Marketing

Co to jest marketing cyfrowy? Rodzaje, strategie i najlepsze praktyki – Doradca Forbesa

  • 30 października, 2023
  • 7 min read
Co to jest marketing cyfrowy?  Rodzaje, strategie i najlepsze praktyki – Doradca Forbesa


Tworzenie solidnej strategii marketingu cyfrowego dla Twojej firmy zaczyna się od lepszego zrozumienia rodzajów metod marketingu cyfrowego, które przynoszą najlepsze zyski. Poniżej przedstawiamy sześć rodzajów marketingu cyfrowego: marketing w mediach społecznościowych, marketing w wyszukiwarkach (SEO), reklamy typu pay-per-click (PPC), marketing e-mailowy, marketing mobilny i marketing treści.

Marketing mediów społecznościowych

Marketing w mediach społecznościowych to jedna z najpopularniejszych form marketingu cyfrowego. W samych Stanach Zjednoczonych ponad 308 milionów ludzi korzysta z sieci społecznościowych przynajmniej raz w miesiącu. Osoby w każdym wieku korzystają z mediów społecznościowych w celach rozrywkowych, interakcji z innymi, zdobywania informacji o konkretnych zainteresowaniach i robienia zakupów.

Dla firm, które chcą zyskać widoczność i sprzedaż, statystyki mediów społecznościowych pokazują, że włączenie mediów społecznościowych do swojego zestawu marketingowego może być rozsądną strategią. Dla 78% użytkowników Internetu media społecznościowe są głównym źródłem informacji o marce. Prawie połowa konsumentów w USA twierdzi, że dokonała zakupu za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Najpopularniejsze platformy społecznościowe to YouTube, Facebook, TikTok, Instagram, WhatsApp, Pinterest, LinkedIn, Snapchat i X (dawniej Twitter). Na rynek regularnie wchodzą nowe platformy, takie jak BeReal i Poparazzi.

Krajobraz społeczny stale się rozwija. Na przykład Twitter, obecnie X, był kiedyś wiodącą platformą, ale obecnie kanał społecznościowy wydaje się mieć trudności. Twitter stracił około 32 miliony użytkowników od czasu zakupu platformy przez Elona Muska w 2022 r. TikTok pojawił się na scenie międzynarodowej dopiero w 2017 r., ale obecnie ma ponad 1,7 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie. Marketerzy cyfrowi muszą zwracać uwagę na zmiany w kanałach mediów społecznościowych.

SEO

Optymalizacja wyszukiwarek (SEO) to istotna strategia marketingu cyfrowego dla firm, które czerpią korzyści ze zwiększania ruchu na swoich stronach internetowych. SEO to proces optymalizacji witryny internetowej, dzięki któremu wyszukiwarki, takie jak Google, zajmują wysokie miejsce na stronach wyników wyszukiwania (SERP).

Warto przeczytać!  Tydzień w skrócie: IPL kobiet; plany Marutiego Jimny'ego; Zanurz się w stawkach satelitarnych za filmy

SEO polega na generowaniu ruchu organicznego w Twojej witrynie. W przeciwieństwie do płatnych reklam, w przypadku SEO odwiedzający, którzy trafiają na Twoją witrynę, pochodzą z bezpłatnych wyszukiwań. Codziennie w Google przeprowadza się około 8,5 miliarda wyszukiwań, co stwarza wiele możliwości dla firm chcących promować swoje produkty i usługi. Wysoka pozycja w Google jest kluczem do zwiększenia ruchu na Twojej stronie.

W ankiecie przeprowadzonej przez Search Engine Journal 49% respondentów stwierdziło, że SEO zapewnia najwyższy zwrot z inwestycji (ROI) spośród wszystkich kanałów marketingu cyfrowego. Możesz samodzielnie i bezpłatnie rozpocząć SEO, dowiadując się więcej o czynnikach rankingowych Google lub korzystając z najlepszych narzędzi i oprogramowania SEO. Możesz także współpracować z usługą lub agencją SEO, aby stworzyć plan SEO i zarządzać SEO za Ciebie.

Reklama PPC

Reklama PPC jest dokładnie tym, co sugeruje nazwa: płacisz opłatę za każdym razem, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę cyfrową. Kwota, jaką zapłacisz, zależy od platformy, na której się reklamujesz, potencjalnego ruchu związanego z promowanym postem i liczby konkurentów skłonnych zapłacić za podobne reklamy.

Google Ads to największa platforma PPC na świecie. Wiele firm zajmujących się marketingiem SEO angażuje się również w reklamy PPC w Google. Płatne reklamy w Google pojawiają się nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania, a przewaga pozycjonowania może zwiększyć ruch w Twojej witrynie.

Google Ads to nie jedyna droga do reklamy PPC. Możesz także kupować reklamy PPC za pośrednictwem sieci wyszukiwania Microsoft w Bing i witrynach partnerskich, a także w najpopularniejszych kanałach społecznościowych, w tym YouTube, Facebook, Instagram, Snapchat, LinkedIn, Amazon i TikTok.

Marketing e-mailowy

Marketing e-mailowy to kolejna najlepsza strategia marketingu cyfrowego, którą prawdopodobnie będziesz chciał dodać do swojego zestawu marketingowego. Według Statisty firmy zarabiają średnio co najmniej 32 dolary na każdym dolarze wydanym na marketing e-mailowy. W przypadku niektórych sektorów, takich jak handel detaliczny, handel elektroniczny i dobra konsumpcyjne, liczba ta wynosi 45 dolarów.

Warto przeczytać!  Rosnące ceny mogą skłonić więcej kupujących w supermarketach do dokonywania niezdrowych wyborów

Aby być skutecznym w marketingu e-mailowym, musisz opracować strategię zbierania adresów e-mail od obecnych i potencjalnych klientów. Wiele firm zbiera e-maile przy każdym spotkaniu z klientem, czasami oferując specjalną zachętę za dołączenie do listy e-mailowej. Witryna Twojej firmy jest także doskonałym miejscem do oferowania odwiedzającym zachęt, dzięki którym możesz rozwijać swoją bazę danych e-mail.

Rozwijanie i pielęgnowanie listy e-mailowej jest niezbędne do skutecznego marketingu e-mailowego. Musisz także szanować preferencje komunikacyjne swojej listy i wysyłać tylko takie informacje, jakie chce otrzymywać Twoja baza. Ponadto brak zarządzania prawnymi aspektami marketingu e-mailowego, w tym przestrzeganiem wymogów ustawy CAN/SPAM, ma kluczowe znaczenie dla powodzenia marketingu e-mailowego.

Zamiast ręcznie zarządzać firmową pocztą e-mail, większość marketerów nabywa oprogramowanie do marketingu e-mailowego. Najlepsze oprogramowanie do marketingu e-mailowego sprawia, że ​​aktualizowanie bazy danych e-maili, obsługa nowych subskrybentów i rezygnacja z subskrypcji za Ciebie są łatwe.

Oprogramowanie poczty elektronicznej powinno także ułatwiać segmentację bazy danych poczty e-mail na podstawie zainteresowań klientów, tworzenie atrakcyjnych projektów wiadomości e-mail, zarządzanie harmonogramem wiadomości e-mail i mierzenie wskaźników poczty e-mail, w tym współczynników otwarć, współczynników klikalności (CTR), współczynników konwersji i współczynników odrzuceń.

Mobilny marketing

W samych Stanach Zjednoczonych jest ponad 310 milionów użytkowników smartfonów, więc nie powinno być zaskoczeniem, że marketing mobilny stał się popularną strategią marketingu cyfrowego dla firm.

Marketing mobilny zazwyczaj odbywa się za pośrednictwem wiadomości tekstowych, zwanych także krótkimi wiadomościami tekstowymi (SMS). Szacuje się, że współczynnik otwarć SMS-ów wynosi aż 98%, co jest jednym z powodów, dla których marketing mobilny może być tak skuteczny. Chociaż wiadomości tekstowe to najpowszechniejszy sposób marketingu za pośrednictwem urządzeń mobilnych, powiadomienia z aplikacji mobilnych i kanałów społecznościowych można również odbierać na smartfonach. Aplikacje biznesowe do marketingu mobilnego rozwijają się każdego dnia.

Warto przeczytać!  Mieszanka marketingowa wazeliny i 4 sztuk (aktualizacja 2023)

Marketing treści

Każda forma marketingu cyfrowego opiera się na atrakcyjnych treściach, które przyciągają zainteresowanie i angażują potencjalnych i klientów. Marketing treści to termin używany do opisania różnych typów treści, które możesz opracować i wdrożyć w swoich cyfrowych kampaniach marketingowych.

Marketing treści może przybierać różne formy, w tym blogi, infografiki, oficjalne dokumenty, e-booki, filmy, podcasty, quizy, prezentacje slajdów i seminaria internetowe. W przeciwieństwie do reklamy, content marketing nie ma charakteru rażąco promocyjnego, lecz wykorzystuje bardziej subtelne taktyki, aby informować, edukować lub wpływać na pożądany rynek docelowy.

Możesz wykorzystać content marketing, aby zdobyć autorytet w określonych tematach lub wywołać szum wokół swojej marki. Jedną z kluczowych zalet content marketingu jest to, że można go realizować praktycznie przy każdym budżecie. Podejście do marketingu treści typu „zrób to sam” (zrób to sam) będzie kosztować zaledwie grosze lub, jeśli pozwala na to Twój budżet, możesz współpracować z copywriterami, kamerzystami, projektantami i innymi ekspertami w dziedzinie tworzenia treści, aby stworzyć treści dla swojej firmy.


Źródło