Marketing

Co przyniesie przyszłość współczesnym marketerom

  • 8 czerwca, 2023
  • 6 min read
Co przyniesie przyszłość współczesnym marketerom


Dar es Salaam. Ponieważ technologia i rozwój cyfrowy wpływają na prawie każdą sferę życia, nieuniknione jest, że zakłócenia doprowadzą do rozmów o utrzymaniu i zdolnościach adaptacyjnych.

W świecie reklamy i marketingu ewolucja i rewolucja były odczuwalne na całym świecie. Ale w jakim stopniu technologia wpłynęła na tę dziedzinę, w której widoczność tworzy percepcję i buduje sympatię do marki, wpływając w ten sposób na wybory dokonywane przez konsumentów?

The Citizen niedawno spotkał się z panią Beatrice Nyamari, dyrektor zarządzającą Smart Codes, firmy, która szczyci się tym, że jest jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie w dziedzinie reklamy i marketingu w Tanzanii. Rozmowa odbyła się w kontekście szczytu marketerów w 2023 r., zwanego Tanzania Digital Summit, pod hasłem „Przyszłość to fuzja”.

To z tej koncepcji mieszania dwóch kontrastujących rzeczywistości wynika potrzeba skupienia się na tym, co nas czeka w dziedzinie komunikacji marki.

Pani Nyamari, obywatelka Kenii, określa się jako mistrzyni innowacji marketingowych. Kiedy rozmawialiśmy z nią zaraz po tym, jak została nominowana na najwyższe stanowisko w Smart Codes w 2022 roku, powiedziała, że ​​jedną z rzeczy, które wpłynęły na jej przyjęcie nowego wyzwania, była pasja do innowacji i ścieżka, którą obrała jej nowy pracodawca biorąc pod tym względem. „Smart Codes jest na drodze do wprowadzania innowacji w celu powstrzymania zmian w komunikacji marki za pomocą innowacyjnych rozwiązań” — powiedziała.

Pani Nyamari, jakkolwiek zorientowana na przyszłość i wyprzedzająca swoje czasy, nadal znajduje znaczenie w elementarnych sposobach komunikacji marki. Swoje rozumowanie uzasadnia podkreślając podstawową rolę działań firm reklamowych i marketingowych. „Agenci dostarczają konsumentom kontekst na podstawie tego, co nazywamy briefami od klientów lub projektów, nad którymi pracują dla określonej grupy odbiorców. Tak więc, w zależności od grupy docelowej, o tym, dokąd się udasz, decyduje mieszanka mediów” – wyjaśnia.

Pani Nyamari mówi, że media mix to mieszanka tradycyjnych mediów lub tak zwanych „mediów offline” i mediów cyfrowych, wszystkie zintegrowane w celu stworzenia jednego doświadczenia.

„Nie możemy z całą pewnością powiedzieć, że jeden umrze z powodu drugiego. Dane rynkowe pokazują, że tradycyjne media wciąż są kluczowe, ale media cyfrowe rozwijają się i dlatego ważna jest dla nas fuzja, bo jedno bez drugiego nie może żyć, a to jest uzasadnione trendami rynkowymi – mówi.

Ekspert ds. marketingu podkreśla następnie kluczową rolę komunikacji marki i to, czego oczekuje się od agencji. „Mamy pokierować klientów w kierunku, który jest ważny w realizacji ich celów. To cel określa miejsce, w którym wylądujesz” — wyjaśnia. Ale to, co należy wziąć pod uwagę przed podjęciem decyzji o połączeniu mediów cyfrowych i tradycyjnych, mówi, to wiedza o tym, kim jest konsument i zrozumienie, czego chce.

Aby fuzja mediów tradycyjnych i cyfrowych przebiegała bezproblemowo, potrzebna jest integracja cyfrowa, która rozszerzyłaby dostęp do internetowych kanałów komunikacji nawet w odległych częściach Tanzanii. W tym celu rząd w ostatnich latach zintensyfikował wysiłki na rzecz zwiększenia penetracji cyfrowej, czy to poprzez budowę krajowej szerokopasmowej sieci szkieletowej ICT (NICTBB), czy sprzedaż widma na aukcjach, która umożliwia firmom telekomunikacyjnym oferowanie częstotliwości wielopasmowych, które zwiększają prędkość internetu, zmniejszają koszty, służyć większej liczbie Tanzańczyków i przyspieszyć integrację cyfrową.

Warto przeczytać!  Poleganie na przejęciu większościowego pakietu udziałów w Lotus Chocolate, Marketing & Advertising News, ET BrandEquity

„Największym punktem kontaktu dla konsumentów w Tanzanii jest telefon komórkowy, zanim jeszcze przejdziemy do rzeczy takich jak tablety. Kiedy więc mówimy o telefonach komórkowych, nie możemy nie wspomnieć o penetracji telefonów komórkowych. Kiedy spojrzymy, ile osób ma smartfony w porównaniu z telefonami stacjonarnymi, zdasz sobie sprawę, że jeszcze tam nie jesteśmy” – mówi Nyamari.

Mówi, że być może istnieje potrzeba, aby operatorzy sieci komórkowych i rząd opracowali plan akwizycji telefonii komórkowej, który umożliwi konsumentom dostęp do zaawansowanych technologicznie usług, takich jak 5G. „Trzeba zadbać o to, by telefony były faktycznie dostępne dla użytkowników”, mówi Nyamari, wierząc, że tylko tak możemy zacząć mówić o zintegrowanej, szybszej drodze do cyfrowego rozwoju. „Musimy sprawić, by telefony były wystarczająco tanie, aby mogły dotrzeć nawet do ludzi na obszarach wiejskich” – powtarza pani Nyamari.

Dzieląc się spostrzeżeniami rynkowymi na temat trendów w przestrzeni reklamowej i marketingowej Tanzanii, pani Nyamari szybko zwraca uwagę na sztuczną inteligencję (AI).

„Nie możemy uciec od rozmowy AI. Od jakiegoś czasu mamy sztuczną inteligencję; dopiero teraz marketerzy mają do niego dostęp w celu rozwoju swoich kampanii marketingowych. Ci, którzy szybko dostosują się do korzystania ze sztucznej inteligencji, będą czerpać korzyści z produktywności, działać szybciej i szybciej osiągać swoje cele” – mówi Nyamari.

Niektóre z korzyści płynących z używania sztucznej inteligencji, jak mówi pani Nyamari, to możliwość szybszego uzyskiwania danych o konsumentach, co umożliwia wykorzystanie tych spostrzeżeń do znacznie szybszej zmiany planu marketingowego.

Chociaż Tanzania jest już na szczycie światowych trendów, pani Nyamari uważa, że ​​niewykorzystany potencjał tkwi w analityce predykcyjnej, która jest gałęzią zaawansowanej analityki, która przewiduje przyszłe wyniki na podstawie danych historycznych w połączeniu z modelowaniem statystycznym, technikami eksploracji danych i maszynowymi uczenie się.

Patrząc w przyszłość, partnerstwo pozostaje kluczowe dla sukcesu komunikacji marki. Firma Smart Codes, która obecnie identyfikuje się jako firma hybrydowa, niedawno nawiązała współpracę partnerską z globalną firmą zajmującą się danymi, analizami i konsultingiem, Kantar.

„Kantar oprowadził nas po niektórych trendach z perspektywy mediów. Niektóre z kluczowych trendów są takie, że w obecnej formie tradycyjne media nadal królują w Afryce, ale jeśli chcesz skutecznie dostarczać treści w Tanzanii w obecnym kształcie, Facebook jest obecnie najlepszą platformą ze względu na skuteczność jego konwersji stawki” – mówi pani Nyamari.


Źródło