Marketing

Co to jest marketing? Definicja, strategie i najlepsze praktyki – Doradca Forbesa

  • 6 listopada, 2023
  • 4 min read
Co to jest marketing?  Definicja, strategie i najlepsze praktyki – Doradca Forbesa


Istnieje ogromna różnorodność strategii marketingowych dostępnych dla małych firm. Ogólnie rzecz biorąc, większość firm korzysta z połączenia tradycyjnych i cyfrowych narzędzi marketingowych, aby pomóc dotrzeć do jak największej liczby osób. Przyjrzyj się niektórym z tych popularnych pomysłów, aby sprawdzić, czy któryś sprawdzi się w przypadku Twojej rozwijającej się firmy.

Marketing e-mailowy

Marketing e-mailowy to niezwykle popularne podejście – 90% firm uważa je za ważne dla ich ogólnego sukcesu. I widzimy dlaczego, ponieważ firmy zarabiają 42 dolary na każdym dolarze wydanym na marketing e-mailowy.

Marketing e-mailowy polega na zbieraniu e-maili zainteresowanych konsumentów, a następnie wysyłaniu im aktualizacji informacyjnych na temat Twoich produktów i firmy. Niektóre kampanie e-mailowe pełnią funkcję narzędzi do pozyskiwania potencjalnych klientów, które z biegiem czasu budują zainteresowanie Twoimi produktami, podczas gdy inne mogą obejmować promocje, oferty sezonowe, a nawet aktualizacje biuletynów.

Chcesz dowiedzieć się więcej o marketingu e-mailowym, ale nie wiesz, jak zacząć? Sprawdź naszą listę najlepszych programów do marketingu e-mailowego i porównaj nasze ulubione narzędzia do tworzenia kampanii e-mailowych.

Warto przeczytać!  El Pollo Loco stara się zatrzymać młodszych klientów z ograniczonym budżetem

Poczta bezpośrednia

Jeśli nie chcesz zbytnio polegać na marketingu cyfrowym, rozważ opcję wysyłki bezpośredniej. Polega na wysyłaniu materiałów promocyjnych, takich jak pocztówki, broszury lub ulotki, do potencjalnych klientów zidentyfikowanych w wyniku badań rynku. Mogą na przykład mieszkać w pobliżu Twojego sklepu lub porzucić koszyk na Twojej stronie internetowej.

Poczta bezpośrednia to jedna z najbardziej dochodowych form tradycyjnego marketingu, charakteryzująca się zwrotem z inwestycji na poziomie 29%. Jest to szczególnie owocne, jeśli chcesz kierować reklamy do pokolenia wyżu demograficznego, ponieważ 31% woli pocztę bezpośrednią od innych kanałów marketingowych.

Marketing mediów społecznościowych

Badania szacują, że 92% firm wykorzystuje media społecznościowe w celach marketingowych. Marketing w mediach społecznościowych jest tak popularny, ponieważ w większości przypadków utworzenie konta i publikowanie treści na temat Twojej marki jest bezpłatne. A co najważniejsze, każdy kanał mediów społecznościowych może pomóc Ci dostosować się do konkretnej grupy odbiorców.

Warto przeczytać!  Zakłócenie Hoppera w branży turystycznej: nowe badania Skift

Na przykład Facebook doskonale nadaje się do docierania do pokolenia wyżu demograficznego, podczas gdy YouTube, Instagram i TikTok są lepsze w docieraniu do młodszych użytkowników. Możesz użyć kombinacji zdjęć, filmów, linków i dłuższych treści, aby zaangażować i zachwycić swoich obserwujących.

Marketing treści

Marketing treści to proces tworzenia blogów, oficjalnych dokumentów, filmów, infografik i innych form mediów w celu przyciągnięcia klientów. Często idzie to w parze z marketingiem SEO, który stara się optymalizować strony tak, aby zajmowały wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Obecnie około 82% zespołów marketingowych wykorzystuje marketing treści jako część swojej strategii, a 40% uważa go za ważną część ogólnego podejścia marketingowego. Dzięki odpowiednim treściom możesz zwiększyć utrzymanie odbiorców, uzyskać wyższe współczynniki konwersji i ugruntować swoją władzę w swojej przestrzeni.

Płatne reklamy

Za każdym razem, gdy płacisz za udostępnienie treści użytkownikom, jest to uważane za płatną reklamę. Płatne reklamy mogą przybierać różne formy.

Na przykład możesz zapłacić podcastowi, aby na koniec programu przeczytać reklamę o Twojej firmie. Możesz też skorzystać z reklam płatnych za kliknięcie, aby wyszukiwarki takie jak Google wyświetlały Twoją witrynę na górze trafnych wyników wyszukiwania.

Warto przeczytać!  Mobilny marketing OEM w 2024 r. — Siedem powodów, dla których nie jest to tylko chwilowy trend, ale niezbędny dodatek do zorientowanego na wzrost i strategicznego miksu marketingu mobilnego — Brand Wagon News

Płatna reklama ma wiele celów, ale 33% marketerów wykorzystuje ją do zwiększania świadomości marki. Jeśli reklamy płatne są dobrze wykonane, możesz dotrzeć do odpowiednich odbiorców, którzy z większym prawdopodobieństwem skorzystają z Twoich produktów.


Źródło