Co zjeść na Hawajach: Najlepsze miejsca z jedzeniem na wyspie O’ahu

• 15 lipca, 2024

Przyjezdny Hawaje było moim marzeniem odkąd pamiętam.

Od podziwiania zachodów słońca na plaży Waikiki po zapierające dech w piersiach wędrówki i serdeczną atmosferę Aloha – nic dziwnego, że wiele osób zakochało się w tym spektakularnym wyspiarskim stanie.

Ale oprócz niekończącej się listy zajęć, które można robić na wyspach Hawajów, znane są również jako smakosz raj oferujący bogactwo smaków i tradycji.

CZYTAJ WIĘCEJ: Osiem najlepszych atrakcji, których nie powinien przegapić żaden turysta odwiedzający Honolulu po raz pierwszy

NIE UŻYWAJ PONOWNIE tylko raz - Plaża Waikiki z Leahi (Diamentową Głową) w tle, rodzina na Hawajach
Wszyscy pokochali plażę Waikiki i nietrudno zrozumieć dlaczego. (Hawaii Tourism Authority (HTA) / Vincent Lim)

Oto najlepsze restauracje, bary i atrakcje kulinarne na wyspie O’ahu.

Na śniadanie: UMI by Vikram Garg, Honolulu

Kiedy budzimy się gotowi na dzień eksploracji, wszyscy wiemy, że najważniejsze jest zjedzenie sycącego śniadania.

Udaliśmy się do restauracji szefa kuchni Vikrama Garga UMI autorstwa Vikrama Gargaznajdujące się w lobby Halepuna Waikiki naprzeciwko Halekulani.

Śniadania na Hawajach… powiedzmy sobie szczerze, będziesz najedzona przez wiele godzin.

Trudno było wybrać między naleśnikiem „Mai Tai”, omletem masala i szakszuką, ale chciałam spróbować czegoś naprawdę kultowego na Hawajach – loco moco.

CZYTAJ WIĘCEJ: Oto najlepsze miejsca na brunch na świecie, według nowego badania

UMI autorstwa Vikrama Garga - Śniadanie LOCO MOCO Zdjęcie autorstwa Willema Thacha Photograph
Loco moco było po prostu niebiańskie. (Willem Thach Photography)

Danie składa się z białego ryżu zwieńczonego kotletem hamburgerowym i brązowym sosem, a na końcu z jajka sadzonego. Już wiedziałem, że Jason Momoa uwielbia to danie, a teraz ja też je uwielbiam. Smaki, konsystencja… Nie sądziłem, że się uda, ale chłopcze, było dobre.

Nigdy nie myślałam, że zjem tak treściwe danie na śniadanie, ale mam na nie ochotę odkąd wróciłam do Australii. Po prostu boskie.

Tradycyjne danie: Waiahole Poi Factory, Kaneohe

To było jedno z najbardziej wyjątkowych miejsc, które odwiedziliśmy na O’ahu. Pierwotnie zbudowany w 1905 r., Fabryka Poi Waiahole w swoich murach pielęgnuje ponad stuletnią tradycję.

Poi to tradycyjne danie hawajskie przygotowywane z gotowanego i rozdrobnionego korzenia taro. Po połączeniu z wodą powstaje gładka i lepka pasta, która jest często podawana jako dodatek. Ma znaczenie kulturowe i jest kluczowym elementem dziedzictwa hawajskiego.

Warto przeczytać!  Stany Zjednoczone ostrzegają turystów, aby unikali niektórych obszarów Meksyku — oto, gdzie powinieneś i nie powinieneś podróżować

„Jeśli chodzi o konsystencję, jest bardzo podobny do szpinaku. Jeśli chodzi o smak, dla mnie… wydaje mi się, że ma niemal mięsny smak” – powiedział nam Liko Hoe, właściciel Waiahole Poi Factory.

CZYTAJ WIĘCEJ: Osiem darmowych rzeczy, które możesz zrobić w Melbourne, aby dać odpocząć swojemu portfelowi

Rodzina na Hawajach: Waihole Poi Factory
Fabryka Poi Waiahole szczyci się ponad stuletnią tradycją. (Materiały dostarczone)

Ludzie przyjeżdżają z daleka, żeby zjeść danie firmowe; możesz wybierać spośród wołowiny, wieprzowiny kalua, kurczaka, kalmarów… lista jest długa. Ja jadłem wołowinę i nie mogłem uwierzyć, że wszystko smakowało dobrze po połączeniu.

To było naprawdę wyjątkowe przeżycie i ciepła atmosfera. I nie bez powodu ludzie wciąż tu wracają.

„Dla mnie najbardziej podoba się to, że możemy opowiedzieć historię naszej kultury w naszym miejscu. To moja ulubiona część tego, co robię” – dodał Hoe.

fabryka waiahole poi na Hawajach
W Waiahole Poi Factory można wybierać spośród szerokiej gamy dań. (Instagram/waiaholepoifactory)

Na wynos: Pono Potions, Honolulu

Aby znaleźć coś innego, udaliśmy się do Mikstury Pono specjalizującej się w naturalnych syropach smakowych do kawy, koktajli i kulinarnych kreacji.

Właściciel Peter A. Hessler łączy składniki pochodzące z lokalnych gospodarstw i firm, aby tworzyć syropy o smakach takich jak Aliʻi Lawenda, Molokaʻi Hibiscus i Waialua Honey Ginger.

„Przez około 10 lat pracowałem jako kucharz, potem jako barman i miksolog” – wyjaśnił Hessler. „Pewnego dnia po prostu przyszło mi do głowy, żeby zacząć robić syropy. Zajęło mi to sporo czasu; zaczynaliśmy od zaledwie czterech smaków, a potem się rozszerzyliśmy.

CZYTAJ WIĘCEJ: Australijskie doświadczenia turystyczne wyróżnione na światowych nagrodach turystycznych

Mikstury Pono na Hawajach
Pono Potions specjalizuje się w syropach o naturalnym smaku do kawy, koktajli i kulinarnych kreacji. (Instagram/ponopotions)

„Naszym pierwszym celem były kawiarnie. Teraz większość lokalnych kawiarni w okolicach Waikiki używa naszych syropów, jeśli nie robią ich sami. Mamy w sumie dziewięć smaków, a także sezonowe smaki”.

Warto przeczytać!  10 magicznych miejsc, które są (dosłownie) prosto z dzieł Szekspira

Po niesamowitej sesji robienia lei stworzyliśmy kilka koktajli z użyciem syropów, a ja wróciłam z zajęć z butelką wanilii i kokosa, którą zabrałam do domu. Od tamtej pory dodaję je do kawy każdego ranka.

Obowiązkowe miejsce dla tych, którzy chcą dać swoim przyjaciołom w domu odrobinę Hawajów.

Jezioro Aussie uznane za jedno z najbardziej „magicznych” miejsc turystycznych na świecie

Na wykwintne dania: natuRe Waikiki, Honolulu

Naszym pierwszym przystankiem był natura Waikikinowoczesna francuska restauracja wykorzystująca lokalne składniki ze zrównoważonych źródeł.

Restauracja oferuje dwa sześciodaniowe menu degustacyjne, w tym opcję wegańską.

Natura Waikiki Honolulu Hawaje
W restauracji wykorzystywane są lokalne składniki ze zrównoważonych źródeł. (natuRe Waikiki)

Wybrałem menu mięsne – które zdecydowanie mnie nie rozczarowało – a wśród jego dań głównych znalazły się: jeleń, krewetki moloka’i i rozpływająca się w ustach wołowina Big Island.

Podczas posiłku będziesz mieć również okazję obserwować, jak kucharze wykonują swoją magię na Twoich oczach.

W połączeniu z koktajlem to wykwintne doznanie kulinarne, którego szybko nie zapomnisz.

Natura Waikiki Honolulu Hawaje
Możesz oglądać, jak szef kuchni przygotowuje danie na Twoich oczach. (natuRe Waikiki)

Na wieczorne wyjście: EP Bar, Honolulu

Chociaż na wyspie O’ahu jest mnóstwo lokali gastronomicznych, Chinatown to obowiązkowy punkt zwiedzania dla tych, którzy chcą poszerzyć swoje podniebienie.

Chinatown, położone na zachodnim krańcu dzielnicy finansowej Honolulu, może pochwalić się interesującą mieszanką sklepów, zielarzy, producentów lei, antykwariuszy, barów i restauracji.

EP Bar Honolulu Hawaje
EP Bar to przytulny bar koktajlowy w Honolulu. (Instagram/ep.bar)

Wpadliśmy do Pasek EPktóry szczyci się bogatą kolekcją płyt winylowych, liczącą około 3000 tytułów piosenek, podczas gdy DJ-e przygotowują eklektyczne playlisty na gramofonach MasterSounds. Jest przytulnie, kameralnie i idealnie, aby goście mogli się cieszyć.

Koktajle te z pewnością zaspokoją kubki smakowe każdego – od świeżego i pikantnego Luminescent Dreams po Stranger Things z domieszką whisky.

Jeśli szukasz czegoś słodkiego, polecam Plantation Girl – mieszankę rumu Kuleana Nanea, ananasa, sverny, banana i gorzkiej czekolady azteckiej. Sensacja smakowa.

Warto przeczytać!  Szef Trivago ostrzega przed uderzeniem strajku w sektor podróży w obliczu letnich obaw związanych z chaosem

Dla Amerykanów: Fête, Honolulu

Na kolację weszliśmy doFetować w Chinatown w Honolulu. To sezonowa nowa amerykańska restauracja sąsiedzka, która celebruje niesamowite smaki wyspy.

W menu znajdziemy zróżnicowany wybór: od lokalnych owoców morza po zupy, sałatki i steki.

Wybrałam ragu wieprzowe. Makaron rigatoni, wieprzowina duszona w serwatce, jarmuż, kompot pomidorowy i domowa ricotta… to było danie, którego nie chciałam kończyć. Pyszne.

rodzina na Hawajach
Ragu wieprzowe było sensacją smakową na Fête. (Dostarczone)

Robynne Maii jest szefową kuchni i współwłaścicielką restauracji, a także pierwszą Hawajką, która zdobyła nagrodę Jamesa Bearda dla najlepszego szefa kuchni w regionie Pacyfiku i Północnego Zachodu w 2022 roku.

„[Fête] jest również naszym dzieckiem”, powiedziała nam Maii. „Chcieliśmy mieć dzieci i się nie udało, ale podjęliśmy decyzję, żeby to zostawić.

„To jest nasze Hapa Baby – Hapa po hawajsku to połowa. To połowa Brooklynu, połowa Hawajów, ponieważ Brooklyn był naszym domem przez dekadę. To trudne, to spełnienie z super wysokimi wzlotami i super niskimi upadkami… ale tak bardzo to kocham”.

Ta pasja jest obecna w menu i gorąco polecam każdemu jej spróbowanie.

Wnętrze luksusowego superjachtu Ritz-Carlton

Na deser: Świnka i Dama, Honolulu

Jakim sposobem na zakończenie wieczoru możesz lepiej wykorzystać czas, jeśli nie deserem?

Świnia i Dama oferuje połączenie kuchni wietnamskiej z nowoczesnym i świeżym podejściem do tradycyjnych smaków Azji Południowo-Wschodniej.

Rodzina z Hawajów: Świnia i dama
Desery w restauracji The Pig and the Lady były po prostu wyjątkowe. (Dostarczone)

Wybraliśmy miękkie lody, lody o smaku yuzu guava – obowiązkowe na Hawajach – i uncle chu hai, czyli profiterole z kraquelinem z czarnego pieprzu, kremem cukierniczym Hennessey i soloną bitą śmietaną.

Ale najbardziej niespodziewanie pysznym deserem był ciepły pudding kukurydziany. Zawierał mieszankę lodów miodowych, karmelu, popped sorgo i kakimochi (chrupiącego krakersa). Był po prostu niewiarygodny, a prezentacja była jeszcze lepsza.

Na kolację o zachodzie słońca: Orchidee w Halekulani, Honolulu

Jeśli uwielbiasz oglądać zachód słońca, oglądać piękne tańce hula na żywo i jeść potrawy, które zapierają dech w piersiach, Orchidee w Halekulani to jest miejsce, w którym warto być.

Orchidee Halekulani / Orchidee / Lewers Lounge
Orchids at Halekulani to niezapomniane przeżycie kulinarne. (Halekulani)

Elegancka restauracja z widokiem na ocean serwuje śniadania, lunche, kolacje i wystawny niedzielny brunch, w którym szef kuchni Christian Testa tworzy po prostu wykwintne dania, które są równie niezapomniane, co smaczne.

Od duszonego przez 72 godziny policzka wołowego, przez polędwicę, aż po rozpływającą się w ustach deskę serów burrata – każdy kęs wywołuje u mnie moment „O mój Boże, to jest niesamowite”.

To wspomnienie, które zachowam w pamięci na zawsze – nie tylko ze względu na jedzenie, ale i atmosferę wokół nas.

Pisarz podróżował jako gość Hawai’i Tourism.