Marketing

Coca-Cola planuje dalsze podwyżki cen w 2023 r., opiera się na marketingu, aby zrównoważyć wpływ

  • 16 lutego, 2023
  • 4 min read
Coca-Cola planuje dalsze podwyżki cen w 2023 r., opiera się na marketingu, aby zrównoważyć wpływ


„Będziemy ustalać ceny w 2023 roku”ale będzie to wyglądać inaczej w różnych regionach „są kraje, w których inflacja znacznie przekracza 50%”,w takim przypadku firma podniesie ceny „kilka razy w roku”oraz kraje, w których inflacja jest umiarkowana, na przykład rynki rozwinięte, gdzie firma prawdopodobnie to zrobi „Tendencja bardziej powrotna w kierunku standardowych cykli cenowych” Dyrektor generalny James Quincey powiedział wczoraj podczas rozmowy o wynikach firmy za czwarty kwartał.

Wyjaśnił, że chociaż otoczenie inflacyjne wydaje się ochładzać, The Coca-Cola Co. nadal spodziewa się podwyższonej inflacji w swoich kosztach operacyjnych.

„Na podstawie bieżących stóp procentowych i pozycji zabezpieczających spodziewamy się inflacji cen towarów w przeliczeniu na średnio jednocyfrowy wpływ na porównywalny koszt własny sprzedaży w 2023 r.”dodał dyrektor finansowy John Murphy.

W Stanach Zjednoczonych Quincey powiedział, że jest optymistą, że nie będzie „twarde lądowanie”w miarę jak presja inflacyjna będzie nadal słabnąć i „gospodarka i konsumpcja, przynajmniej napojów, nadal są dobre.

Pomimo stosunkowo pozytywnych perspektyw, przynajmniej w USA, Quincey powiedział, że firma nie będzie traktować lojalności konsumentów i wydatków jako czegoś oczywistego – zwłaszcza, że ​​ponownie podnosi ceny wbrew zewnętrznej presji, by je utrzymać lub nawet obniżyć.

Warto przeczytać!  Strategia marketingowa IKEA 2024: studium przypadku

„Naszą strategią nie jest myślenie o naszym biznesie jako utowarowionym, w którym ceny po prostu płyną w górę iw dół w pewien mechaniczny sposób. Musimy kontrolować nasze ceny, dostarczając konsumentom wartość, którą doceniają poprzez marketing, poprzez innowacje, poprzez RGM, prace związane z cenami i pakowaniem, poprzez wykonanie w taki sposób, aby widzieli wartość w naszych markach i mogli utrzymać ceny, które do którego prowadzą nas koszty nakładów”— powiedział Quincy.


Źródło