Coca-Cola zyskuje 293 miliony dolarów na sprzedaży niektórych zakładów rozlewniczych
![Coca-Cola zyskuje 293 miliony dolarów na sprzedaży niektórych zakładów rozlewniczych](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/04/2-0-1098734228-cocacola-0_1679708239395_1714488391370-770x470.jpg)
New Delhi: Coca-Cola Company osiągnęła zysk netto w wysokości 293 milionów dolarów na sprzedaży niektórych zakładów rozlewniczych lokalnym graczom na niektórych terytoriach Indii na początku tego roku, podał we wtorek największy na świecie producent napojów.
W styczniu i lutym tego roku rozlewnia firmy Hindustan Coca-Cola Beverages Pvt. Ltd (HCCB) ogłosiła sprzedaż zakładów rozlewniczych w Radżastanie, Bihar na północnym wschodzie oraz w wybranych obszarach Bengalu Zachodniego niezależnym rozlewniom.
Coca-Cola współpracuje z partnerami rozlewniczymi, którzy produkują i dystrybuują jej napoje na wyznaczonych rynkach. W Indiach prowadzi także działalność rozlewniczą HCCB, należącą do firmy.
Sprzedaż części zakładów rozlewniczych lub refranchising miała na celu usprawnienie łańcucha dostaw w regionie i podniesienie poprzeczki w zakresie realizacji – podała spółka.
„W okresie trzech miesięcy zakończonym 29 marca 2024 r. firma odnotowała zyski netto w wysokości 599 mln USD i 293 mln USD związane z refranchisingiem naszej działalności rozlewniczej odpowiednio na Filipinach i na niektórych terytoriach Indii” – podała firma, ogłaszając swoje marcowe wyniki kwartalne we wtorek.
Komentując popyt, firma stwierdziła, że Indie słabo rozpoczęły okres trzech miesięcy zakończony 29 marca.
Jednak główny producent napojów pozostaje optymistyczny, jeśli chodzi o długoterminowe perspektywy kraju, w którym sprzedaje kilka marek, w tym Coca-Colę, Sprite, Minute Maid itp. Zarząd spodziewa się, że spółka będzie miała „mocny” rok w Indiach.
„Tym, co było nietypowe lub przynajmniej w porównaniu z ostatnimi kwartałami, były Indie (które) miały wolniejszy start w styczniu i lutym. Jak już wspominaliśmy w poprzednich rozmowach telefonicznych, jesteśmy bardzo optymistyczni, jeśli chodzi o długoterminowe perspektywy działalności w Indiach. Jesteśmy również bardzo pewni, że nie będzie to wzrost liniowy ani metronomicznie spójny. A więc nie było tak w pierwszej kwarcie. W styczniu, lutym, marcu i kwietniu było trochę spokojniej, teraz (następuje) odbicie. Dlatego spodziewamy się, że ten rok dla Indii będzie nadal udany” – powiedział James Quincey, prezes i dyrektor generalny The Coca-Cola Company podczas rozmowy telefonicznej prowadzonej przez firmę po ogłoszeniu wyników.
Firma nie podaje danych kwartalnych specyficznych dla Indii.
W regionie Azji i Pacyfiku firma odnotowała 2% spadek wolumenu opakowań jednostkowych, ponieważ wzrost sprzedaży znaku towarowego Coca-Cola i soków, nabiału o wartości dodanej i napojów roślinnych został z nawiązką zrównoważony spadkiem spożycia wody, napojów sportowych, kawa i herbata. Wzrost na Filipinach, w Indiach, Wietnamie i Indonezji został z nadwyżką zrównoważony spadkiem w Chinach – stwierdził.
Ogółem przychody netto firmy wzrosły w marcu o 3% do 11,3 miliarda dolarów, a przychody organiczne o 11%. Wyniki przychodów obejmowały 13% wzrost miksu cenowego i 2% spadek sprzedaży koncentratów.
Odblokuj świat korzyści! Od wnikliwych biuletynów po śledzenie zapasów w czasie rzeczywistym, najświeższe informacje i spersonalizowany kanał informacyjny – wszystko jest tutaj, na wyciągnięcie ręki! Zaloguj się teraz!
Śledź wszystkie wiadomości korporacyjne i aktualizacje na Live Mint. Pobierz aplikację Mint News, aby otrzymywać codzienne aktualizacje rynkowe i wiadomości biznesowe na żywo.
Mniej więcej
Opublikowano: 30 kwietnia 2024, 20:19 czasu wschodniego