Co się dzieje – The Hollywood Reporter
Warner Bros. Discovery spotkało się w 2022 roku z krytyką za wycofanie gotowych filmów i seriali — najbardziej niesławny Dziewczyna nietoperz movie — i usunięcie niektórych starszych tytułów z platformy streamingowej HBO Max. Jak się okazuje, firma mogła wyprzedzać konkurencję.
Nowa fala cięć kosztów w innych firmach, od Disneya po AMC Networks, sprawiła, że dyrektor finansowy WBD, Gunnar Wiedenfels, wydawał się proroczy.
„Otrzymaliśmy wiele opinii publicznej na temat niektórych odpisów treści, które podjęliśmy, co jest odzwierciedleniem branży, która poszła za burtę i która wpadła w szał wydatków”, powiedział Wiedenfels na konferencji Citibank 5 stycznia. „Zgoliliśmy wiele nadmiaru w zeszłym roku i myślę, że jest to coś, przez co wszyscy inni w branży będą przechodzić. Wychodzimy z irracjonalnego okresu nadmiernych wydatków z bardzo ograniczonym naciskiem na zwrot z inwestycji i myślę, że inni będą musieli wprowadzić pewne korekty, które, szczerze mówiąc, mamy już za sobą”.
AMC Networks była szczególnie agresywna w ograniczaniu, rezygnując z już zamówionych drugich sezonów dramatu prawniczego 61 ulica i seriali science-fiction Księżycowa Przystań i uchylenia zamówień serii dla Demaskus oraz Zaproszenie na ognisko. Komedia science-fiction Demaskus oraz 61 ulica zakończyli już produkcję w swoich sezonach, podczas gdy Zaproszenie na ogniskoz Tatianą Maslany w roli głównej, był w trakcie kręcenia.
Ruchy pojawiają się, gdy AMC Networks szuka do 400 milionów dolarów odpisów na programowanie, ponieważ stara się uzyskać bardziej stabilny grunt finansowy. Źródła mówią Reporter z Hollywood że firma traktuje priorytetowo programy „podstawowe” — pomyśl: dramaty Anne Rice Wywiad z Wampirem oraz Czarownice z Mayfair i trwające Walking Dead wszechświecie — i prawdopodobnie ograniczy również rozwój. (Firma ogłosiła również rundę zwolnień w grudniu).
Wśród ostatnich ofiar są ABC Avalon, serial dramatyczny Davida E. Kelleya i Michaela Connelly’ego, który został zatopiony po wyprodukowaniu pilota (główne studio A+E Studios, które produkowało z 20. telewizją Disneya, kupuje serial); film fabularny oparty na Comedy Central Pracoholicy w Paramount +, złomowany na pięć tygodni przed planowanym rozpoczęciem zdjęć; oraz animowana komedia Netflixa Wewnątrz pracyw którym cofnięto odnowienie drugiego sezonu.
Fala nieodnowienia i odrzuconych zamówień seryjnych jest drugą, która uderzyła w branżę w ciągu ostatnich trzech lat. Początkowe miesiące pandemii COVID-19 w 2020 roku przyniosły podobną falę decyzji, które wpłynęły m.in. BLASK oraz SpołecznośćABC Stumptown i Showtime O zostaniu bogiem w centralnej Florydzie. Odwołania te były częściowo spowodowane obawami związanymi z pandemią – w tym dodatkowymi kosztami testów i środkami dystansowania społecznego przed udostępnieniem szczepionek – podczas gdy ostatnie posunięcia pojawiają się, gdy zaczyna się kac w erze wydatków, a konglomeraty medialne chcą wyeliminować czerwony atrament na swoich bilanse.
Ostatnia fala, jak można było się spodziewać, wywołała konsternację w społeczności twórców, a niektórzy pisarze wzywają ich związek, aby korporacyjne zwroty były problemem w nadchodzących negocjacjach kontraktowych. Gildia Reżyserów odmówiła komentarza; THR skontaktował się również z SAG-AFTRA i Gildią Pisarzy.
Dodatkowe raporty autorstwa Alexa Weprina.