Podróże

Co ten dyrektor generalny mówi o kierowaniu firmą, która od 15 lat pracuje zdalnie

  • 10 marca, 2023
  • 6 min read
Co ten dyrektor generalny mówi o kierowaniu firmą, która od 15 lat pracuje zdalnie


Skift Take

Podróże odgrywają cenną rolę w firmie Percona, która zajmuje się oprogramowaniem do baz danych, a po 15 latach bycia organizacją zdalną opracowała formułę „zrób to sam”, która wydaje się działać — na razie.

— Mateusz Parsons

„Scrappy” to sposób, w jaki Ann Schlemmer, dyrektor generalny firmy Percona, opisuje podejście swojej firmy do rezerwacji podróży i rekolekcji zespołowych.

Jeśli pracujesz w branży turystycznej, to słowo tłumaczy się jako „niezarządzane”, a firmy takie jak Percona cieszą się obecnie ogromnym zainteresowaniem agencji i innych nowych platform tworzonych w celu zarządzania złożonością podróży w coraz bardziej odległym świecie.

Percona, firma zajmująca się oprogramowaniem do baz danych, zatrudnia 350 pracowników i jest organizacją zdalną od ponad 15 lat, na długo przedtem. Jednak przez prawie cały ten czas radzi sobie bez biura podróży.

Od Airbnb na plaży w Brazylii po ośrodek all inclusive na Dominikanie, Schlemmer zauważa, że ​​Percona zawsze miała zdecentralizowane podejście do zarządzania podróżami. Nie ma nawet prawdziwej polityki wydatków — opowiada się za tym, aby jej zespoły były „oszczędne i inteligentne”.

Ważenie kryteriów

Firmę technologiczną można nazwać „dojrzałą” pod względem kultury pracy zdalnej, ale zawsze uzupełniała ona Zooming o spotkania osobiste.

Istnieje duże zaufanie do personelu, aby załatwić sprawy, a Schlemmer powiedziała, że ​​pozostawia budżetowanie poszczególnym działom.

„Mamy tendencję do bycia trochę złośliwą, mimo że istniejemy już od 16 lat” — zażartowała. „Każdy zespół zbada, gdzie znajdują się jego członkowie, a następnie wybierze lokalizację. Patrzymy na wizy, szukamy miejsc, które są ekonomiczne. Jedną z naszych zasad dotyczących wydatków jest bycie „oszczędnym i inteligentnym”.”

Warto przeczytać!  Metro z największym udziałem osób podróżujących służbowo i ich najpopularniejsze cele podróży

Lokalizacje są następnie oceniane pod kątem tego, czy są dobrymi węzłami komunikacyjnymi, z lotniskami lub stacjami kolejowymi. „Mamy kilka zespołów, które są skoncentrowane geograficznie i w takim przypadku wybralibyśmy decyzję większości. Inne są naprawdę globalne” – dodała.

Innym spostrzeżeniem jest to, że decyzje dotyczące podróży zależą również od osobowości zespołu. Nowe oprogramowanie do rezerwacji podróży może oferować najbardziej logiczne rozwiązania, ale czy może uwzględniać czynnik ludzki? Na przykład Schlemmer powiedział, że niektórzy inżynierowie należą do kategorii „oszczędnych”, więc można ich znaleźć w Europie Wschodniej. Poprzednie kierunki to Czarnogóra i Chorwacja.

Niektórzy z zespołu Percona w Barcelonie. Zdjęcie: Percona

Niektóre zespoły będą również w naturalny sposób przekraczać budżet ze względu na ich lokalizację na świecie lub są skłonne „łączyć się razem”.

Inny zespół ma trzy główne grupy, ale kiedy się spotykają, chcą być naprawdę zanurzeni, dodała. To oni wynajęli Airbnb w Brazylii. Przyprowadzają kucharza, a potem idą na budowanie zespołu. „To połączenie ciężkiej pracy i przebywania w pięknym otoczeniu” – powiedziała.

W październiku zeszłego roku część personelu udała się do Turcji z raftingiem i zip-line w menu. A w 2022 roku w Lizbonie w Portugalii odbyły się łącznie cztery spotkania. Percona przejęła nawet cały hotel.

A efekt wow? „Kiedyś rozpoczęliśmy sprzedaż na Dominikanie, w ośrodku all inclusive” — powiedział Schlemmer. „Częściowo ze względu na koszty, ale także ze względu na poczucie nagrody”.

Przed pandemią Percona przez krótki czas korzystała z biura podróży. „Po roku lub dwóch zauważyliśmy korzyści. Jest to coś, na co musimy ponownie spojrzeć, gdy skalujemy te wydajności” – dodała.

Warto przeczytać!  Kilka alternatyw dla najbardziej obleganych przez turystów miejsc we Francji

Przypisy poboczne

Wiosna jest już w powietrzu dla dwóch specjalistów od podróży na świeżym powietrzu, Getaway i Campsited, którzy teraz sformalizowali swoje pakiety firmowe, aby zachęcić więcej pracowników do przebywania na świeżym powietrzu.

Getaway oficjalnie uruchomił pakiety w swoich „placówkach” w USA. Nawiązał współpracę ze specjalistą od wydarzeń Mint Collective, aby dostosować doświadczenia dla firm i zajmie się logistyką wydarzeń, projektowaniem i wystrojem, markowymi aktywacjami, doświadczeniami wellness, lokalnymi przygodami i kulinarnymi doświadczenie.

Tymczasem cyfrowy rynek plenerowy Campsited, który ma 270 000 miejsc noclegowych, uruchomił program o nazwie „Open Air Work From Anywhere”. Firmy mogą wysyłać pracowników do miejsc Campsited w kilku krajach na okres od jednego do 12 tygodni.

Jej lokalizacje są sprawdzane pod kątem dostępności Wi-Fi oraz odpowiednich udogodnień do pracy i życia, a Campsited oferuje pracownikom mobilne pakiety danych e-sim.

Campsited powiedział, że oprócz zachęty do dodania do programu świadczeń pracowniczych, naprawdę ma to wpływ na zdrowie, szczęście i motywację pracowników firmy.

„Próbowaliśmy wielu działań angażujących naszych pracowników w celu promowania zdrowia i dobrego samopoczucia” — powiedział John O’Sullivan, dyrektor operacyjny w call center Zevas, jednym z nowych klientów Campsited. „(It) daje nam znaczącą szansę na pozytywne korzyści dla pracowników dzięki ekscytującemu i niedrogiemu sposobowi jednoczesnej pracy, podróżowania i zdobywania nowych doświadczeń”.

Kraje w ofercie obejmują Francję, Włochy i Hiszpanię, a wkrótce Stany Zjednoczone i RPA. Campsited współpracuje z Roweną Hennigan, liderką myśli i naukowcem zajmującą się pracą zdalną, nad dalszym rozwojem programu.

Warto przeczytać!  Ograniczenia podróży w Europie, wymagania dotyczące testów Covid-19, według krajów, na czerwiec

10-sekundowe nadrobienie zaległości w podróżach służbowych

Kto i czym zajmował się Skift w ciągu ostatniego tygodnia: Air France, American Airlines, American Express Global Business Travel, Best Western, JetBlue, Lufthansa, Soho House, Spotnana, Transcorp Hotels, TravelPerk, Travelsoft, Uber.

W skrócie

Rozszerza się jeden globalny sojusz

Globetrotter Corporate Travel jako najnowsza agencja dołączyła do nowego konsorcjum Jeden globalny. Globetrotter istnieje na rynku od 30 lat i działa w Australii i Nowej Zelandii. One Global, wspólne przedsięwzięcie World Travel z siedzibą w USA i Clarity Business Travel z siedzibą w Wielkiej Brytanii, wystartowało w październiku ubiegłego roku. Inne zapamiętane to kanadyjskie Travelpath, szwedzkie Big Travel i singapurskie Citystate Travel.

Business Travel Association przedstawia wartość branży

Wielkiej Brytanii Stowarzyszenie Podróży Biznesowych szacuje, że wkład sektora podróży służbowych wyniósł 27,5 mld GBP (32,8 mld USD) w 2022 r. Liczba ta stanowi wartość dodaną brutto (WDB), miarę wartości towarów i usług wyprodukowanych na danym obszarze, w branży lub sektorze gospodarki i została obliczone na podstawie analizy przeprowadzonej przez brytyjską Konfederację Przemysłu Brytyjskiego. Podróże służbowe stanowiły również ponad 283 500 pełnoetatowych miejsc pracy w zeszłym roku. „Nasz raport jednoznacznie pokazuje, że podróże służbowe to znacznie więcej niż tylko kadra kierownicza w garniturze skręcająca w lewo w samolocie” – powiedział Clive Wratten, dyrektor generalny stowarzyszenia. „Wpływa to na całą sieć biznesową w Wielkiej Brytanii i na całym świecie”.


Źródło