądać media społecznościowe przed rozpoczęciem dnia pracy.

„Nie można skupiać się tylko na jednym z tych kanałów” – stwierdził Bowling. „Nauka pokazała, że ​​aby mieć wpływ na sprzedaż, musisz znajdować się w co najmniej siedmiu różnych punktach kontaktu”.

Jednak różne media oferują różne poziomy efektywności. Według ekspertów ds. marketingu Lesa Bineta i Petera Fielda telewizja odnotowuje najwyższy średni wzrost efektywności marketingu na poziomie 29%, ale jest też najdroższa. Na kolejnych miejscach znajdują się outdoor z 20% udziałem, radio z 17% i prasa z 15%.

Bowling zauważa jednak, że marki muszą znaleźć dla siebie odpowiednią, konkretną mieszankę.

Uzyskaj dostęp do najbardziej wszechstronnych profili firm na rynku, obsługiwanych przez GlobalData. Zaoszczędź godziny badań. Zdobądź przewagę konkurencyjną.

Profil Firmy – bezpłatna próbka

Wkrótce otrzymasz wiadomość e-mail dotyczącą pobierania

Jesteśmy pewni wyjątkowej jakości profili naszych firm. Zależy nam jednak na tym, abyś podjął jak najbardziej korzystną dla swojego biznesu decyzję, dlatego oferujemy bezpłatną próbkę, którą możesz pobrać przesyłając poniższy formularz

Przez GlobalData

Warto przeczytać!  Jak zaangażowanie konsumentów Breezera zyskuje na popularności dzięki ruchowi hip-hopowemu


Warto przeczytać!  Focal Exposure ujawnia prostą strategię pomagającą firmom przyciągnąć więcej obserwujących na Instagramie






Odwiedź naszą Politykę prywatności, aby uzyskać więcej informacji na temat naszych usług, sposobu, w jaki możemy wykorzystywać, przetwarzać i udostępniać Twoje dane osobowe, w tym informacje o Twoich prawach w odniesieniu do Twoich danych osobowych oraz o tym, jak możesz zrezygnować z subskrypcji przyszłych komunikatów marketingowych. Nasze usługi są przeznaczone dla abonentów korporacyjnych i gwarantujesz, że przesłany adres e-mail jest Twoim firmowym adresem e-mail.

„Musisz ustalić, co jest najlepsze dla Twojej firmy” – powiedział, podając jako przykład podejście BWH. W 2022 roku spółka skupiła się przede wszystkim na telewizji, wkładając większość swoich pieniędzy do jednej „puli”. Jednak w tym roku firma zdecydowała się na bardziej zróżnicowane podejście, chcąc „uderzyć ludzi z wielu stron”. Przeniosła swoją uwagę na reklamę outdoorową i radio wspierane marketingiem internetowym, co Bowling scharakteryzował jako: „Naprawdę fajne połączenie oglądania materiałów wizualnych i słuchania przesłania”.

Warto przeczytać!  Prognozy: jak liderzy dostosują się do zmian, aby zwiększyć skuteczność marketingu w 2023 r

Kontynuował: „Aby wywrzeć wpływ, potrzebujemy wielu wyświetleń reklam. Jedna do dwóch może sprawić, że ktoś zwróci uwagę, trzy do dziesięciu ekspozycji reklam może zmienić postrzeganie Twojej marki, ale plus 10 oznacza, że ​​ktoś faktycznie podejmie działanie – wtedy ktoś może wejść na Twoją witrynę i dokonać rezerwacji.

Choć Bowling przyznał, że znalezienie odpowiedniego zestawu platform marketingowych niekoniecznie jest proste, zauważył, że sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe mogą znaleźć miejsce w sektorze marketingu hotelowego.

BWH używa już Robyn firmy Meta do analizy swoich danych marketingowych, wprowadzając dane dotyczące różnych kanałów marketingowych, kosztów, zasięgu, częstotliwości i kliknięć. Analizując dane, model jest w stanie obliczyć zwrot z inwestycji, oferując wgląd w to, które kanały okazują się najbardziej efektywne. Z biegiem czasu dane te będą podstawą wyboru platform przez firmę w ramach jej mieszanej strategii marketingowej.

„Wdrożenie jest trudne i prawdopodobnie będziesz potrzebować specjalisty ds. danych, aby nad tym popracować” – ostrzegł Bowling, ale dodał, że jest to przydatne: „Jeśli firmy takie jak Meta i Google zaangażują się za pośrednictwem Robyn i Meridian modeli, to trend, który pozostanie. To będzie trwało długo.”



Źródło