Coca-Cola: optymalizacja wzrostu i usprawnienie operacji (NYSE:KO)
Wcześniej omawialiśmy firmę Coca-Cola (NYSE: KO) tutaj w listopadzie 2022 r. Pomimo rosnącej wówczas presji inflacyjnej, firma odnotowała znakomite marże brutto na poziomie 58,5% i marże EBIT na poziomie 28,9% w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Jest to przypisane do rozważnego wyboru produkują głównie koncentraty, które są następnie sprzedawane licencjonowanym rozlewniom i dystrybutorom na całym świecie. Strategia obniżonych nakładów inwestycyjnych w naturalny sposób zaowocowała doskonałymi marżami FCF na poziomie 23,7%, co pomaga przełożyć się na ciągłe zwroty dla akcjonariuszy i dotychczasowe zmniejszanie zadłużenia.
W tym artykule skupimy się na agresywnych wysiłkach KO zmierzających do uproszczenia procesów marketingowych i butelkowania, przy jednoczesnym osiągnięciu lepszego wzrostu przychodów i zysków. Ponadto strategiczne podejście firmy do ustalania cen i ilości w różnych regionach może również zwiększyć jej szanse na sukces w przyszłości, zwiększając udział w rynku napojów gotowych do spożycia. [RTD] segmentować globalnie.
Nadal są ogromne Możliwości na rynku RTD Rzeczywiście
Na niedawnej grudniowej konferencji Redburn 2022 kierownictwo KO zwróciło uwagę na trend konsumencki polegający na ponad 75% penetracji rynku produktami RTD na rynkach rozwiniętych, w porównaniu z 25% na rynkach rozwijających się. To doprawdy o tyle ciekawe, że Grand View Research poinformował, że firma może pochwalić się blisko 48% udziałem w rynku napojów gazowanych w USA.
To może wyjaśniać, dlaczego przychody KO pozostają w dużej mierze skoncentrowane w Ameryce Północnej na poziomie 46,2% w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy [LTM]rosnąc imponująco z 41,9% w 2019 r. Jest to w porównaniu z regionem Azji i Pacyfiku [APAC] udział w sprzedaży na poziomie 16,5%, Ameryka Łacińska [Latam] na poziomie 14,1% oraz w Europie, na Bliskim Wschodzie iw Afryce [EMA] jednocześnie o 23,2%.
Należy jednak podkreślić, że działalność KO w Ameryce Północnej odnotowała najniższą marżę operacyjną na poziomie 24,7%, w porównaniu do APAC na poziomie 42,2%, Latamu na poziomie 58,9% i EMA na poziomie 54,6%. Jest to prawdopodobnie przypisane temu, że 11 z 32 obiektów koncentratu znajduje się w Kwaterze Głównej, jak odnotowano w jej ostatnim raporcie rocznym, przy czym do tej pory nie oferowano kwartalnych aktualizacji. Koszty pracy i koszty operacyjne mogą być również wyższe w regionie, mimo że zatrudnia on jedynie 11,8% globalnej siły roboczej.
To jest powód, dla którego widzimy ogromny potencjał rozwoju KO na rynkach rozwijających się, takich jak Chiny, Indie i Afryka, ze względu na niską penetrację produktów RTD i zwiększoną rentowność, jak omówiono powyżej.
Dlatego zgadzamy się z dotychczasowymi agresywnymi wydatkami marketingowymi KO, rosnącymi o 9,5% lub 391 mln USD rocznie, do 4,48 mld USD w stosunku do LTM, który przed pandemią pozostawał w stagnacji na poziomie ~ 4 mld USD. Obecni inwestorzy nie muszą się martwić o zwiększone wydatki, ponieważ uważamy, że firma powinna osiągnąć doskonałe zwroty z inwestycji marketingowych, przyczyniając się do penetracji jej marki w przyszłości.
Wynika to ze strategicznego wyboru KO polegającego na uproszczeniu do jednego globalnego partnera marketingowego, OpenX z WPP, wiodącej firmy reklamowej z siedzibą w Wielkiej Brytanii do listopada 2021 r. Warto zauważyć, że firma może się również pochwalić dogłębną lokalną wiedzą, która powinna nadal wspierać jej marketing wysiłków w 200 krajach i terytoriach.
Już obserwujemy masową ekspansję obecności KO w Indiach, gdzie odnotowała znakomity wzrost wolumenu o 80% r/r do 2Q’22 i 2,5 mld transakcji YTD do 3Q’22. Flagowy napój Coca-Cola zdobył również pierwsze miejsce w segmencie RTD. Pomimo polityki Zero Covid firma odnotowała również silny popyt w Chinach dzięki swojej pierwszej cyfrowej strategii marketingowej.
To nowe podejście okazało się bardzo skuteczne ze względu na siłę sprzedaży KO w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy, z 5% wzrostem r/r w EMA, 8% w Latam, 2% w Ameryce Północnej i 8% w APAC. Przy wartości wiodącej marki Coca-Coli, która do 2022 r. wyniesie 97,9 mld USD i wzrośnie z 81 mld USD w 2019 r., firma jest rzeczywiście dobrze przygotowana do długoterminowego sukcesu w branży napojów.
Chociaż wyniki za 2022 r. mogą zostać opublikowane dopiero w połowie 2023 r., KO osiągnęła już ogromną globalną penetrację gospodarstw domowych na poziomie 43,6%, z 6,63 mld punktów Consumer Reach Points [CRP] na rok 2021. Warto zauważyć, że jego obecność w handlu elektronicznym ogromnie wzrosła, a CRP online wzrosło o 38% rok do roku w porównaniu ze wzrostem offline o 3% w tym samym czasie. Dlatego uważamy, że dzięki ukierunkowanemu, kompleksowemu podejściu nowe partnerstwo marketingowe może zapewnić lepsze wyniki reklamowe i penetrację marki na całym świecie.
Ponadto KO angażuje młodszych odbiorców poprzez swoje cyfrowe kampanie marki, jednocześnie rozszerzając swoją ofertę o modne produkty z limitowanej edycji. Obejmuje to Coca-Cola Dreamworld, Marshmello’s Coca-Cola, Coca-Cola Starlight i Cola Zero Byte w połączeniu z różnymi metaverse, muzyką, grami i modą.
Ta sama ambicja była również widoczna w ciągłym usprawnianiu globalnego systemu butelkowania przez KO do obecnych 3%, przy czym prawdopodobnie z czasem osiągnęła swój cel, jakim jest bycie „najmniejszą rozlewnią na świecie”. Firma dokonała również zmiany franczyzy swoich partnerów rozlewniczych, aby poprawić marże operacyjne, jednocześnie koncentrując się głównie na wzroście przychodów.
W dłuższej perspektywie kierownictwo KO podkreśliło, że wzrost w branży napojów pozostaje stabilny na poziomie 4% rocznie, a analitycy rynkowi spodziewają się, że firma odnotuje przyspieszony wzrost przychodów i zysków przy CAGR na poziomie 4,9% i 5,4% do odpowiednio w roku budżetowym 2025.
Warto zauważyć, że nie ma sposobu na znalezienie dokładnych liczb, ponieważ KO nie podaje szczegółowej liczby skrzynek jednostkowych i cen w różnych regionach, a jedynie zmiany procentowe w sprzedaży QoQ/YYY. Uważamy jednak, że dzięki strategicznemu połączeniu kombinacji wysokich cen i niskich cen na rynkach rozwijających się oraz wysokiej ceny i niższych wolumenów na rynkach rozwiniętych, firma może osiągnąć solidną równowagę wzrostu udziału w rynku, penetracji marki i trwałej rentowności posuwać się naprzód.
Czy KO Stock jest kupnemSprzedać czy Zatrzymać?
KO 1Y Wyceny EV/Przychody i P/E
KO notowana jest obecnie na wskaźniku P/E NTM wynoszącym 24,21x, wyższym niż jego 3-letnia średnia sprzed pandemii wynosząca 22,80x, choć nieco niższa niż roczna średnia wynosząca 24,97x. W oparciu o prognozowany EPS na rok 2024 na poziomie 2,76 USD i aktualne wyceny P/E, oczekujemy umiarkowanej ceny docelowej na poziomie 66,81 USD. Odzwierciedla to również konsensusowe szacunki na poziomie 67 USD, co sugeruje znaczny potencjał wzrostu o 11,24% w stosunku do obecnych poziomów.
Konsumpcyjne podstawowe zapasy
Z drugiej strony, KO cofnęło się w stosunku do szczytów z grudnia 2022 r. o -6,63% w chwili pisania tego tekstu, co prawdopodobnie przypisuje się normalizacji nastrojów rynkowych wokół sektorów defensywnych, takich jak podstawowe artykuły konsumpcyjne. To samo zaobserwowano w przypadku PepsiCo, Inc. (NASDAQ:PEP) o -8,51% i Keurig Dr Pepper (NASDAQ:KDP) o -10,4% w tym samym czasie.
Inne akcje, takie jak Vanguard Consumer Staples ETF (NYSEARCA:VDC) i Consumer Staples Select Sector ETF (NYSEARCA:XLP), podobnie odnotowały spadek odpowiednio o -5,75% i -5,92% w porównaniu z umiarkowanym spadkiem indeksu S&P 500 o – 2,43% w tym samym czasie. Niestety, może to dodatkowo pogorszyć pesymizm wokół spadającego indeksu konsumenckiego.
Grudniowy indeks CPI implikuje spowolnienie indeksu soków i napojów bezalkoholowych do 0,0% sekwencyjnie (12,2% r/r), wobec 0,5% w listopadzie i 0,5% w październiku 2022 r. Podczas gdy indeks napojów gazowanych pozostaje solidny na poziomie 1,1% sekwencyjnie (13% r/r) r/r), negują to niemrożone soki i napoje niegazowane na poziomie -0,7% (11,6% r/r). Z drugiej strony, grudniowy PPI sugeruje normalizację wcześniej napiętego łańcucha dostaw napojów bezalkoholowych o -1,3% sekwencyjnie (12,1% r/r), w porównaniu do 0,3% w listopadzie i -0,6% w październiku 2022 r.
Dopiero okaże się, jak sytuacja się rozwinie, biorąc pod uwagę, że analitycy rynkowi optymistycznie przewidują podwyżkę o 25 punktów bazowych na początku lutego 2023 r. W najlepszym wypadku akcje KO mogą nadal notować w trendzie bocznym, choć bardziej prawdopodobne jest, że przed ogłoszeniem wyników za 4Q’22 14 lutego 2023 r. zobaczymy kolejny retest dna.
Ostatnie dane wskazują na oznaki schładzania gospodarki amerykańskiej, co budzi rosnące obawy Mr. Market dotyczące spowolnienia wzrostu lub, co gorsza, recesji. Sytuację dodatkowo pogarsza potencjalna kompresja marży, gdyby KO musiała zredukować swoją ofertę cenową.
Jednak pozostajemy optymistycznie nastawieni do długoterminowych perspektyw KO, zwłaszcza ze względu na wiodącą na rynku strategię brandingową i wysoce kompetentny zespół zarządzający. Z tego też powodu wprowadzono mniejsze butelki i opakowania zbiorcze, aby ograniczyć tarcia konsumenckie w okresie ograniczonych wydatków uznaniowych. Ponadto firma zachęca do zwrotu butelek PET na rynkach rozwijających się w celu recyklingu opakowań, jednocześnie obniżając koszty własne.
W rezultacie zainteresowani inwestorzy mogą rozważyć skubanie akcji KO po połowie 50 USD w celu zwiększenia marginesu bezpieczeństwa. Poziomy te mogą również zapewnić rozszerzoną stopę dywidendy na poziomie 3,52% wobec 4-letniej średniej na poziomie 3,06% i mediany sektorowej na poziomie 2,45%, w oparciu o konsensus przewidywany na 2024 rok wypłaty na poziomie 1,94 USD.
W międzyczasie długoterminowi inwestorzy powinni po prostu trzymać się akcji i napić się zimnej Coca-Coli.