Marketing

Coi Leray, Lil Baby i nie tylko – WWD

  • 29 czerwca, 2023
  • 6 min read
Coi Leray, Lil Baby i nie tylko – WWD


Bape wrócił do Nowego Jorku w środę wieczorem, aby uczcić 30-lecie marki z pokazem mody połączonym z performansem zatytułowanym „Bape Heads”. Wydarzenie, które odbyło się w sali koncertowej Terminal 5, obejmowało debiut kilku męskich i damskich kolekcji na jesień 2023 oraz specjalne występy Loli Brooke, Coi Leray i Lil Baby.

Wydarzenie rozpoczęło się od podzielonych na segmenty kolekcji z wybiegu, na których prezentowała się firma Bape i jej cztery siostrzane marki: Aape, Bape Black, Bapy i Apee. Ponad 100 zestawów męskich i damskich z najnowszymi gotowymi ubraniami, akcesoriami i obuwiem marki pojawiło się na wybiegu, zanim wykonawcy weszli na scenę, by zaprezentować swoje sety. Marka wypuściła takich artystów jak Chania Ray, Chris Brickiey, Fabolous, Fiffany Luu, Fivio Foreign, Hamidou Diallo, Jaylen Brown, Jalen Mills, Jett Kain, JT, Kacion Mayers, KJ Martin, Lynn Ban, Maria Beltre, Pardi i inni aby uczcić jego rocznicę.

Podczas gdy marka rozpoczęła działalność w Japonii i poza nią, Bape zdecydował się świętować swoje 30-lecie w Nowym Jorku, ponieważ ma bliskie związki z tym miastem.

„Bape zdecydowało się świętować swoje 30-lecie w Nowym Jorku, mieście, które było ważnym rynkiem dla marki od czasu jej ekspansji poza Japonię” — powiedział Thomas Hui, dyrektor operacyjny Bape. „Związek Nowego Jorku z modą uliczną, muzyką, sztuką uliczną i kulturą hip-hopową był ściśle związany z Bape w całej jego historii, co czyni go idealnym miejscem do oddania hołdu miastu i kulturze, które odegrały znaczącą rolę w sukcesie marki”.

Warto przeczytać!  Przewodnik Digiday po e-sporcie zimowym

Założona przez projektanta mody Nigo w 1993 roku, Bape, znana również jako A Bathing Ape, jest wiodącą marką na rynku odzieży ulicznej. Jego bliskie powiązania z japońską modą uliczną, charakterystyczny kamuflaż i logo z głową małpy odbiły się echem wśród fanów w ciągu ostatnich trzech dekad. Nadal są kluczowymi elementami marki i etosu wewnętrznego zespołu projektowego, nawet po odejściu Nigo w 2013 roku. Obecnie jest dyrektorem kreatywnym Kenzo.

Konsekwentna lista współpracy marki pomogła również utrzymać jej popularność wśród fanów. Bape współpracował z muzykami takimi jak Pharrell Williams i Kanye West, a także innymi markami modowymi, w tym między innymi Adidas, Comme des Garçons, Supreme i Heron Preston.

„Bape kultywuje silne poczucie wspólnoty i ekskluzywności wokół swojej marki” — powiedział Hui. „Ich limitowane edycje i współpraca ze znanymi artystami i projektantami tworzą poczucie ekskluzywności i szumu wokół ich produktów. Ogólnie rzecz biorąc, sukces Bape można przypisać ich zdolności do tworzenia unikalnego wizerunku marki, pozostawania na czasie i kultywowania poczucia wspólnoty i ekskluzywności wokół produktów”.

Według Hui, prowadzenie wielu marek podrzędnych to kolejny sposób na kontynuację rezonowania z klientami, który wyjaśnił, że każda marka podrzędna ma na celu zaspokojenie „różnych rynków i grup demograficznych”. Na przykład stwierdził, że AAPE to tańsza linia skierowana do młodszych klientów, podczas gdy Bape Black oferuje bardziej wyrafinowane i luksusowe produkty.

Warto przeczytać!  Team Collaboration Tools Raport ze statystyk rynkowych obejmuje przyszłe trendy z badaniami 2023-2032 – Reedley Exponent

„Uruchamianie podmarki pozwala firmie Bape eksperymentować z nowymi stylami i projektami bez osłabiania tożsamości głównej marki” — powiedział. „Każda submarka może mieć własną strategię estetyczną i marketingową, umożliwiając Bape odkrywanie nowych pomysłów i trendów”.

Na wybiegu linia Bape (największa kolekcja wieczoru) opierała się na trzech kluczowych motywach: „Sport Mania”, „College Classic” i „Denim Painter”, poprzez style inspirowane hip-hopem z lat 90. Na przykład damskie spodenki do koszykówki ze swetrem inspirowanym après-ski; logomania i wypaczony dżins moro (który świetnie wyglądał w odcieniach fioletu); graficzne kurtki puchowe i pluszowe z odsłaniającą skórę damską modą lub męskie flanele, bluzy z kapturem, warstwy odzieży roboczej, dresy i kurtki uniwersyteckie.

„W tym sezonie Bape stworzył nowe grafiki, takie jak wzór liter Bape Monogram i powiększone nadruki kamuflażu „ABC Camo”. Kolekcja łączy charakterystyczne elementy vintage z nowymi elementami i zawiera żywą i odważną paletę kolorów inspirowaną okładkami płyt winylowych. Kolekcja obejmuje również olśniewające akcesoria jubilerskie, które uzupełniają luksusowy charakter i przywracają estetykę retro roku 2000 z tysiąclecia” – dodał Hui.

Linia męska Black Bape oferowała luksusowe podejście do klasycznych ubrań (które szczególnie dobrze wyglądały w postaci garniturów rekreacyjnych połączonych ze spodniami użytkowymi i kolorowymi pejzażowymi swetrami z dzianiny) inspirowanych trendem „retro outdoor”, podczas gdy linia marki Aape czerpała inspirację z „ Streetwear z lat 90., hip-hop i skateboarding (kilka modelek jeździło po wybiegu na deskorolkach) z młodzieńczymi, sportowymi dzianinami i przerobionymi dresami w szerokiej gamie makowych pastelowych odcieni i gradientowym efektem tie-dye. Kluczowym męskim wyglądem Aape był dres w kolorze moreli z motywem monogramu Moonface na całej powierzchni.

Warto przeczytać!  PCI Hosts PCI Partnership Summit, podkreślając kluczowe trendy w branży poligraficznej i pocztowej

Ponadto Bapy koncentrował się na „podstawowych artykułach biurowych”, podczas gdy Apee zaspokajał potrzeby odbiorców pokolenia Z i japońskiego Gyaru z nostalgią za początkiem XXI wieku. Wyróżniające się elementy odzieży damskiej obejmowały imponujące krawiectwo (czarna marynarka i biała zapinana na guziki plisowana spódnica i szydełkowe spodnie); luksusowy dżins z logo (od spodni użytkowych po pojedynczą suknię) i tweedowe kurtki oraz parę srebrnych spodni w błyskotki z ozdobną pastelowo różową bluzą z kapturem (i dopasowanymi, błyszczącymi rękawiczkami). W całej odzieży męskiej mieszanka utylitarnych strojów, stylów ulicznych i sportowych ładnie ze sobą współgrała z nowoczesnym rozmachem.

Część wybiegu Bape Heads zakończyła się gamą charakterystycznych dla marki dresów z kapturem i zamkiem błyskawicznym na całej długości (noszonych z dużymi, nadmuchiwanymi skrzydłami). Przez cały czas trwania pokazu każda stylizacja była dopełniana dużą, błyszczącą biżuterią oraz szeroką gamą charakterystycznych dla marki sneakersów i obuwia.

Idąc dalej, Bape planuje dalszą ekspansję międzynarodową, otwierając nowe sklepy w Europie, Stanach Zjednoczonych i regionie Azji i Pacyfiku, a także kontynuuje rezygnację z uruchamiania i współpracy.




Źródło