Sport

Co wydarzyło się podczas testów w Barcelonie?

  • 26 kwietnia, 2024
  • 9 min read
Co wydarzyło się podczas testów w Barcelonie?


Według kilku kierowców trzy z „najważniejszych dni w sezonie” już za nami. Testy w sezonie są już zaplanowane, a po tysiącach okrążeń na torze Circuit de Barcelona Catalunya zespoły będą teraz szczegółowo analizować dane przed 4. rundą kampanii 2024 w Imola.

Kto wyruszy w następny weekend wyścigowy z pozytywnymi nastrojami i co wszyscy osiągnęli podczas testu? Oto podsumowanie tego, jak wszyscy poradzili sobie w Barcelonie.

SPORT MOTOROWY RODINA

Więcej pozytywnych notatek dla Rodina Motorsport w dotychczasowej mocnej kampanii
Więcej pozytywnych notatek dla Rodina Motorsport w dotychczasowej mocnej kampanii

Liderzy wczesnych mistrzostw, Rodin Motorsport, wyglądali na równie pewnie jak od początku 2024 roku, osiągając duże przebiegi i radząc sobie ze stosunkowo niewielkimi problemami. Ritomo Miyata doznał poślizgu, ale był więcej niż zadowolony ze swojej pracy, chcąc przekraczać granice podczas testów, aby zmaksymalizować swoją prędkość, wciąż robiąc wrażenie jako debiutant w F2. Kolega z drużyny Zane Maloney nie prowadził, ale przez całą pierwszą sesję bez problemu mieścił się w pierwszej dziesiątce i pod koniec był pewny siebie. Wygląda na to, że zespół jest w doskonałej formie nowym bolidem F2 na rok 2024 i jest dobrze przygotowany do kontynuowania swojej dobrej formy z początku sezonu.

WYŚCIGI CAMPOS

Obaj kierowcy Campos podczas testów zajęli czołowe miejsca w sesjach
Obaj kierowcy Campos podczas testów zajęli czołowe miejsca w sesjach

Nie ma to jak w domu, ale stwierdzenie, że Campos Racing było szybkie tylko dzięki występom na własnym terenie, byłoby niesprawiedliwe. Para Red Bull Junior Team, w skład której wchodzili Isack Hadjar i Josep María Martí, przewodziła grupie w najszybszych i najszybszych czasach przez wszystkie trzy dni biegu. Najważniejszym wydarzeniem był z pewnością wynik 1:2 ostatniego ranka testu, ponieważ Hadjar ustanowił czas 1:23,139, co dało mu prawie sekundę lepszy czas od najlepszego czasu z tego samego testu rok temu. Martí mówił o tym, jak zespół nabrał pewności co do obranego kierunku w przypadku nowego samochodu, a testy wykazały, że postawa uległa wzmocnieniu dopiero przed startem w Imoli.

CZYTAJ WIĘCEJ: Martí zadowolony z kierunku Campos w 2024 r. po zakończeniu drugiego dnia testów na szczycie

HITECH PULSE-ÓSEM

Cordeel zakończył test jako najszybszy kierowca ostatniej sesji popołudniowej
Cordeel zakończył test jako najszybszy kierowca ostatniej sesji popołudniowej

Testy Hitech Pulse-Eight zakończyły się pozytywnie, a Amaury Cordeel uzyskał najlepszy czas podczas ostatniej sesji popołudniowej, kiedy wyścigi były na porządku dziennym. Kolega z drużyny, Paul Aron, w pierwszym i drugim dniu zajął kilka miejsc w pierwszej piątce we wcześniejszych segmentach, ale ostatniego dnia stracił przebieg bez ustalonego czasu. Mimo to zespół będzie zachwycony pracą, którą wykonali, i ma zamiar dalej się rozwijać po znacznie lepszym rozpoczęciu sezonu F2 w porównaniu z rokiem 2023. Aron dotrze do rundy 4 jako najbliższy pretendent do lidera mistrzostw Maloneya, pozostając nadal liderem czołowy debiutant w rankingach. Teraz od zespołu zależy utrzymanie tej dynamiki.

Warto przeczytać!  Uber Cup: Nie Sindhu, nie ma problemu, ponieważ Anmol Kharb i Isharani Baruah pomagają Indiom pokonać Singapur i wejść do ćwierćfinału | Wiadomości o badmintonie

MP SPORT MOTOROWY

Hauger Colapinto i MP nadal pokazali dobre wyniki po dobrym rozpoczęciu do 24
Hauger, Colapinto i MP nadal wykazywali się dobrą wydajnością po dobrym początku 2024 roku

MP Motorsport rzuciło się na ziemię, a Dennis Hauger zakończył pierwszą poranną sesję jako kierowca, który miał pokonać, ale od tego momentu zespół kontynuował swoją pracę spokojnie. Norweg znalazł się w pierwszej dziesiątce, gdy czasy były najlepsze ostatniego ranka, podczas gdy jego kolega z zespołu Franco Colapinto rozwijał się wraz z upływem dni testowych. Trzeciego i ostatniego ranka wyprzedził Haugera, który był najlepiej sklasyfikowanym kierowcą spoza Campos na trzecim miejscu, niecałe dziesiąte miejsce za Martí na drugim miejscu. Dla Haugera były to pozytywne trzy dni, ponieważ po ciężkim weekendzie w Melbourne zamierza potwierdzić swoje ambicje związane z tytułem. Colapinto znalazł się w trudnej sytuacji i wjechał na Imola, tor, na którym w swojej karierze zasmakował sukcesów w F3.

WYŚCIGI INVICTA

Obszerne wyścigi i konkurencyjne symulacje kwalifikacyjne sprawiły, że był to dobry tydzień dla Invicta
Obszerne wyścigi i konkurencyjne symulacje kwalifikacyjne sprawiły, że był to dobry tydzień dla Invicta

Załoga Invicta Racing najszybciej opuściła metę pierwszego dnia i przez większą część testu zajmowała czołowe miejsca, ponieważ brytyjski zespół chciał kontynuować dobrą robotę z rund 1–3. Gabriel Bortoleto był najszybszym kierowcą pierwszego dnia, a najbardziej zajętym drugiego dnia rano, zaliczył oszałamiające 71 okrążeń w programie symulacyjnym obejmującym wiele wyścigów. Kolega z drużyny Kush Maini pierwszego ranka był blisko Haugera, a drugiego popołudnia, drugiego i czwartego popołudnia obaj zawodnicy byli bardzo blisko siebie, a Brazylijczyk prowadził zaledwie o 0,070 s. W dużym stopniu zadowoleni ze swojej pracy podczas wszystkich trzech dni testowych Invicta była jednym z zespołów, które dobrze spisały się w pierwszych rundach nowym samochodem i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić po testach.

CZYTAJ WIĘCEJ: „Prędkość była widoczna od razu” – mówi Bortoleto po zwycięstwie nad pierwszym dniem testów w Barcelonie

Warto przeczytać!  „Sunil Gavaskar, dziękuję za porównanie, ale…” Odpowiedź Dhruva Jurela na uwagę „kolejnego MS Dhoni” | Krykiet

WYŚCIGI VAN AMERSFORTA

Obaj kierowcy VAR byli blisko siebie przez cały czas trwania testu
Obaj kierowcy VAR byli blisko siebie przez cały czas trwania testu

Obaj kierowcy Van Amersfoort Racing zakończyli pierwszy dzień w pierwszej piątce, niewiele dzieląc Enzo Fittipaldiego i Rafaela Villagómeza. To wyznaczyło trend na pozostałą część testów w Barcelonie, przy czym jednosekundowa przerwa drugiego ranka była anomalią w porównaniu z małymi przerwami, które podzieliły duet w pozostałych sesjach. Po fenomenalnym występie Fittipaldiego w Jeddah Melbourne było trudniejszym wydarzeniem dla zespołu, chociaż Villagómez był w stanie zdobyć kilka punktów dla holenderskiej drużyny. Ich rozległa praca wykonana w ciągu trzech dni zapewniła im dobrą opinię na drodze do Imoli, dzięki czemu mają mocne punkty odniesienia do analizy między kierowcami.

OLEJ DAMS LUCAS

Correa i Crawford przejechali mnóstwo kilometrów dla DAMS Lucas Oil
Correa i Crawford przejechali mnóstwo kilometrów dla DAMS Lucas Oil

Łącznie ponad 400 okrążeń pracy Jak Crawforda i Juana Manuela Correi dało pozytywny wynik testu przeprowadzonego przez DAMS Lucas Oil. Crawford dobrze wystartował pierwszego dnia, wykonując drugie najszybsze okrążenie, ale resztę pracy DAMS wykonał bez żadnych momentów, które przykuwały uwagę gazet. Mimo to obaj kierowcy byli bardzo zadowoleni ze swoich wysiłków i wysiłków zespołu podczas wszystkich trzech dni przed Imolą. Zespół ma mnóstwo danych do przejrzenia. Celem w nadchodzących wyścigach jest powrót na podium, coś, co Crawford osiągnął na torze w F3, zajmując trzecie i drugie miejsce w wyścigach sprinterskich i fabularnych w 2022 r.

WYŚCIGI PREMY

Unikalny plan biegu od PREMA umieścił ich na innej ścieżce niż wiele innych zespołów
Unikalny plan biegu od PREMA umieścił ich na innej ścieżce niż wiele innych zespołów

Już pierwszego dnia PREMA Racing poszła własną drogą ze swoimi planami wyścigowymi, co sprawia, że ​​ciężko jest zrozumieć ich pracę w Barcelonie. Na przykład byli jednym z pierwszych zespołów, który zaczął analizować pakiet skrzydeł o niskim docisku, a ich bezpośrednie porównania oznaczały początkowo poważny rozłam pomiędzy harmonogramem Andrei Kimi Antonelliego i Olivera Bearmana. Ostatecznie obaj zanotowali kilka okrążeń na miękkich oponach, ale obaj byli jednymi z pierwszych, którzy tego dokonali, pozostawiając ich w dalszej części tabeli, po tym jak inni wyjechali później w lepszych warunkach na torze drugiego dnia. Tak więc, chociaż żaden z kierowców nie był na szczycie rankingów na koniec sesji, włożono dużo pracy, aby lepiej zrozumieć nowy samochód na rok 2024 przed Imolą, zamiast gonić za najszybszymi czasami okrążeń.

Warto przeczytać!  „Samson zamiast Panta?” Wiem, że ma bliskie powiązania…”: Moody kłóci się ze Sreesanthem w sprawie prawdopodobnej jedenastki Indii na T20WC

TRÓJZĄB

W trakcie trzydniowej imprezy Verschoor i Stanek byli wyrównani
W trakcie trzydniowej imprezy Verschoor i Stanek byli wyrównani

Dużo dobrej pracy Tridenta podczas trzech dni testów sprawiło, że zespół nie może się doczekać powrotu do bazy przed weekendem wyścigowym na ojczystym terenie wokół Imoli. Richard Verschoor i Roman Stanek przejechali łącznie 389 okrążeń w ciągu trzech dni testów, chcąc w tym sezonie kontynuować tendencję wzrostową dzięki nowemu samochodowi na rok 2024. Duet prawie się nie rozdzielił, gdy czasy okrążeń były najszybsze drugiego dnia, podczas gdy Verschoor znajdował się w pierwszej dziesiątce ostatniego dnia produktywnego tygodnia dla włoskiego zespołu. Nadal będą nad czym pracować, aby naśladować prędkość, jaką mieli w Jeddah, ale prace w toku idą dobrze.

GRAND PRIX SZTUKI

ART zamierza powrócić do Imola po pracy w Barcelonie
ART zamierza powrócić do Imoli po pracy w Barcelonie

Kolejny zespół, który po kilku trudnych weekendach wyścigowych niezwykle ciężko pracował nad zrozumieniem samochodu na sezon 2024, ART Grand Prix działał metodycznie. Francuski zespół na początku przeprowadził kilka prób aerodynamiki, wykorzystując metodę flow vis do analizy ustawień przednich skrzydeł, nad którymi pracował, co jest tylko jednym z przykładów. Victor Martins i Zak O’Sullivan znajdowali się w pierwszej dziesiątce drugiego i trzeciego ranka, gdy czasy nagliły. Obecni mistrzowie będą mieli teraz kilka tygodni na przeanalizowanie swoich ustaleń i odwrócenie trudnej kampanii, a zespół jest w stanie to zrobić.

WYŚCIGI PHM AIX

Duerksen i Barnard kontynuowali naukę samochodu F2 i cieszą się z powrotu do Europy
Duerksen i Barnard kontynuowali naukę samochodu F2 i cieszą się z powrotu do Europy

Jako jedyni dwaj nowicjusze w stawce w sezonie 2024, sezonowe testy w Barcelonie były dla zespołu PHM AIX Racing wielką szansą na nauczenie się jak najwięcej przed rundą 4. Zarówno Joshua Duerksen, jak i Taylor Barnard byli w stanie wiele zapisać okrążeń, podczas gdy zespół pracował nad dalszym lepszym zrozumieniem nowego samochodu, a także jak najlepszym zapoznaniem obu kierowców z maszynami na bardziej konwencjonalnym torze w porównaniu z pierwszymi trzema torami w roku. Zespół zakończył dobrą passę, gdy Duerksen zakończył ostatnią sesję testów na drugim miejscu, a wszyscy skupiali się na tempie w długim biegu.


Źródło