Marketing

Co robić, a czego nie robić przy budowaniu markowego podcastu

  • 27 stycznia, 2023
  • 6 min read
Co robić, a czego nie robić przy budowaniu markowego podcastu


Nadjya Ghausi, CMO ds Opisz. Pracuję nad ułatwieniem wszystkim tworzenia i edytowania materiałów audio i wideo.

Od Instagrama po YouTube, od internetu po podcasty, treści związane z marką są wszędzie, gdzie spojrzymy. Treści związane z marką to wszelkiego rodzaju treści, które firma umieszcza we wszechświecie, aby edukować i podnosić markę w odniesieniu do tematów, na których jej zależy. Co to nie jest? Reklama. W rzeczywistości jest daleko od tego. Dzięki markowym treściom współczesne marki stają przed wyzwaniem osiągnięcia równowagi między byciem znanym z tego, z czego chcą być znane, a budowaniem autentycznego połączenia z odbiorcami.

Jednak markowe treści wykraczają poza tradycyjne rozumienie tego, w jaki sposób ludzie obecnie konsumują informacje. Ponieważ branża podcastów nadal się rozwija, obserwujemy znaczącą zmianę w kierunku firm włączających markowe podcasty do swojej mieszanki marketingowej — od Trader Joe’s i Slack po Atlassian i Lockheed Martin. (Ujawnienie: firma Lockheed Martin używa produktu mojej firmy do edycji podcastów.)

Markowe podcasty łączą Twoją firmę z użytkownikami, klientami i entuzjastami, a ostatecznym celem jest budowanie świadomości marki i nowych odbiorców. W słowach tego Szybka firma artykuł, markowe podcasty to markowe treści, które tak naprawdę ludzie chcieć słuchać. Z biegiem lat markowe podcasty przekształciły się w rozszerzenie marki kultury firmy — stanowiąc dla organizacji drogę do zaprezentowania przykładu i pomysłów, które firma stara się powiązać ze swoją marką.

Uczestniczyłem w panelu na konferencji HubSpot Inbound 2022 i zainspirowała mnie dyskusja o budowaniu markowego podcastu i o tym, jak marki mogą sprawić, że odniosą sukces. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o rezonansowych wynosach, które uznałem za najbardziej przydatne.

Warto przeczytać!  4. szczyt współpracy energetycznej w Tanzanii

Dlaczego markowy podcast?

Wyjaśnijmy jedną rzecz: markowe podcasty są nie w celach reklamowych. Intencja stojąca za budowaniem markowego podcastu powinna opierać się na rozszerzeniu marki firmy, a nie na autopromocji. Około 62% Amerykanów w wieku co najmniej 12 lat słuchało podcastów — więc zrozumiałe jest, dlaczego marki tak chętnie budują komunikaty reklamowe w swoich podcastach. Ale to nie powinno być intencją; firmy powinny chcieć rozwijać z czasem silne więzi z ludźmi, którzy są pasjonatami rzeczy, na których marce zależy najbardziej.

Czemu? Ponieważ prawdziwą supermocą podcastu jest jego zdolność do nawiązywania długotrwałych relacji ze słuchaczami. Sprowadza się to do natury Czemu ludzi słucha podcastów: intymność, autentyczność i opowiadanie historii. Słuchacze chcą się bawić, uczyć się czegoś, czego wcześniej nie znali, słuchać tematów, które ich interesują, a co najważniejsze, czuć towarzystwo i poczucie połączenia z podcastem, który decydują się włączyć do swojego codziennego życia.

Jeśli podcast opowiada świetną historię, czas trwania odcinka od początku do końca daje ludziom poczucie spełnienia i satysfakcji. Słuchacze mogą współtworzyć wraz z gospodarzem podcastu, wizualizując historię, której słuchają. Dzięki tej przekonującej narracji markowe podcasty angażują ludzi w zupełnie inny sposób niż w przypadku przekazu reklamowego.

Jako ludzie wszyscy jesteśmy zaprogramowani, aby znaleźć znaczenie w dźwięku. Od początku naszego życia uczono nas, że brzęczenie pszczoły lub syk węża zwykle oznacza niebezpieczeństwo. Rozumiemy również, nawet nie patrząc na kogoś, po uchwyceniu jego głosu, jeśli ma się śmiać lub płakać. Te przykłady ilustrują, jak wrodzony jest ten rodzaj połączenia między ludźmi a naszym rozumieniem dźwięku.

Warto przeczytać!  Grupa Goodway rozszerza pozycję lidera dzięki strategicznym zatrudnieniom w mediach detalicznych, agencjach i jednostkach biznesowych i mediach po stronie marki

Wreszcie, markowe podcasty mogą być bardzo komplementarne w stosunku do innych kanałów, z którymi firmy już współpracują w swoim miksie marketingowym. Daje firmom możliwość dotarcia do nowych odbiorców sieciowych przy jednoczesnym budowaniu dalszej lojalności i świadomości marki.

Jakie wyzwania wiążą się z tworzeniem odnoszącego sukcesy markowego podcastu?

Blokady na wyłączność mogą wystąpić, gdy interesariusze zaangażowani w tworzenie podcastu nie są po tej samej stronie. Typowe opinie dotyczą rozszerzenia marki, a nie reklamy (na przykład: Gdzie jest mowa o naszym produkcie w tym odcinku? Dlaczego wiceprezes naszej firmy nie jest gospodarzem tego podcastu? Czy możemy sprawić, by nasz znak słowny był tak duży jak tytuł?).

Dlatego niezwykle ważne jest upewnienie się, że wszyscy zaangażowani zgadzają się co do tego, co jest potrzebne, aby markowy podcast odniósł sukces — mniej sprzedaży i więcej wartości.

Jeśli firma tworzy markowy podcast, który jest po prostu wielką reklamą, może nakłonić ludzi do wysłuchania jednego odcinka, ale ostatecznie rujnuje szansę na zbudowanie prawdziwego połączenia z publicznością – do czego zasadniczo służą podcasty. Stwórz markowy podcast unikatowy dla wartości Twojej organizacji, aby zaoferować odbiorcom coś, co może im zapewnić tylko Twoja firma. Myśl niestandardowo.

Które markowe podcasty robią to dobrze?

Wiele firm, które dobrze robią markowe podcasty, uważa je za bardzo skuteczne narzędzie w swoim miksie marketingowym. Niektórzy mają kultowych zwolenników, podczas gdy inni wypuścili tylko dwa odcinki i nigdy więcej nie wyprodukowali kolejnego programu.

Warto przeczytać!  Beacon Media Group • Książka z zabawkami

Niektóre z najlepszych markowych podcastów, które naprawdę trafiły w dziesiątkę, jeśli chodzi o budowanie rozszerzenia marki za pomocą treści opartych na wartościach, to podcast „Teamistry” firmy Atlassian, podcast A16z, podcast „Hypnopolis” BMW i „Inside Trader Joe’s” Tradera Joe. (Ujawnienie: agencja reklamowa BMW i A16z korzystały z produktu mojej firmy.) Każdy z tych markowych podcastów ma znaczenie nie tylko dla jego własnych odbiorców, ale także dla nowych słuchaczy, którzy decydują się na dostrojenie się do „dlaczego” stojącej za marką, która jest przedmiotem ogólnego zainteresowania. Te podcasty prezentują szereg tematów, od prawdziwych historii o dobrze funkcjonujących zespołach po to, co sezonowe i ekscytujące, aby sprawdzić podczas następnej wizyty w TJ’s.

Kluczowe wnioski, które należy wziąć pod uwagę podczas tworzenia markowego podcastu

Od samego początku wiedz, co chcesz, aby Twój markowy podcast osiągnął dla Twojej firmy i wykorzystaj siłę swojego medium.

Wyróżnij swój markowy podcast, angażując wszystkie wartości swojej firmy w sposób, który zachwyci odbiorców.

Określ najlepszy format podcastu swojej marki. Podczas gdy audiocentryczny był historycznie dominującym formatem podcastów, znaczna liczba nowych podcastów zaczyna się od wideo.

I wreszcie, bądź autentyczny w stosunku do swojej marki i słuchaczy.


Forbes Communications Council to społeczność przeznaczona wyłącznie dla osób zarządzających odnoszącymi sukcesy public relations, zajmującymi się strategią medialną, agencjami kreatywnymi i reklamowymi. Czy kwalifikuję się?



Źródło